بازدید 21179
۱

طالبان حضور ماموران خود در مراسم محرم را آزاد کرد

طالبان می‌گویند که از کارکنان خود خواسته اند تا در مراسم عزاداری شرکت کنند و هیچ جایی تاکنون مانع عزاداری نشده اند.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ 05 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از آوا، مسئولان وزارت امربه معروف طالبان می‌گویند که از کارکنان خواسته اند تا در مراسم عزاداری شرکت کنند و هیچ جایی تاکنون مانع عزاداری نشده اند.

عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف، روز پنجشنبه، ۱۳ اسد به آوا گفت: وزیر امر بالمعروف طی سخنرانی گفته است که باید محتسبین در مراسم عزاداری اهل تشیع شرکت کنند.

وی افزود که مأموران امر بالمعروف هیچ جایی مانع عزاداری محرم نشده اند و موضوعات گفته شده در مورد ایجاد محدودیت‌ها واقعیت ندارد.

این در حالی است که پیشتر در گزارش‌هایی مبنی بر جمع‌آوری پرچم‌های محرمی از سوی مأموران امر به معروف در مزار شریف منتشر شده بود، هرچند مسئولان این اداره نیز گفته بودند که تاکنون هیچ دستوری در مورد جمع آوری پرچم‌های محرمی صادر نشده و کسی نمی‌تواند مانع عزاداری مردم شود؛ اما عکس‌های محرمی نباید در شهر نصب شود.

با این حال، مسؤولان امنیتی بلخ گفته بودند که نیروهای آنان پرچم‌ها را طبق دستور اداره امر به معروف از مکان‌های عمومی برداشته‌اند. نیروهای طالبان چندی قبل نیز در استان غزنی نیز هشدار داده بودند که عزاداران زن بدون محرم وارد حسینه‌ها و مساجد نشوند.

مراسم سوگواری دهه محرم امسال نیز مثل هر سال دیگر، در حسینه‌ها و تکیه خانه‌های شیعیان افغانستان با حضور گسترده مردم، برگزار می‌شود. در بسیاری از مناطق شیعه‌نشین افغانستان، مردم پرچم‌های سیاه عزادارای را در جاده‌ها و بر سر در مغازه‌ها و خانه‌ها نصب کرده‌اند و صدای نوحه و روضه، در همه جا بلند است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱
۱۴۰۰ سال ظالمین وستمگران نتوانستند مراسم عزای امام حسین را جمع کنند شما هم نخواهید توانست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل