بازدید 3740

صربستان درگیری مرزی با کوزوو را رد کرد

برخی منابع به نقل از صربستان درگیری مرزی با کوزوو را تکذیب کردند.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ 01 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبگرزاری آناتولی، صربستان گزارش‌های مربوط به درگیری‌های مرزی بین ارتش صربستان و پلیس کوزوو را رد می‌کند.

همچنین پلیس کوزوو با انتشار بیانیه‌ای درباره تنش مرزی با صربستان گفت: ما از همه شهروندان و رسانه‌ها می‌خواهیم که به اخبار جعلی که منجر به بی‌ثباتی اوضاع می‌شود، توجه نکنند.

تنش بین صربستان و کوزوو روز یکشنبه پس از اجرای قانون جدید کوزوو درباره رفت و آمد وسایل نقلیه با پلاک صربستان و اعمال محدودیت بر آنها تشدید شد.

پلیس کوزوو در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ اطلاعات رسمی مبنی بر زخمی شدن کسی وجود ندارد.

وزارت دفاع صربستان نیز با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که دولت کوزوو حجم زیادی از اطلاعات نادرست از جمله از طریق حساب‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کند. این وزارتخانه گفت: «ظهور درگیری‌هایی بین ارتش صربستان و به اصطلاح پلیس کوزوو وجود داشته است.» این وزارت افزود که ارتش صربستان «به هیچ وجه وارد خاک کوزوو نشده است.»

کوزوو که عمدتاً آلبانیایی‌ها ساکن آن هستند، در سال ۱۹۹۹ از صربستان جدا شد و در سال ۲۰۰۸ استقلال خود را اعلام کرد. بیش از ۱۰۰ کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان و ترکیه، استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته‌اند. صربستان این موضوع را به رسمیت نشناخته است.

مقامات کوزوو اعلام کرده‌اند که اسناد صادر شده توسط مقامات صربستان از اول اوت دیگر برای عبور از کوزوو معتبر نخواهد بود و برای کسانی که بدنبال خروج و ورود هستند، مدارک ویژه صادر خواهد شد.

همزمان نیز رسانه‌های محلی و اجتماعی گزارش داده‌اند که آژیرهای حمله هوایی در مناطق شمالی و صرب‌نشین کوزوو به صدا درآمده است و مردم سنگر می‌بندند و صدای تیراندازی پراکنده در نزدیکی مرز با صربستان شنیده می‌شود.

عکس‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، سنگرهای موقتی را نشان می‌دهد که در جاده‌ها با استفاده از کامیون‌ها و وسایل نقلیه دیگر ایجاد شده‌اند. همچنین در شهر لپوساویچ، زنگ‌های کلیسا بدون وقفه به صدا درآمدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست