بازدید 5463

منزل نخست‌وزیر سریلانکا به آتش کشیده شد

در جدیدترین تحولات در کشور سریلانکا، معترضان امروز منزل «رانیل ویکرمسینگه» نخست‌وزیر را به آتش کشیدند؛ همچنین، «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس‌ جمهور این کشور چهارشنبه کناره‌ گیری خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 10 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از العربیه، در ادامه اعتراضات در سریلانکا، معترضان امروز شنبه منزل «رانیل ویکرمسینگه» نخست‌ وزیر این کشور را به آتش کشیدند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، همچنین، رئیس جمهوری سریلانکا نیز پس از ورود هزاران نفر از معترضان به کاخ ریاست جمهوری از پایتخت گریخته و به یک پایگاه نظامی منتقل شده است.

در خبری مرتبط، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه های محلی از قول رئیس پارلمان سریلانکا دقایقی پیش اعلام کرد که «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس جمهور این کشور نیز در ۱۳ جولای (چهارشنبه، ۲۲ تیر ماه) از سمت خود کناره گیری می کند.

«رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر سریلانکا ساعاتی پیش اعلام کرده بود که بعد از درخواست رهبران احزاب در جریان نشست بررسی اوضاع این کشور، آماده کناره گیری از سمت خود است.

وی عنوان کرد که به رهبران احزاب اعلام کرده است، به منظور باز شدن عرصه برای دولتی که همه احزاب در آن سهیم باشند آماده است از سمت خود کناره گیری کند.

ویکرمسینگه با بیان اینکه تا تشکیل دولت جدید، به پیشبرد امور جاری ادامه خواهد داد، گفت که می‌خواهد همه احزاب در دولت آینده سهیم باشند.

این در حالی است که «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس جمهور این کشور پس از آنکه معترضان به اوضاع اقتصادی به دفترش در «کلمبو» پایتخت این کشور یورش برده و استعفای او را خواستار شدند، مجبور به فرار از محل اقامت خود شد.

فرار رئیس جمهور سریلانکا در اتفاق افتاده است که نخست وزیر این کشور چند وقت پیش با بیان اینکه سریلانکا با بحران شدید اقتصادی فراتر از کمبود سوخت، گاز، برق و مواد غذایی روبرو است، افزود: اقتصاد ما کاملاً از هم پاشیده است. نمی‌توانیم حتی هزینه واردات نفت را پرداخت کنیم و دولت فرصت مهار این بحران را از دست داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها