بازدید 3272

تخت‌روانچی: در کنار مردم افغانستان ایستاده‌ایم

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با ابراز همدلی با مردم و خانواده قربانیان زلزله اخیر در خوست افغانستان گفت: ما در این زمان سخت در کنار مردم افغانستان ایستاده ایم.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰ 24 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران به مشورت با همسایگان افغانستان و همچنین شرکای منطقه‌ای و بین المللی از جمله سازمان ملل ادامه می‌دهد تا به افغانستان در دستیابی به صلح، امنیت و ثبات درازمدت کمک نماید.

مجید تخت روانچی در سخنان خود در نشست شورای امنیت با ابراز نگرانی از اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان گفت حملات منتسب به داعش و گروه‌های وابسته به آن در افغانستان گسترش یافته است و این روند بر درخواست مستمر جامعه بین‌المللی تاکید می‌کند که طالبان باید به مبارزه با تروریسم متعهد بوده و اطمینان حاصل کنند که افغانستان دیگر پناهگاه امنی برای گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده نیست که نه تنها در افغانستان، بلکه مسئول اعمال وحشیانه تروریستی در سراسر منطقه و فراتر از آن بوده‌اند.

سفیر ایران گفت به همان اندازه ضروری و حیاتی است تا تلاش برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز در اولویت قرار گیرد. هر ساله ایران به طور مستقیم تحت تأثیر این تهدید قرار می‌گیرد و هزینه زیادی برای آن می‌پردازد. ما از تصمیم طالبان برای غیرقانونی کردن مواد مخدر استقبال می‌کنیم. با این حال، با توجه به این واقعیت که طالبان اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام نداده و همچنین به دلیل فقدان اطلاعات در مورد کشف و ضبط مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان، نگرانی‌ها در مورد تأثیر تجارت غیرقانونی مواد مخدر همچنان باپرجا است.

دیپلمات ارشد ایران گفت گزارش دبیرکل نشان می‌دهد که بسیاری از تصمیمات طالبان حقوق اساسی بشر، به ویژه زنان و دختران را تضعیف کرده است. طالبان باید از حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و اقلیت‌ها و همچنین حق تحصیل حفاظت کنند.

وی افزود جمهوری اسلامی ایران به مشورت با همسایگان افغانستان و همچنین شرکای منطقه‌ای و بین المللی از جمله سازمان ملل ادامه می‌دهد تا به افغانستان در دستیابی به صلح، امنیت و ثبات درازمدت کمک نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس