بازدید 4058

هشت پزشک و کادر درمانی متهم به قتل غیرعمد مارادونا

یک قاضی آرژانتینی روز چهارشنبه و در چارچوب تحقیقات قضایی درباره مرگ دیگو مارادونا اعلام کرد که هشت پزشک و کادر درمانی به اتهام قتل غیرعمد وب محاکمه خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 23 June 2022

به گزارش «تابناک»، دویچه وله اعلام کرد که دیگو مارادونا اسطوره فوتبال، در ۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۰ (پنجم آذر ۱۳۹۹) میلادی در تنهایی و هنگامی که پس از جراحی مغز و اعصاب دوران نقاهت را می‌گذراند، روی تخت پزشکی خود در اقامتگاهی در شمال بوئنوس آیرس بر اثر حمله قلبی- تنفسی درگذشت.

او در سال‌های پایانی عمر از مشکلات متعددی از جمله مشکلات کلیوی و کبدی، نارسایی قلبی همچنین اعتیاد به الکل و داروهای روانگردان رنج می‌برد.

به گفتۀ قاضی منطقه سن ایسیدرو، متهمان این پرونده عبارت از یک جراح مغز و اعصاب، یک پزشک بالینی، یک روانپزشک، یک روانشناس، مدیر تیم پرستاری و دو پرستار همچنین پزشک شخصی مارادونا هستند.

پیش از این در ماه آوریل، دادستان با اشاره به کاستی‌ها و سهل انگاری‌هایی که در مراقبت از مارادونا دیده شده، خواستار محاکمه این افراد شده بود و قاضی نیز در نهایت، روز چهارشنبه با این درخواست موافقت کرد.

متهمان در صورت محکومیت، با مجازات ۸ تا ۲۵ سال زندان روبرو خواهند بود.

دفتر دادستانی سان ایسیدرو هرگز درخواست بازداشت پیش از محاکمۀ متهمان را نداده؛ بنابراین متهمان در زمان حاضر آزاد هستند و باید در دادگاه حاضر شوند.

تحقیقات پزشکی و قضایی درباره مرگ مارادونا نشان داد که ستاره سابق فوتبال جهان، از سوی تیم پزشکی‌اش رها شده بود و به این ترتیب او به سمت عذابی خاموش و آهسته سوق داده شده بود.

هنوز تاریخ برگزاری دادگاه این هشت متهم تعیین نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان