بازدید 9881

گرانی نجومی قیمت برنج غیرقابل‌ دفاع است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: علت خاصی که بتوان از افزایش فعلی قیمت برنج دفاع کرد وجود ندارد به همین دلیل دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی وضعیت پیش آمده باشند.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳ 11 June 2022

به گزارش «تابناک»، احد آزادی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزایش بی‌رویه قیمت برنج را غیرقابل توجیه خواند و گفت: با وجود اینکه برنج در داخل تولید می‌شود و وابستگی ما به به واردات این محصول نسبت به سایر کالاها حداقل است افزایش بی‌رویه قیمت آن قابل پذیرش نیست اما قیمت‌ها همچنان رو به افزایش است به همین دلیل کمیسیون کشاورزی هیچ‌گونه دفاعی از این وضعیت قیمت‌ها ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه علت خاصی که بتوان از افزایش قیمت برنج دفاع کرد وجود ندارد به همین دلیل دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی وضعیت پیش آمده باشند، افزود: به‌یقین نمی‌توان قصه پرغصه مافیا را در بازار برنج منکر شد و متاسفانه این افزایش قیمت‌ها به جیب شالی‌کار و کشاورز نمی‌رود و صرفا واسطه‌ها و دلال‌ها از این وضعیت سود می‌برند.

وی بیان کرد: اگرچه کمیسیون کشاورزی به دنبال حذف واسطه‌گری در این حوزه است اما دولت نیز باید به طور جدی به موضوع ورود کرده و هرچه سریع‌تر قیمت برنج را ثابت کند.

آزادی خواه با تاکید بر اینکه نیاز به واردات برنج غیرقابل انکار است اما کماکان در فصل برداشت واردات این محصول متوقف می‌شود، ادامه داد: باید رشد قیمت برنج در بازار را ناشی از دست‌های پشت پرده و دلال‌بازی دانست به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات حکومتی باید این موضوع را مدیریت کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت‌ها در طول چند سال گذشته کنترل ساختار بازار و نظام توزیع را رها کرده و دولت جدید نیز هنوز برنامه ویژه‌ای برای کنترل بازار، اصلاح ساختار آن و نظام توزیع ارائه نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۳
اون زمان گرانی تخم مرغ اوج بی لیاقتی دولت بود. ولی الان این همه گرونی ها نشونه به فکر مردم بودن دولت مردمی هست!!
بی ارزش شدن پول ملی قابل دفاع هست الان افغانستان چی داره ارزش پول ملیش چقدر کم شد خانه از پی ویران است
حتما اینم کار دولت روحانیه ؟
حمله اسراییل به مواضع ایران توی سوریه و عراق هم فکر کنم کار دولت روحانیه
شاید حتی مرگ ناصرالدین شاه هم کار دولت روحانی باشه
خودتون رو گول نزنید اتفاقا 90 درصدش میره تو جیب خود کشاورز ، البته کشاورزان و زمین داران بزرگ ، خودشون انبار دارند ، خودشون برج کوبی دارند و خودشون قیمت تعیین میکنند ، و بازیگر اصلی هم خود کشاورزان شدند ، یه عده کشاورز خرد هم اکثر تولیدشون برای خودشون و آشناهاشون هست و یه مقدار کمی هم به دلال میفروشند
قابل توجه مسئولین محترم مربوطه: از عمده دلایل گرانی برنج داخلی میتوان علاوه بر بازار واسطه گری به:
1- فروش آب سدها به ازای هکتاری 7 میلیون تومان به کشاورز آن هم در فصل زراعت.
2- جلوگیری از امکان استفاده از چاههای سنتی آب های زیرزمینی، البته در صورت اجاره و پرداخت آب بها ایرادی ندارد.
3- تملک برخی مزارع کشاورزان توسط نهادهای مربوطه تحت عنوان حریم رودخانه و اجاره مجدد به خود همان شخص زمینی که کشاورز جان خود را بر آبادی آن گذاشته، حال خود باید از دولت اجاره کند.
قیمت نجومی و رشد بی رویه و عدم نظارت بر بازار سموم گیاهی.
4- قیمت های بالای ادوات کشاورزی.
5- هزینه های بالای کاشت ،داشت و برداشت از هزینه کارگری گرفته تا الا آخر ...
در همه موارد بالا هدف فقط اخذ پول از کشاورز هست و در صورت اعتراض یا عدم رعایت موارد بالا با برخورد قهری توسط مسئولین مربوطه مواجه میشوند منجمله : اخذ چک های آب بها و به اجرا گذاشتن و برگشت آنهم در این شرایط و قوانین بانکی، حضور با ادوات و ماشین آلات تخریبی بر سرچاه کشاورزان و تخریب آن و غیره . . .
متاسفانه قوانین از تصویب تا اجرا دستخوش تغییرات سلیقه ای شده و با فشار مضاعف براقشار زحمتکش این مرز و بوم، به تورم روز افزون دامن زده و نیاز این مملکت به بیرون را چندید برابر میکند.
داره دیر می شه تا الان بایستی دولت پیش خرید برنج از کشاورز را انجام می داد.
یا تقصیر. روحانی.یا بی بند و باری یا آمریکا.یا یا ....ولی هر که مقصر باشد دولت موجود مقصر نیست فقط دولت جوان و انقلابی است که نمایندگان مجلس برایش نامه فدایت شوم بیا کاندید شو فرستادند
نبود اقتصاد دان های مجرب و ناتوانی دولت بخصوص تیم اقتصادی دولت رئیسی، مشکلات اقتصادی مردم را چند برابر کرده است و اگر به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند مشکلات اقتصادی را حل کنند، طبق قوانین اسلام کنار بروند تا افراد شایسته بر سر کار بیایند و مشکلات را حل کنند.
عزیزم چقدر رمانتیکی تو.....
آقای نماینده قیمت برنج نجومی شده است. حاضرید صندلی مجلس را ترک کرده، قطعه زمینی اجاره و برنج کاری کنید؟
سالهای سال است که مشکل توزیع نامناسب و اشکالات ساختاری وجود دارد و همیشه هم می گویند کار دلال ها است ...
زمانی که روحانی به ریاست جمهوری انتخاب شد در جمع هوادارنش با صدای بلند گفت قیمت‌ها آزاد ،،، هر کس هر قیمتی خواست کالا یش را عرضه کند ، حالا شده این وضعیت ، غیر قابل کنترل و روز به روز بدتر ، خدا ازش نگذره ، ولی شما همت کنید شاید بهبودیی حاصل شود ،به امید خدا.
مجلس..؟نماینده ؟برای عوام فریبی این حرف را زده یا می خواهد اقدامی انجام دهد همه گرانی توسط دولت و تحت نظر و حمایت سفت و سخت مجلس انجام شده!نماینده جرات و اجازه استیضاح که هیچ ,پرسش از وزیر و دولت هم ندارد و ......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار