بازدید 10662

مقامات دولت اشرف غنی به افغانستان برگشتند

طالبان اعلام کرد همزمان با بازگشت شماری از مقامات ارشد دولت پیشین، فاروق وردک، وزیر آموزش و پرورش نیز با تلاش‌های این گروه به افغانستان بازگشته است.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷ 08 June 2022

به گزارش تابناک، کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستان از بازگشت شماری از مقامات ارشد دولت گذشته از جمله وزیر حمل و نقل و وزیر آموزش و پرورش به افغانستان خبر داد.

کمیسیون تماس امروز (چهارشنبه) در توئیتی نوشت: فاروق وردک، وزیر آموزش و پرورش و وزارت دولت در امور پارلمانی دولت پیشین با تلاش های کمیسیون تماس به افغانستان بازگشته است.

وردک در فرودگاه کابل در خصوص تصمیم خود برای بازگشت به افغانستان گفت: بسیاری از افغان‌ها که در خارج از کشور هستند تمایل دارند به کشور خود بازگشته و به مردم خدمت کنند.

وی افزود: زمانی که تصمیم به بازگشت به وطن خودم را داشتم بسیاری از دوستان با من تماس گرفته و اعلام کردند که خواهان بازگشت به افغانستان هستند.

این مقام ارشد دولت سابق در پایان گفت: انسان در هیچ جا به جز وطن خود مورد عزت و احترام نیست.

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه) نیز امان الله غالب، رئیس سابق برشنا به افغانستان بازگشته و طالبان اعلام کرد که از تجربیات وی استفاده خواهد کرد.

«احمدالله وثیق»، سخنگوی کمیسیون تماس طالبان در توئیتی ضمن اعلام خبر بازگشت رئیس پیشین برشنا نوشت: « امان‌الله غالب، رئیس شرکت برق دولت پیشین با تلاش‌های کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان به کشور بازگشت، ما از او استقبال می‌کنیم و از تجربیات و توصیه‌های بهره خواهیم گرفت.»

از طرف دیگر هفته گذشته حسن مبارک عزیزی، وزیر حمل و نقل دولت سابق نیز به افغانستان بازگشته بود و مورد استقبال قرار گرفته بود.

همزمان با بازگشت وزیر حمل و نقل دولت گذشته، شیخ شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و رئیس کمیسیون تماس از بازگشت 7 نفر از از اعضای کادر علمی دانشگاه‌ها به افغانستان خبر داده بود.

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستان به منظور ارتباط با رهبران سیاسی و نخبگان این کشور که به دنبال تحولات اخیر به خارج سفر کردند، از سوی طالبان تشکیل شده و قرار است فعالیت این کمیسیون تشدید شود.

به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان برخی از سیاسیون و تجار این کشور به خارج از کشور سفر کردند، این در حالی است که بسیاری از مقامات ارشد طالبان اعلام کردند که این گروه خواستار بازگشت نخبگان و رهبران سیاسی دولت گذشته به افغانستان بوده و امنیت و عزت آنها تامین خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار