بازدید 5252

آبله میمون پاندمی بعدی در جهان نیست

کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که صدها مورد از آبله میمونی که در سراسر جهان گزارش شده است احتمالاً به یک بیماری همه گیر تبدیل نمی شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱ 02 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از هلث دی نیوز، دکتر «روزاموند لوئیس» می‌گوید: «دقیقاً مشخص نیست که آبله میمون چگونه گسترش می‌یابد یا اینکه توقف ایمن سازی دسته جمعی آبله در دهه‌های پیش ممکن است به نحوی باعث افزایش انتقال آن شود.»

وی در ادامه افزود: «آنچه واضح است این است که اکثریت قریب به اتفاق موارد در مردان همجنسگرا و دوجنسه است و این گروه باید مراقب باشند.»

لوئیس گفت: «توصیف این موضوع بسیار مهم است، زیرا به نظر می‌رسد افزایش در یک روش انتقال است که ممکن است در گذشته کمتر شناخته شده باشد.»

او گفت: «در حال حاضر، ما نگران یک بیماری همه گیر جهانی نیستیم. اما نگران این هستیم که اگر افراد اطلاعات لازم برای محافظت از خود را نداشته باشند، ممکن است از طریق قرار گرفتن در معرض خطر بالا به این عفونت مبتلا شوند.»

هفته گذشته، این سازمان اعلام کرد که ۲۳ کشوری که قبلاً آبله میمون را ندیده‌اند، بیش از ۲۵۰ مورد را گزارش کرده‌اند، و بریتانیا روز دوشنبه ۷۱ مورد دیگر را اعلام کرد.

لوئیس خاطرنشان کرد: «مشخص نیست که آیا این بیماری از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود یا فقط تماس نزدیک بین افرادی که رابطه جنسی دارند، و تهدید برای جمعیت عمومی کم است. آبله میمون می‌تواند از طریق تماس فیزیکی نزدیک با فرد آلوده، لباس یا ملحفه او سرایت کند.»

اکثر مبتلایان به آبله میمون تب، بدن درد، لرز و خستگی دارند. افراد مبتلا به بیماری‌های جدی تر ممکن است دچار بثورات و ضایعاتی در صورت و دست‌ها شوند که می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن گسترش یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان