بازدید 20755

زلنسکی از اقدام اردوغان گلایه کرد

زلنسکی در گفت‌وگویی با یک شبکه خبری تلویزیونی یونانی از "استاندارد دوگانه ترکیه در قبال توریست‌های روسی" شکایت کرد.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶ 02 May 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در این مصاحبه با کانال تلویزیونی دولتی ERT یونان گفت: ترکیه در حال نشان دادن استاندارد دوگانه در قبال توریست‌های روس است چون از یک طرف به عنوان میانجی‌گر کلیدی با هدف پایان دادن به جنگ اوکراین عمل می‌کند و از طرف دیگر به مکانی برای توریست‌های روس تبدیل شده و شرایط را برای آنها فراهم می‌کند.

وی افزود: به عبارتی، ترکیه حامی و میانجی اوکراین است و از طرف دیگر، راه‌های متعددی را برای حضور توریست‌های روس فراهم می‌کند. نمی‌توانید چنین رفتار کنید و استانداردی دوطرفه داشته باشید. این عادلانه نیست. به همین دلیل است که توجه ترکیه را به چنین احتمالاتی معطوف می‌کنم.

دولت ترکیه برنامه‌هایی برای در نظر گرفتن حدود ۳۰۰ میلیون دلار وام برای شرکت‌های گردشگری ترکیه که با روسیه تجارت می‌کنند و افزایش پروازهای ورودی و خروجی به مسکو و سایر شهرها برای ایجاد درآمد بیشتر برای صنعت گردشگری خود دارد. روسیه از قدیم الایام بیشترین مسافر را به ترکیه داشته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) گفت که احتمالا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای بحث در مورد گردشگری، کمک به حل مشکلات صادرات غلات از اوکراین و روسیه و اعمال فشار برای تخلیه شهر ماریوپل اوکراین که محاصره شده است، صحبت خواهد کرد.

اردوغان به دنبال ایفای نقش بین‌المللی کلیدی در کمک به تضمین آتش بس در اوکراین و توافق صلح بین مسکو و کی‌یف است.

اردوغان همچنین گفته بود که پوتین نسبت به نیاز ترکیه به صنعت و درآمد حاصل از گردشگری بسیار حساس است و وعده کمک داده است.

ترکیه همچنین می‌گوید که الیگارش‌های روس در قالب گردشگر یا سرمایه گذار را در کشور می‌پذیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل