بازدید 4662

واکنش تند ریاست جمهوری عراق به عملیات ترکیه

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای به حملات ترکیه به شمال این کشور و عملیات جدید نیروهای این کشور در آن مناطق واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ 19 April 2022

به گزارش تابناک به نقل از الفرات، این دفتر در بیانیه خود عنوان کرد:«ریاست جمهوری، عملیات نظامی ترکیه در داخل مرزهای عراق در اقلیم کردستان را با نگرانی شدید دنبال می کند و آن را نقض حاکمیت عراق و تهدیدی برای امنیت ملی کشور می داند.

این دفتر افزود: تکرار عملیات نظامی ترکیه در داخل مرزهای عراق در اقلیم کردستان بدون هماهنگی با دولت فدرال عراق علی رغم درخواست های قبلی برای توقف آن و انجام گفتگو و هماهنگی پیرامون آنها، غیرقابل قبول است.

ریاست جمهوری عراق تاکید کرد: در حالی که بر تقویت روابط مثبت با ترکیه بر اساس منافع مشترک و حل پرونده های امنیتی از طریق همکاری و هماهنگی مشترک تاکید می کنیم، در عین حال تاکید می کنیم که اقدامات امنیتی یک جانبه در رسیدگی به پرونده های امنیتی باقی مانده غیرقابل قبول است و باید به حاکمیت عراق احترام گذاشت.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: تصمیم دولت رسمی عراق و سیاست های خارجی یکپارچه آن، مبتنی بر رد همیشگی این موضوع است که خاکش میدانی برای درگیری ها و تسویه حساب های دیگران و تعدی به حاکمیت آن، تهدید امنیت و ثبات داخلی آن و همچنین مخالفت با این موضوع است که سکوی پرشی برای تعدی و تهدید علیه هر یک از همسایگانش باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی