بازدید 34123

آقای مصباحی مقدم! بفرمایید کمی «مانور تجمل» ببینید

راستی چرا ارز برای واردات یا مونتاژ خودروهای چینی کم کیفیت هست ولی برای خودروهای روز دنیا نیست؟ چینی ها مفت می دهند؟! ... الان با پول بالای یک میلیارد تومانی که مردم بی نوای ایران باید برای خرید یک ماشین چینی می‌دهند، می توان خودروهای روز دنیا را خرید. چطور وقتی مردم برای خرید یک خودرو چینی باید بالای یک میلیارد تومان پول بدهند، نمی گویید مانور تجمل ولی اگر با همان پول خودرو روز دنیا را بخرند، اسمش می شود مانور تجمل؟!
کد خبر: ۱۱۱۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 18 April 2022

به گزارش «تابناک»، جعفر محمدی سردبیر عصر ایران در مطلبی چنین نوشت: «برای ما اولویت در تامین ارز کالاهای اساسی است؛ این که مجلس به دنبال این است که راهی را برای واردات خودرو باز کند با این تصور که خودروهای خارجی وارد و موجب رقابت داخلی و کاهش قیمت می‌شود به نظر من دور از آبادی است و هدف را تامین نمی‌کند. چرا که خودروهایی که وارد می شوند در کلاس عمومی نیست بلکه خودروهای با کلاس بالا است و این خودروهای با کلاس بالا در رقابت با خودروهای کلاس عمومی برای مردم ما نیست. واردات خودرو نوعی مانور تجمل را در جامعه ما دامن می‌زند.»

آنچه خواندید، اظهارات حجه الاسلام غلامعلی مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص نظام است در مخالفت با واردات خودرو.

در این باره نکات زیر را باید به جناب ایشان و همفکران شان تصریح کرد:

۱ - این که خودرو وارد شود یا نشود، اساساً ارتباطی به وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد. طبق قانون اساسی، مجمع صرفاً در موارد خاص اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان حق ورود دارد و لاغیر. گسترش دامنه اختیارات مجمع به حوزه های اقتدار دولت و مجلس، خلاف قانون اساسی و جمهوریت نظام است.

۲ - واقعاً باید تأسف خورد که حق عمومی مردم، یعنی برخورداری از خودرو مناسب، امن و با قیمت مناسب، به مانور تجمل تعبیر می شود!

اگر واقعاً نگران مانور تجمل هستید، چرا به جای این که صرفاً مانع واردات خودروهای لوکس شوید، مانع از ورود همه خودروها شده اید؟ مگر عموم ملت انتظار میباخ و S-500 و پورشه و رولز رویس و نظایر این ها دارند که پشت واژه مانور تجمل پنهان می شوید!

آیا خودروهای متعارف دنیا مثل رنو و تویوتا و هوندا و هیوندایی و مانند این ها که در همه جای دنیا خودروی طبقه متوسط و حتی تاکسی هستند هم تجملی هستند؟ اگر این ها را تجملی می دانید که وای بر شما که حتی ساده ترین خودروهای جهان را برای ملت خودتان تجملی می دانید و در واقع، شأنی برای مردم قائل نیستید. اگر هم این ها مصداق مانور تجمل نیستند، چرا مانع هستید؟!

تاکسی های بنز و فورد و هیوندایی و تویوتا در کشورهای مختلف جهان

واقعاً تا کی باید برای مردم ایران که عمری را در انقلاب و جنگ و تحریم و گرانی و تورم و انبوه مشکلات گذرانده اند، داشتن یک ماشین معمولی حسرت باشد؟! اصلاً معنی حسرت را می فهمید؟

۳ - جناب مصباحی مقدم گفته است که آزادسازی واردات خودرو، منجر به رقابتی شدن و ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی نمی شود.
از ایشان که داعیه دار عنوان اقتصاد دان هم هستند، می پرسیم آیا برعکس این قضیه صادق است؟ آیا عدم واردات و انحصاری شدن بازار در سال های گذشته، ذره ای به ارتقاء کیفیت انجامید؟ معلوم است که خیر.

حال می پرسیم این چه صنعتی است که نه واردات و رقابت منجر به کیفیت اش می شود (طبق ادعای شما) و نه منع واردات و انحصار (طبق آنچه در این سال ها رخ داده و نتایج اش عیان است)؟!

تا خودروساز داخلی محصول مشابه با قیمت رقابتی در بازار نبیند، اساساً انگیزه ای برای ارتقاء کیفیت نخواهد داشت و اساساً چرا باید وقتی خودروی بی کیفیت خود را برای زمان و قیمت نامعلوم به راحتی پیش فروش می کند ( و تازه بین متقاضیان هم قرعه کشی می کند) باید به فکر افزایش هزینه برای بالا بردن کیفیت باشد؟!

واردات خودرو، باید عمدتاً معطوف به خودروهایی در کلاس محصولات داخلی باشد تا خودروسازان داخلی، "مجبور" به بهبود کیفیت شوند و الا تا قیام قیامت هم همین ماشین های نازل را خواهند ساخت و مردم را به کشتن خواهند داد.

۴ - ایشان به محدودیت ارز اشاره کرده و گفته است که برای ما اولویت در تامین ارز کالاهای اساسی است. اولا این مردم هستند که قرار است خودروها را بخرند و نه دولت ؛ ثانیاً این همه سال که به بهانه کمبود ارز مانع از واردات خودرو شدید، در تامین و مناسب سازی قیمت کالاهای اساسی چه گلی به سر مردم زدید که روز به روز بر قیمت شان افزوده می شود؟! مثلاً الان که نمی گذارید خودرو وارد شود، قیمت دارو که جزو کالاهای اساسی است، سر به فلک نکشیده است؟! بقیه کالاها چه؟!

راستی چرا ارز برای واردات یا مونتاژ خودروهای چینی کم کیفیت هست ولی برای خودروهای روز دنیا نیست؟ چینی ها مفت می دهند؟!

۵ - الان با پول بالای یک میلیارد تومانی که مردم بی نوای ایران باید برای خرید یک ماشین چینی دهند، می توان خودروهای روز دنیا را خرید. چطور وقتی مردم برای خرید یک خودروی چینی باید بالای یک میلیارد تومان پول بدهند، نمی گویید مانور تجمل ولی اگر با همان پول خودروی روز دنیا را بخرند، اسم اش می شود مانور تجمل؟!

آیا این ظلم آشکار به مردم نیست که با پولی که می توانند محصول بهتری بخرند، مجبورند خودروی کم کیفیت تهیه کنند؟! اگر ظلم نیست، لطفاً خودتان بگویید چیست؟

۶ - در پایان توجه جناب مصباحی مقدم را به تصاویری از مانور تجمل جلب می کنیم که این مانور، ناشی از تفکرات بسته اقتصادی حاکم بر کشور است؛ مانوری که هر روز جان افراد زیادی را می گیرد.

قطعاً اگر سرنشینان این خودروها، به جای پراید و پژو و سمند و ... خودروهای روز دنیا را که ایمنی بیشتری دارند سوار می شدند، شانس بیشتری برای زندگی داشتند. البته احتمالاً به نظر جناب مصباحی مقدم، کشته شدن در خودروهای بی کیفیت داخلی، بهتر از این است که خدای ناکرده خودروی روز سوار شوند و مانور تجمل دهند.

آقای مصباحی مقدم! بفرمایید کمی مانور تجمل ببینید:

خون کسانی که در خودروهای بی کیفیت داخلی کشته می شوند، بر گردن کسانی است که این ملت را از داشتن خودروی ایمن محروم کرده اند... قبر و قیامتی هم هست آقای مصباحی مقدم!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۶۰
افکار پوسیده روبه مردم تحمیل می کنند اونوقت توقع اعتماد رو هم دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
سلام همین گونه تفکرات عقب مانده و اشتباه در اداره‌ی امور مملکت حاکم شده است که باعث شده مردم دچار گرفتاری و در مهندسی در زندگی روز مره خود شوند اینها عقب مانده وخود خواه هستند لیاقت اداره مملکت راندارند و.....
نظرات و عملکردهای ایشان نشان میدهد که زمان خداحافظی با ایشان در عرصه ی اقتصاد کشور فرا رسیده است
به این میگن یه انتقاد و گزارش عالی و مستدل.
دست مریزاد. عجب تو دهنی ای بهش زدین
توضیح یک عکس برای جناب آقای مصباحی مقدم:
اطراف آن عکس پراید له شده را می بینید که خیس است؟ برای این است که خون افراد نگونبخت له شده در پراید از سطح معبر شسته شود.
به قیامت اعتقاد داشتند که وضعمون این نبود.
ممنون از نویسنده اینکه موارد صریح و بی پرده بیان نموده
جالب افرادی مشابه مصباح که فقط مطالعه در مطالب دینی اشته اند با چه استدلال و منطقی در تمامی حوزه ها اظهار نظر می کنند و کارشناس تمامی مسائل مملکتی هستند
همین افراد سبب شدند بعد از چندین دهه به اوج فلاکت و قهقرا برسیم
نمیدانم چه بگویم حرف دل من را زدی فقط میتوانم بگویم اینها باید یک سفر در دور دنیا بزند و بعد شاید تصمیمی درست گرفته شود وگرنه همین است که هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
دوست گرانقدر دورشان را زدند،برای همین صلاح در برقراری وضع موجود میبینند
خود این آقا چی سوار میشن خداوکیلی پیگیر باشید
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
شاید همون تا ۲ سال پیش کیا سراتو حالارو نمیدانیم
احسنت.خون کسانی که در خودروهای بی کیفیت داخلی کشته می شوند، بر گردن کسانی است که این ملت را از داشتن خودروی ایمن محروم کرده اند... قبر و قیامتی هم هست آقای مصباحی مقدم!
الحق،جانا سخن از دل ما گویی
احسنت و هزاران درود
بسیار عالی بود مخصوصآ دو خط آخر
یکی از پروژه های شکست خورده در مملکت ما، "دکترسازی" بوده که الان داریم می بینیم .....
اینها نمک پرورده خودروسازان شده اند وگرنه هر عقل سلیمی صحت این گزارش را می فهمد
عالی،عالی و عالی
ای برادر ... کو گوش شنوا !!!!
چرا داغ دلمون رو تازه میکنی آخه؟
تو فقر و بدبختی خودمون غرق بودیم. کلا یادمون رفته بود رفاه چیه
بخدا با یه لقمه نون و پنیر و سبزی و یه موتور سیکلت مدل 87 دلخوش بودیم. دوباره حسرت و حسرت و حسرت
وای بر کارشکنان..... که اگه روز قیامتی در کار باشه یقه شون رو رها نمیکنم
چرا که خودروهایی که وارد می شوند در کلاس عمومی نیست بلکه خودروهای با کلاس بالا است و این خودروهای با کلاس بالا در رقابت با خودروهای کلاس عمومی برای مردم ما نیست. واردات خودرو نوعی مانور تجمل را در جامعه ما دامن می‌زند.»

آنچه خواندید، اظهارات حجه الاسلام غلامعلی مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص نظام است در مخالفت با واردات خودرو.


به نظرم این بخش صحبتشون درسته .... اگر بخواهیم رقابت ایجاد کنیم باید خودروهایی با کیفیت و همکلاس با خودروهای تولید داخل وارد شود وگرنه بنز و ولوو و بی ام و که فقط میشه تجمل نه رقابت

در ضمن ،وارد هم که میشه نباید مالیات زیاد به نافشون بسته بشه ...باید قیمت یکی باشه با همکلاس داخلیش فوقش 5 الی 10 در صد بالاتر
خدایا کی خونه مردم ایران که تو ماشین هایه بی کیفیت ریخته میشه قراره دامن مسوولان رو بگیره؟ خسته شدیم خدا
عدالتت رو نشون بده
متاسفانه مافیای خودرو همه جا نماینده دارد
در وزارت خانه در مجلس در گمرک و ...
خدا پدرت رو بیامرزد این سخنان ودردهایی بالاتر از اینها حرف دل ملته؟
واقعا خیلی عالی گفتید این دقیقا حرف من و اکثر مردم ایران هست.
وقتی که ترنول مالی دو خودروساز داخلی چندصد تریلیون تومان هست یعنی چند صد هزار میلیارد تومان هست اونوقت فکر میکنید کسی میتونه جلوی انحصار اینا رو بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کی میخواد جلوی اون رو بگیره؟؟ مجلس؟؟؟ دولت؟؟؟ مجمع تشخیص مصلحت؟؟ .........
هیچکس
جناب مصباحی مقدم گفته است که آزادسازی واردات خودرو، منجر به رقابتی شدن و ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی نمی شود.
اینو راست میگه چون بالا99درصد مردم ندارن 1میلیارد بدن این ماشینها رو پس همون پراید مدل1390میخرن 90تومن.
پاسخ ها
رضا
| United Arab Emirates |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
برادر غافلی ما جماعت سرخوشی داریم که میخواهند ماشین یک میلیاردی را بخرند ۱۰۰ میلیون انهم وقتی که یارانه دارو و نان حذف شده
احسنت بر تابناک
بدبخترین مردمدنیا هستیم با این مناتبع و با این امکانات
آقای مصباحی مقدم معمولا نظرات خردمندانه می دادند. از دستشان دررفته است.
آقای مصباحی مقدم برای مبارزه با تجمل بفرمایید بعنوان بزرگتر و پیشکسوت با شتر یا الاغ تردد کنید تا ما هم به شما ادا کنیم.
سال 2116 از دبی یه تویوتا کرولا آوردم از گمرک خرمشهر ترخیص شد وپلاک منطقه اروندکلا55میلیون شد قیمتش.
هنوزدارمش و فقط روغن براش تعویض کردم.بخدا حتی شمع هاش هم تعویض نشده.
خودم دیگه ازش خسته شدم ولی چون ماشین مدل بالاتر نیومده و صفر فروختنش بیفایدست برام.
اماپرایدی خریدم صفر روز اول قفل مرکزیش خراب شد
دوهفته بعد چراغ چک روغنش روشن شد که تعویضش کردم
حدودا اخرای ماه اول بود که دنده 2 جا نمیرفت و من از دنده یک به سه میزدم و بعد از یک هفته خوب شد.
ظلمیه که به ما مردم روا میشه
اخرشم فروختمش و یه ال 90 گرفتم
خیلی گناه داریم
تویوتا توی گرمای 60درجه خوزستان ظهر ساعت 3 آخ نمیگه اینقدر کولرش سرده فک میکنی اومدی سیبری
این کارها و این حرفها دارن کشور رو از جوانان و متخصصین خبره خالی میکنن و کافیه به مهاجرت نخبگان نگاهی کنیم تا ببینیم چه به سرمون داره میاد
ببخشید خود جنابشان و اقربا و اهل بیت مکرمشان کدامین مرکب وزین و فوق ایمن حاصل دسترنج مدیران اتوبوسی خودرو ساز را سوار میشوند
چین 22 میلیارد دلار به ایران بدهکاره از اون طرف مثل زالو هم افتاده به جونمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
داره بهمون خودرو میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
چین مسدود نکرده بلکه پول ها برای بدهی کشورهای اروپایی هست که آنها انتقال دادن به بانک های چین
درد اینه که حاکمیت نمی خواد اعتراف کنه که تحریمها چه بلایی سر مردم اورده و می اورد و حاضر نیست واقعیات را ببیند !!!وگرنه خودرو ساز داخلی بجای پراید و پژو قدیمی و ... با قطعات نامرغوب تویوتا و بنز و فولکس و .... با کیفیت بالا تولید می کرد سمند را با قطعات با کیفیت تر عرضه میکرد . از ترس تهدیدات غرب هیچ کارخانه خودرو سازی معتبری جرات نداره با ما قرار داد ببنده ما حتی به اف ای تی اف هم وارد نشدیم در صورتیکه هیچ مشکلی برای ما ایجاد نخواهد کرد اما بهانه را از ما دور می کند مسلما چین با انهمه جمعیت از فرصت (مشکلات ایران ) کمال سواستفاده را می کند همانطور که بقیه اگه دستشان برسد می کنند حتی طالبان افغانستان با گسیل میلیونها نفر به سمت ایران خود را از بار تامین حوائج مردم فقیر و گرسنه اش رها کرده و ایران را درگیر . این مائیم که باید با تدبیر و تعقل و تشخیص قدرت های حاکم در جهان و نوع نرمش دربرابر انها منافع خودمان را تامین کنیم اما متاسفانه ..
احسنت
حاج آقا پولی که به خودروهای داخلی میدیم البته با کلی منت و شانس و بدبختی معادل بهترین خودروهای خارجیه. موضوع دلسوزی برای مردم نیست اصلا نظر مردم مهم نیست
اول این را جواب بده چطور کره جنوبی یا ژاپن با انحصار در تولیدات داخلی الان غول دنیا شدن؟
اول بروید تفکر خودتان در مدیریت و کار عوض کنید
یعنی یه مرد پیدا نمیشه تو این مملکت که جلوی مافیای خودرو رو بگیره ؟
من کاری به آقای مصباحی مقدم ندارم ولی خیلی سخت است برای بعضیها که بفهمند اولویت های ارزی کشور برای واردات خودرو نیست تا مرتب جوسازی نکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
ارز برای واردات خودرو چینی هست که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
تاجرانی هستن که با ریال خودرو وارد کنن احتیاجی به. ارز نیست فقط بهانه است
"واقعاً تا کی باید برای مردم ایران که عمری را در انقلاب و جنگ و تحریم و گرانی و تورم و انبوه مشکلات گذرانده اند، داشتن یک ماشین معمولی حسرت باشد؟! اصلاً معنی حسرت را می فهمید؟" 42 سال از خدا عمر گرفتم،متولد 1359،،، یک روز خوش یادم نمیاد دیده باشم،فقط بدبختی و بیچارگی سهم ما ملت بوده...
هدف، رساندن مردم به مقام والای انسانیت.
از طریق پراید و ۴۰۵
تابناک جون کسی که بالای یک میلیارد پول ماشین چینی میده بینواس!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
از جناب آقای مصباحی مقدم چند سئوال دارم:
۱-خودروهای عرف در دنیا چه برندهائی هستند
۲-نمره کیفیت وکارائی و ایمنی خودرهای عرف دنیاچند است
۳_اگرنگران تجمل گرایی هستید نمی توانید خودروهای عرف دنیا را اجازه واردات بدهید؟
۴-ازتولیدخودروهای بی کیفیت و گران قیمت داخلی کدام ارگانها و نهادهای حاکمیتی ومقامات ارشد ذینفع هستند؟
ببخشید شما اینارو برا کی میگید وقتی مسئولی که هیچ ربطی بهش نداره میاد اظهار نظر می کنه
دوم: اون که مشکل نداره از اول مسئولیتش تو این نظام که معمولا مادالعمر هست بردنش و اوردنش چی میدونه ایمنی چیه چی میدونه تعویض چندباره قطعات بنجل و تقلبی چیه چی میدونی تو تعمیرگاهها معطل تعمیر شدن چیه کلا شکم سیری صحبت می کنه
بر عمو روزی تو خدا جای دیگه حواله کنه
تابناک عزیز سلام لطفا" در تکمیل گزارش مثبت و بسیار خوبتون محبت بفرمایید خودروی شخصی و مورد استفاده افراد نزدیک به جناب مصباحی مقدم از جمله آقازاده ها ، دختر خانوم ها و همچنین عروس و داماد های خانواده محترم ایشان را به جهت پاسخ به این جماعت زیاده طلب و تجمل گرا به تصویر بکشید . پیشاپیش از بذل محبت شما ممنون و سپاسگذارم.
واقعیت را عالی نوشتند اما کی به پذیره
کمی صبر وقت سحر نزدیک است
مصباحی برای ماچهره خودشیفته ای تشریف دارند ودر همه کارها دخالت میکنن تا زمانی که هرکس در جایگاه خودش در باره کار خودش حرف نزنه مملکت به سوی تباهی وویرانیه
خیلی عالی بود خدا خیرت بده حرف حقو زدی ولی دریغ از کسی که خودشو زده به خواب که نشنوه
آقای مصباح مقدم، آخه تو از علم اقتصاد و رقابت در این دنیا چی میدونی!!! چرا خودروی 400میلیونی چینی رو بایستی بخریم یک میلیارد و هفتصد؟؟
تمام مشکلات این کشور از اول تا الان همین است که هیچکس سر جای ش نیست
تو دبی بالای شرکت تویوتا زده ۵۰۰ درهم بده بر دار برو پرسیدم چیه جریان گفتن تویوتا از دم قسط میدن ماهی ۵۰۰درهم آدم میسوزه مردم عزیز ما واسه ماشین داغون رفتن تو صف قرعه کشی
تامین ارز بهانه است
آن چه به جایی نرسدفریاداست!
لطفاًبرای یکبارهم که شده مدارک مربوط به (تخصص ایشان دراقتصاد)رامنشر کنیدتاهمه بدانند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل