بازدید 21705
۱

ساحل زیبای «جنوای» ایران با نفت یکی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: ساحل زیبای ماسه ای بندرگناوه از نقاط بکر و گردشگرپذیر این شهرستان به مواد نفتی آلوده شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 13 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کامبیز عبدالهی روز یکشنبه افزود: آلودگی نفتی که بخش زیادی از طول نوار ساحلی گناوه از امتداد روستاهای ساحلی قلعه حیدر تا سواحل گناوه را فرا گرفته ، بصورت تخمیری در ماسه ها چسبیده شده است.

وی یادآورشد: این حجم آلودگی نفتی در ساحل گناوه که در آستانه تعطیلات نوروز ، میزبان جمع کثیری از هموطنان جهت تفریح و استراحت است، به صورت لکه های سیاه شبیه قیر است و جای نگرانی دارد.

ساحل بندرگناوه علاوه براینکه در طول سال بویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان زیادی از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن در فصل تابستان تبدیل شده‌ است که سرازیرشدن لکه های نفتی در مدت چندسال اخیر ، به این نقطه خطرات زیادی برای مردم در برخواهد داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: لکه‌های نفتی در ساحل این بندر بر اثر مد دریا به خشکی رسیده و بصورت خمیر روی ماسه‌ها چسبیده ‌است که خطرات زیست محیطی برای آبزیان دریایی و کسانی که در دریا شنا می‌کنند، بدنبال دارد.

عبدالهی افزود: بمحض اطلاع از آلودگی ایجاد شده در محل حاضر و در گزارشی به فرماندار، فلات قاره و اداره بندر و دریانوردی جهت رسیدگی و پاکسازی انعکاس داده شد.

وی اظهارداشت: علت آلودگی مشخص نیست اما احتمال می رود به علت نشتی از خطوط نفتی جزیره خارگ ناشی از فرسودگی بوده که بر روی سطوح آب های خلیج فارس ماندگار و به علت طوفانی شدن دریا به ساحل و خشکی گناوه رسیده است.

وی گفت: پاکسازی نوار ساحل در دستور کار قرار گرفته و در کم ترین زمان ممکنت انجام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هر دم ازین باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست