بازدید 4564
۲

چرا کودکان باید واکسن کرونا بزنند؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تغییر نگرش والدین درباره واکسن کرونا موجب افزایش تعداد کودکان واکسینه‌ شده گردیده است.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 06 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از بهداشت نیوز، بر اساس نتایج یک نظرسنجی اخیر، نگرش والدین در مورد واکسن کووید۱۹ برای کودکان در حال تغییر است.

در ماه‌های اخیر واکسیناسیون کووید ۱۹ در بین کودکان افزایش یافته و برخی از کارشناسان معتقدند که این افزایش ممکن است با اعتماد بیشتر به ایمنی واکسن مرتبط باشد. میلیون‌ها کودک در سرتاسر جهان هستند که هنوز واکسینه نشده‌اند.

در حالی که به ندرت اتفاق می‌افتد که کودکان به دلیل بیماری شدید ناشی از کووید۱۹ جان خود را از دست بدهند، اما خطر برای سلامتی آنها همچنان وجود دارد، زیرا هزاران نفر در بیمارستان‌ها بستری و صدها نفر جان خود را از دست داده اند.

زمانی که واکسن‌ های کرونا برای اولین بار برای کودکان تأیید شد، بسیاری از والدین برای واکسینه کردن کودکان خود مردد بودند.

این واکسن‌ها، اگرچه از نظر ایمنی و اثربخشی کاملاً آزمایش و ارزیابی شده‌اند، جدید بوده و بسیاری از والدین فقط می‌خواستند مطمئن شوند که تصمیم درستی برای محافظت از فرزندانشان می‌گیرند.

در نتیجه، بسیاری از والدین در ابتدا رویکرد «صبر کن و ببین» را در پیش گرفتند. و اگرچه واکسیناسیون کرونا در میان کودکان در حال افزایش است، نرخ کلی کمتر از آنچه کارشناسان بهداشت عمومی انتظار داشتند باقی مانده است.

طبق گزارش آکادمی اطفال آمریکا (AAP)، ۸.۶ میلیون کودک ۵ تا ۱۱ ساله -که معادل حدود ۳۰ درصد از تمامی گروه سنی است- یک دز واکسن دریافت کرده‌اند.

حدود ۲۲ درصد از گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال به طور کامل واکسینه شده‌اند. نرخ واکسیناسیون در میان کودکان بزرگتر بیشتر است؛ ۵۶ درصد از کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله هر دو دز و ۶۶ درصد یک دز دریافت کرده‌اند.

اکثر والدین در حال حاضر بیشتر از یک سال پیش، واکسن را می‌پذیرند. دکتر مولی اوشی، متخصص اطفال و عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: با بیش از ۵۰ درصد از نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله واکسینه شده، والدین بیشتر و بیشتر با یکدیگر صحبت می‌کنند، که به ایجاد اعتماد در جامعه در زمینه واکسن کمک می کند.

نگرش والدین در مورد واکسن چگونه تغییر می‌کند؟

دکتر لیزا داگت، مدیر ارشد پزشکی و یکی از اعضای انجمن علمی واکسن در خانواده آکادمی آمریکا، می‌گوید که بسیاری از والدین بلافاصله پس از مجاز شدن واکسن‌ها برای کودکان، از واکسینه شدن فرزندشان خودداری کردند. آنها رویکرد «صبر کن و ببین» را در پیش گرفتند تا ابتدا مشاهده کنند که سایر کودکان در جوامعشان چگونه به واکسن واکنش نشان می‌دهند. اخیراً واکسیناسیون کووید در میان کودکان افزایش یافته است.

۶۱ درصد از والدین دارای فرزندان ۱۲ تا ۱۷ ساله اخیرا گفتند که فرزندشان حداقل یک دز را دریافت کرده‌اند که این امار،‌ از ۴۹ درصد در نوامبر ۲۰۲۱ افزایش داشته است. علاوه بر این، یک سوم والدین دارای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله می‌گویند که فرزندشان یک دز دریافت کرده که از ۱۶ درصد در نوامبر افزایش یافته است. از آنجایی که بیشتر واکسن‌ های کووید ۱۹ برای بچه‌ها تجویز می‌شود، والدین راحت‌تر متقاعد شده‌اند تا بچه‌هایشان را واکسینه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
واکسنی که قراره مثل انسولین پشت سر هم تزریق بشه به کودکان میدونی چه عوارضی به دنبال خواهد داشت؟ چرا جان کودکان و عزیزان خانواده ها را به بازیچه میگیرید؟
اتفاقا با تزریق واکسن جون بچه ها در آینده نجات پیدا میکنه چونکه جهشهای جدید داره بیشتر بچه ها را درگیر میکنه ممکنه جهش بعدی دیگه منتظر نمونه تا بچه ها واکسینه بشن و جون خیلی از اونها رو بگیره توی این پیک اومیکرون خودتون دیدید که خیلی از بچه ها بستری شدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل