بازدید 2896

آمریکا آماده بازگشایی سفارت خود در افغانستان نیست

توماس وست نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان گفت: ایالات متحده هنوز آماده بازگشایی سفارت خود در افغانستان نیست اما همچنان به نظارت بر وضعیت امنیتی این کشور و حفظ روابط دیپلماتیک با طالبان ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵ 10 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وست چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه یک افغانستان گفت: در حال حاضر ما آمادگی بازگشایی سفارت خود را نداریم اما وضعیت امنیتی را به دقت ارزیابی می‌کنیم.

وست در ادامه افزود که دلش برای حضور در افغانستان بسیار تنگ شده و امیدوار است که در مقطعی به این کشور بازگردد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره به رسمیت شناختن طالبان توسط آمریکا گفت که هیچ چارچوب زمانی مشخصی برای آن وجود ندارد و طالبان هنوز شرایط لازم برای به رسمیت شناختن توسط ایالات متحده و سایر کشورها را فراهم نکرده است.

نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان خاطر نشان کرد، آنچه من می‌گویم این است که روسای من به من گفته‌اند برای حفظ منافع آمریکا به دیپلماسی با طالبان ادامه دهم. ایالات متحده امیدوار است که افغانستان به حفظ روابط خوب با سایر کشورها ادامه دهد.

وست تصریح کرد: ما می‌خواهیم افغانستان با روسیه، چین، ایران، هند، پاکستان و کشورهای آسیای میانه روابط خوبی داشته باشد. این ایالات متحده نیست که انتخاب کند که افغانستان با چه کسی روابط خوبی داشته باشد.

طالبان در ماه آگوست (مرداد) افغانستان را تصرف و در ماه سپتامبر (شهریور) یک دولت موقت ایجاد کرد. از آن زمان و به دنبال مسدود شدن دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا، این کشور با یک بحران اقتصادی مواجه بوده و جامعه جهانی نگرانی‌های خود را در مورد حقوق بشر و آزادی مطبوعات در این کشور و همچنین افزایش تهدید تروریستی مطرح کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی