بازدید 6033

تنفس هوای «پاک» در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با توجه به وزش باد موثر میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۶ دی‌ماه) در شرایط پاک است.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 16 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز (۲۶ دی‌ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار می‌گیرد که ناشی از شرایط ناپایدار جوی، وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

کاهش تندی باد در طول روز تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت یکشنبه (۲۶ دی‌ماه) همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود که کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظارنیست.

با افزایش نسبی تندی باد و گاهی رگبار پراکنده تا صبح روز دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود، هرچند با افزایش تردد خودروها غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد افزایش خواهد یافت.

تداوم ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند. افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول و پاک در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۰ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی