بازدید 5321

دیپلمات روس: توسعه ناتو تهدید علیه امنیت روسیه است

سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد که گسترش ناتو به سوی شرق اروپا یکی از تهدید‌های اصلی علیه امنیت ملی روسیه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱ 16 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزارس تاس، "آناتولی آنتونوف" در مصاحبه با نشریه نیوزویک گفت: تداوم پیشروی ناتو به سوی شرق اروپا از جمله تهدید‌های اصلی علیه امنیت ملی روسیه است. همزمان با اینکه این بلوک به مرز‌های ما نزدیک می‌شود، زمان رسیدن تسلیحات هوایی و موشکی ناتو به مسکو، سنت پترزبورگ و دیگر شهر‌های روسیه در بخش نزدیک به اروپا کاهش می‌یابد.

وی افزود: اکنون این سوال را می‌پرسم، زمانیکه شهر‌هایی همچون نیویورک، واشنگتن یا لس آنجلس در تیررس موشک‌ها یا بمباران باشند، دولت واشنگتن چه واکنشی نشان می‌دهد؟

این دیپلمات ارشد روسیه خاطر نشان کرد: اقدامات ناتو با هدف توسعه امور نظامی جمهوری‌های شوروی سابق از دید مسکو غیرقابل قبول هستند.

اظهارات این دیپلمات روسیه در حالی مطرح شده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز درباره گسترش سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) به شرق و مذاکرات روسیه با ناتو و آمریکا در اظهاراتی هشدار گونه گفت: جایی برای عقب نشینی مسکو در این مورد وجود ندارد.

وی روز شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۱ که در برنامه سیاسی «مسکو. کرملین. پوتین» پخش شد، خاطر نشان کرد: ساعت ویژه کاخ کرملین روز شمار پیشنهاد روسیه را نشان می‌دهد.

روسیه اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ نامه‌هایی را که حاوی پیشنهادات این کشور برای ارائه ضمانت‌های حقوقی- امنیتی درمورد اقدامات ناتو و گسترش این پیمان و استقرار زیر ساخت‌ها و تسلیحات آن در مناطق مجاور مرز‌های روسیه بود به آمریکا و ناتو ارائه کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر