بازدید 12163
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

افزایش قیمت بنزین؛ ترندی که چند خبر اقتصادی رقم زد / علائم اومیکرون چیست؛ سوال کاربران از گوگل/ پیگیری حال زهرا چخماقی توسط کاربران در فضای مجازی/ تعرفه گذاری خدمات پرستاری همچنان ترند گوگل است

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «علائم اومیکرون »، «واکسن بوستر»، «حال زهرا چخماقی چگونه است؟»، «چرا مستمری کمیته امداد واریز نشده است؟»، «تعرفه گذاری خدمات پرستاری چیست؟»، «افزایش قیمت بنزین» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 22 December 2021

افزایش قیمت بنزین؛ ترندی که چند خبر اقتصادی رقم زد/ علائم اومیکرون چیست؛ سوال کاربران از گوگل/ پیگیری حال زهرا چخماقی توسط کاربران در فضای مجازی/ تعرفه گذاری خدمات پرستاری همچنان ترند گوگل است

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «علائم اومیکرون »، «واکسن بوستر»، «حال زهرا چخماقی چگونه است؟»، «چرا مستمری کمیته امداد واریز نشده است؟»، «تعرفه گذاری خدمات پرستاری چیست؟»، «افزایش قیمت بنزین» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

علائم اومیکرون

اومیکرون یکی از خطرناک و نگران کننده ترین سویه های ویروس کروناست که به تازگی نمونه های ابتلا به آن در ایران نیز مشاهده شده و رسما اعلام شده است.

همین اتفاق و نگرانی ها سبب شده تا اکنون سویه اومیکرون به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

اعلام وضعیت فاجعه در لندن به دلیل شیوع اومیکرون - تابناک | TABNAK

در مورد این سویه از ویروس کرونا توضیح بیشتر اینکه این گونه ویروس با حدود ۵۰ جهش ژنتیکی، رکورد بیشترین تعداد جهش‌های ژنتیکی را به خود اختصاص داده است. به گفته محققان، حدود ۳۰ جهش ژنتیکی ویروس در پروتئین تاجدار آن رخ داده است که ابزار اصلی ویروس برای ورود به سلول‌ها محسوب می‌شود و هدف اصلی واکسن‌ها بوده است. در مقایسه با اومیکرون، گونه دلتا تنها دارای سیزده جهش ژنتیکی در پروتئین تاجدار خود بود.

به گفته محققان، اومیکرون دارای مجموعه غیرمعمولی از جهش‌های ژنتیکی است که برخی از آن‌ها قبلا در گونه‌های دلتا و بتا شناسایی شده و بر قابلیت انتقال و فرار ویروس از سیستم ایمنی اثرگذار هستند، اما بسیاری از این جهش‌های ژنتیکی ناشناخته مانده‌اند.

با وجود این که نگرانی‌هایی در خصوص بی تاثیر بودن واکسن‌ها بر گونه اومیکرون وجود دارد، تاکنون مستنداتی که نشان دهنده توانایی اومیکرون در فرار از محافظت ایجاد شده توسط واکسن‌های کرونا باشد، به دست نیامده است. البته از میان ۳۰ جهش ژنتیکی پروتئین تاجدار ویروس، تعدادی از جهش‌ها با مقاومت ویروس در برابر پادتن‌های ایجاد شده در اثر واکسیناسیون یا ابتلا به بیماری، در ارتباط هستند. همچنین در این گونه جدید یک ژن حذف شده که ژن مشابه آن در گونه‌های آلفا، بتا، گاما و لامبدا وجود داشته است. به اعتقاد محققان حذف این ژن موجب تقویت قابلیت ویروس در فرار از واکنش‌های سیستم ایمنی بدن شده است.

گفتنی است، در کنار علائمی که پیشتر برای ابتلا به کووید ۱۹ مطرح شده است، به تازگی دانشمندان کشف کردند که سویه امیکرون باعث بروز علائم منحصر به فرد دیگری در افراد شده است. این علائم شامل موارد زیر می‌شود:

  • 1-خارش گلو
  • ۲- سرفه خشک
  • ۳- خستگی شدید
  • ۴- درد عضلانی ملایم
  • ۵- تعریق شبانه

بیشتر بخوانید 

واکسن بوستر

با افزایش قابل ملاحظه شمار افرادی که دوز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند، اکنون بحث دوز یادآور یا واکسن بوستر در میان افکار عمومی و کاربران شبکه های مجازی داغ شده است.

                                                   توصیه‌ها در خصوص تزریق دوز بوستر واکسن کرونا

به طور کلی می توان گفت پس از تزریق دوز دوم و با یک فاصله زمانی مشخص لازم است تا افراد برای دریافت واکسن بوستر یا دوز یادآور خود اقدام کنند.

البته توضیح بیشتر اینکه بوستر یا دوز یادآور تنها به واکسن کرونا اختصاص ندارد و واکسن های دیگری نیز هستند که به دوز یادآور نیاز دارند.

بیشتر بخوانید 

حال زهرا چخماقی چگونه است؟

زهرا چخماقی یکی از خبرنگاران و گزارشگران صدا و سیماست که اخیراً و به واسطه عارضه عروقی به کما رفت و همین مساله او را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرد.

دو روز پیش مادر زهرا چخماقی که خود نیز یکی از گویندگان بخش خبری سیما بوده است، از بهبود حال دخترش خبر داد و از قرار معلوم وضعیت کلی این خبرنگار رسانه ملی رو به بهبودی است.

                                                   مادر زهرا چخماقی شایعات را تکذیب کرد

در مورد این موضوع توضیح بیشتر اینکه فریده فرخی نژاد، مدرس گویندگی و مادر زهرا چخماقی، درباره آخرین وضعیت سلامتی این گزارشگر تلویزیون گفت: خوشبختانه دخترم بحران را پشت سر گذاشته و از کما خارج شده و رو به بهبودی است. او امروز با ماژیک بر روی کاغذ متنی را نوشت و از همه مردمی که برایش دعا کرده بودند تشکر و قدردانی کرد.

 فریده فرخی‌نژاد با اعلام این خبر که زهرا چخماقی در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه است اظهار داشت: خوشبختانه سطح هوشیاری، وضعیت تنفس و ضربان قلب دخترم مناسب است و احتمالا تا دو سه روز آینده لوله‌های تنفسی را از دهان و بینی او جدا می‌کنند.

فرخی‌نژاد علت احتمالی بیماری دخترش را گرفتگی‌های ریز عروق در ناحیه ریه خواند و گفت: مشکل زهرا با سردرد و تنگی نفس شروع شد و در حالی که او را به بیمارستان منتقل می‌کردیم از هوش رفت. در این چند روز شایعات مختلفی درباره بیماری او مطرح شد که هیچ یک درست نیست.

بیشتر بخوانید 

چرا مستمری کمیته امداد واریز نشده است؟

در روزهای پایانی هرماه کمیته امداد امام خمینی (ره) مستمری خانواده های تحت پوشش خود را واریز می کند.

با این همه و از قرار معلوم در ماه آذر هنوز کمیته امداد موفق نشده است مستمری همه خانواده های تحت پوشش و مستمری بگیر خود را واریز کند و همین سبب شده تا سوال چرا مستمری کمیته امداد واریز نشده است، به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

بیشتر بخوانید 

تعرفه گذاری خدمات پرستاری چیست؟

مدت های مدیدی است که موضوع تعرفه گذاری خدمات پرستاری به یکی از بحث های داغ در جامعه پرستاری تبدیل شده و به عنوان یک مطالبه جدی از سوی آنها پیگیری می شود.

پرستاران بر این باور هستند که در حوزه بهداشت و درمان، بسیاری از خدمات اولیه و ثانویه توسط ایشان به بیماران ارائه می شود اما به واسطه اینکه آنها مهر و یا امکان تجویز نسخه و دیگر دستورات را ندارند، از این محل درآمدی ندارند و در مجموع به واسطه نبود تعرفه درآمد آنها در این حوزه نسبت به پزشکان بسیار ناچیز است.

تعرفه گذاری خدمات پرستاری چیست؟

همین مساله ماجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به یکی از ترندهای گوگل در مقاطع زمانی متفاوت تبدیل می کند. البته در این رابطه به تازگی خبر رسیده که قرار است این اقدام بزودی عملیاتی شود.

وزیر بهداشت نیز در همین رابطه جمعه گذشته به رسانه ها گفت: با برگزاری جلسه و جمع بندی نهایی در «کوتاه مدت» با همراهی و همیاری مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بهداشت و درمان، سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان نظام پرستاری، تعرفه گذاری خدمات پرستاری را «موقت» تا پایان سال، اجرایی می کنیم.

بیشتر بخوانید 

افزایش قیمت بنزین

انتشار تصویر یک نامه از سوی معاون اقتصادی رئیس جمهور در شبکه های اجتماعی و نیز چند مصاحبه از سوی دیگر چهره های اقتصادی دولت سبب شد تا موضوع افزایش قیمت بنزین به یکی از ترندهای مهم گوگل تبدیل شود.

ماجرای ترند شدن این عبارت از این قرار است که مقرر شده تا به صورت پایلوت سهمیه بنزین در دو جزیره کیش و قشم به جای پرداخت به خودروها به کد ملی ساکنان جزیره تعلق بگیرد؛ چه آنهایی که خودرو دارند و چه آنهایی که ندارند.

جزئیات طرح افزایش قیمت بنزین در قشم و کیش - تابناک | TABNAK

به بیان دیگر با این کار دولت بنا دارد تا عدالت را در توزیع این یارانه برقرار کند و اساساً موضوع افزایش قیمت بنزین مطرح نیست.

در همین رابطه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز گذشته در گفت‌وگو با بخش خبری 14 شبکه اول سیما، در خصوص شایعات مطرح مبنی بر افزایش دوباره قیمت بنزین، با تکذیب این شایعات اظهار داشت: در خصوص بنزین قرار بوده که صرفا در شیوه توزیع بنزین یارانه‌ای  (1500 تومانی) تغییراتی ایجاد شود و این از زمان دولت گذشته مطرح بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در نرخ بنزین نه قرار بوده که ایجاد شود و نه بعد از این ایجاد می‌شود، گفت: تغییر در شیوه توزیع بنزین با هدف برقراری عدالت در اختصاص یارانه انرژی است و برای آنکه مطالعات آزمایشی این طرح بهتر انجام شود، دو جزیره کیش و قشم انتخاب شدند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اولا بنا نیست در سطح ملی تغییری در شیوه توزیع و نرخ بنزین یارانه‌ای ایجاد شود و در دو جزیره کیش و قشم هم در نرخ سوخت هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود و تنها شیوه توزیع آزمایشی تغییر می‌کند.

بهادری جهرمی درباره جزئیات بیشتر این طرح گفت: تا پیش از این یارانه سوخت به دارندگان خودروها اختصاص می‌یافت که این عادلانه نیست، چون عده‌ای خودرو ندارند؛ لذا برای برقراری عدالت یارانه‌ای سرپرستان خانوارها به نوعی متولی این امر می‌شوند.

وی افزود: بر اساس این طرح، اگر قرار است یارانه‌ای به سوخت پرداخت شود، این یارانه‌ به حساب کسانی واریز می‌شود که خودرو ندارند و از یارانه سوخت هم استفاده نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
گرانی بنزین و خدمات دولتی ، ادامه ی همان روال چهل سال گذشته یعنی دست در جیب ملت کردن است

دولت هیچ برنامه اقتصادی نداره.

از چاله حسن روحانی بی خاصیت به چاه ......... افتادیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
پس فعلا سکوت کن ببینیم چی میشه
یارانه وسایل حمل و نقل عمومی و مالیاتی را که از دارندگان خودرو می گیرید را هم باید به خودشان برگردانید تا عدالت برقرار شود
معمولا دولت ها در گران کردن بنزین همیشه اول مطرح می کنند و بعد عکس العمل مردم را ارزیابی میکنند سپس تصمیم خود را با اندکی تعدیل اجرایی میکنند بنزین 5 هزار تومان را مطرح میکنند سپس 3 هزار تومان ازاد میکنند وبعد هم میگن رئیس جمهور اجازه نداد بنزین 5 هزارتومان بشود این شگرد برای گران کردن انرژی است
ویا شرکت گاز و برق اول یک الگوی بی منطقی میسازند و بعد میگن هرکه بیش از الگو مصرف کنه ازاد محاسبه میشه الگویی که حتی مصرف هم نکنی باز بیش از الگو مصرف کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
این شگرد حسن بود
بازهم یک خبر ار برنامه بزرگ دولت برای دو برابر کردن یارانه و دادن کارت ارزاق با قید تاریخ رسما اعلام می گردد

و هنوز دو روز نگذشته ، از طرف وزیر اقتصاد تکذیب و رد می گردد !!!!

با این ناهماهنگی و بی برنامه گی و هرج و مرج در بین مسولان ، چگونه مردم میتوانند برای حال و اینده خودشان برنامه ریزی کنند ؟

و نگران نگردند؟؟؟
بنزین هر سال پونصد گرون کنید تا هم برای کسری بودجه استفاده بشه هم تورم نشه
برابر درصد افزایش قیمت بنزین عوارض واردات را کاهش دهید
این طرحهای ساده لوحانه فقط جیب طبقات پایین و همانهایی که خودور ندارند را بیشتر خالی می کند. خانواده 4 نفری که خودرو ندارد شاید آخر ماه 120 هزار تئومان بیشتر یارانه بگیرد، اما نتیجه اش افزایش مخارج همان خانواده به مقدار حداثل 300 هزار تومان است. آن خانواده ای هم که 4 تا خودروی خیلی لوکس دارد اولا برایش فرقی نمی کند و قبلا هم این سهمیه اثری در مخارجش نداشته و ثانیا پس از این اگر مخارجش 300 تومان بیشتر شود، در عوض با بالا بردن نرخ خدمات و کالا درآمد خود را ماهی 3 ملیون افزایش خواهد داد.
سلام اگر بچه من سهم اش را به من ندهد من هم سور ماشینم نمی کنم و اگر لازم حساب کند کرایه آزاد ازش میگریم . نمی دانم این معضل را هم بهش فکر کرده اند. اگر دیگران بخواهند بفروشند چطوری می فروشند آزاد یا دولتی .و.... هزار داستان دیگر. بابا مشکلات این نیست مگر حقوق دیگر جامعه به طور مساوی تقسیم شده کا مطمیینا اینطور نیست چون یکی هوشش بیشتره خب کجاباید میزان هوش را تقسیم بندی کرد . و.... حالا اگر بخواهیم این اتفاق بی افتد آنکه کارمند است با بیکاره هر دو یک توان دارند چطوری آنکه بیکاره را متقاعد کنیم که حقی از از این مملکت ندارد برای سر کار رفتن و..‌‌ . بابا راه و روش ایجاد و رونق اقتصادی است و لاغیر بقیه تصمیمات چرت است ا
با این وضع اقتصادی فشل دوباره بنزین را گران کنید مردم رو بریزید تو خیابان و کل شهر ها را بهم بریزید آخه این چه تصمیمی هست چرا هر زوز دل مردم و کارگر رو می لرزونید
چرا دستمزد را مثل ساير كشورها نمي دهند كه حالا بنزين را با قيمت كشورهاي ديگر حساب مي كنند بدانيد از ابتداي سالجاري تاكنون حداقل 10 نفر از همكاران بنده كه متخصص بودند تا حالا به آلمان - كانادا - استراليا مهاجرت كرده اند و جالب اينكه بلافاصله اونجا هم كار پيدا كرده و الان مشغول هستند حالا بگيد فرار مغزها دليلش چيست دليلش همين بب برنامگي و فقط دست در جيب مردم كردن است كه هيچكس نمي داند فردا در مملكت چه خبر خواهد شد چي گران ميشه و غيره ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
اینا فقط برای از جیب ملت برداشتن با خارج مقایسه میکنند
هرسری یک سناریور برای سرکیسه کردن مردم میریزید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست