بازدید 7685

اومیکرون افراد واکسینه شده را نیز مبتلا می‌کند

رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سویه اومیکرون باعث ابتلای افرادی شده است که پیشتر واکسن تزریق کرده یا پس از ابتلا به کرونا بهبود یافته اند.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷ 21 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز‏، رئیس سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد سویه اومیکرون ویروس کرونا سریع‌تر از سویه دلتا در حال گسترش است و باعث ابتلای افرادی شده است که پیشتر واکسن تزریق کرده یا پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته اند.

تدروس ادهانوم گفت: "هم اکنون شواهد منسجمی وجود دارد که اومیکرون به طور قابل توجهی سریعتر از سویه دلتا در حال گسترش است".

وی افزود: "و محتمل‌تر است که افراد واکسینه شده یا بهبود یافته از کووید-۱۹ مبتلا یا مجددا مبتلا شوند".

سمیه سوامیناتان Soumya Swaminathan دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد این سویه با موفقیت برخی دستگاه‌های ایمنی را دور می‌زند که بدین معناست دوز‌های یادآور واکسن که در بسیاری از کشور‌ها تزریق می‌شود، باید افرادی را هدف قرار دهد که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند.

مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گویند اومیکرون ظاهرا پادتن‌های تولید شده توسط برخی واکسن‌های کووید-۱۹ را بهتر دور می‌زند، ولی دیگر اشکال ایمنی وجود دارد که ممکن است جلوی ابتلا و بیماری را بگیرد.

سوامیناتان اعلام کرد: "ما فکر نمی‌کنیم همه واکسن‌ها کاملا ناکارآمد باشد".

مایک رایان Mike Ryan متخصص اورژانس ارشد سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد: "اگر ما بتوانیم انتقال ویروس را به حداقل برسانیم، سپس می‌توانیم به پاندمی (همه گیری جهانی کرونا) پایان دهیم".

این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که همه گیری کرونا تاکنون جان بیش از ۵.۶ میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر