بازدید 73389
۳

شورای نگهبان بیانیه جدید صادر کرد

در بیانیه شورای نگهبان آمده: انقلاب مردم ایران با هدف براندازی حکومت طاغوت و استقرار ضوابط و احکام شریعت اسلام به رهبری مرجعیت دینی منجر به ایجاد مفاهیم جدید در عرصه حکمرانی گردید که حقوقی‌سازی آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی صورت پذیرفت و مفاهیم در پرتو آموزه‌های دین تعریف گردید.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 02 December 2021

به گزارش  تابناک؛ شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ آذرماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب مردم ایران با هدف براندازی حکومت طاغوت و استقرار ضوابط و احکام شریعت اسلام به رهبری مرجعیت دینی منجر به ایجاد مفاهیم جدید در عرصه حکمرانی گردید که حقوقی‌سازی آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی صورت پذیرفت و مفاهیم در پرتو آموزه‌های دین تعریف گردید.

یکی از برجسته‌ترین نقاط قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جهت طراحی مسیر نو به‌منظور ایجاد نظام سیاسی مبتنی بر ضوابط و آموزه‌های شریعت اسلام، در نظر گرفتن نقش ویژه و مبنایی برای نقش‌آفرینی و اثرگذاری مردم در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی آنان بود که با طرح ایده‌ی حکمرانی مبتنی بر نظریه‌ی امامت و امت خط بطلانی بر همه‌ی نظریاتی کشیده شد که حکومت دینی را فاقد جنبه‌های مردمی می‌دانست.

بر همین اساس، در رویکرد قانون اساسی و تحقق ظرفیت‌های مغفول آن، توجه ویژه به جایگاه نقش و تاثیرگذاری مردم در پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران در همه‌ی عرصه‌های زندگی اجتماعی ضروری است.

شورای نگهبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی همه ایثارها در مسیر تصویب و تحقق اهداف قانون اساسی و با درود به روح مطهر امام خمینی(ره) و ارواح پاک شهدا به ویژه شهید والامقام دکتر بهشتی که نقش او در معماری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بی‌بدیل بوده؛ به‌عنوان نهاد تضمین، پاسداری و حراست از ارکان جمهوریت و اسلامیت قانون اساسی؛ ضمن گرامیداشت ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی باردیگر بر لزوم وفاق جمعی و حرکت همه نهادهای اساسی بر مدار و چارچوب الزامات و قواعد قانون اساسی و عنایت ویژه به بهره‌گیری از ظرفیت مردم در همه ابعاد، در چارچوب قانون اساسی تاکید می‌نماید.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۳
انتشار یافته: ۳
خواهش می کنم از تمام مسولان کشور. در کاری که در آن تخصص ندارند وارد نشوند و هر چه زودتر مسولیت ها را به افراد وطن دوست و متخصص بدهید. درست شدن وضعیت کشور کار سختی نیست. فقط باید مسولیت ها را به افراد متخصص و وطن دوست بدهید
چهل و چند سال از انقلاب می گذره و اینا هنوز در حال گیر دادن به رژیم قبل هستند
ایجاد مفاهیم جدید در عرصه حکمرانی رو بسیار قبول دارم!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان