بازدید 5689
سلسائو و آلبی سلسته زودتر بلیت قطر را می‌گیرند

آسان ترین صعود برزیل و آرژانتین به جام جهانی

کد خبر: ۱۰۸۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ 15 October 2021

پیروزی برزیل مقابل کلمبیا در حالی که آنها تنها دو سوم رقابتهای مقدماتی را پشت سر گذاشته اند، فاصله شان را با جایگاه پنجم منطقه CONMEBOL آنقدر افزایش می دهد که در صورت شکست در تمامی بازی های باقی مانده هم برزیل در جمع چهار تیم برت قرار میگیرد و خللی در صعودشان به جام جهانی 2022 قطر وارد نمی کند. این بیست و دومین صعود مستقیم آنها به مرحله پایانی رقابتهای جام جهانی خواهد بود.


برزیل در صورت پیروزی مقابل کلمبیا در 11 نوامبر )20 آبان 1400 )از 12 بازی به 34 امتیاز خواهد رسید. تیم جایگاه پنجم، کلمبیا، اروگوئه و یا شیلی از 13 بازی خود ماکزیمم 16 امتیاز خواهند داشت.


در حالی که بازی مقابل کلمبیا دوازدهمین بازی برزیل در این رقابتها خواهد بود؛ کلمبیا، اروگوئه و شیلی سیزدهمین بازی خود را انجام می دهند و تنها 5 بازی باقی مانده خواهند داشت. با 18 امتیاز اختالف )34 منهای 16 )این غیر ممکن خواهد بود که هیچ تیمی که در جایگاه پنجم جدول رقابتهای CONMEBOL قرار دارد به برزیل برسد.


زودترین زمانی که یک تیم منطقه آمریکای جنوبی در فرمت فعلی رقابتهای مقدماتی )از جام جهانی 1998 فرانسه( توانسته صعود خود به جام جهانی را قطعی کند، آرژانتین بود که در سال 2001 در حالی که 4 بازی از مجموع 18 بازی رقابتها باقی مانده بود صعود خود به جام جهانی را قطعی کرد.


آلبی سلسته در 15 آگست 2001( 24 مرداد 1380 )با پیروزی دو بر صفر مقابل اکوادور در شهر کیتو در چهاردهمین روز از رقابتها، اختالفی 14 امتیازی با اروگوئه رده چهارمی و اختالفی 16 امتیازی با کلمبیا رده پنجمی ایجاد کرد و در حالی که 4 بازی از رقابتها باقی مانده بود حضور خود در چهار تیم برتر را قطعی کرد و به جام جهانی 2002 کره و ژاپن رسید.

رقابتهای مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی CONMEBOL از جام جهانی 1998 فرانسه به صورت دوره ای )لیگ( برگزار شد که در آن هر 10 تیم حاضر در این منطقه به صورت رفت و برگشت مقابل یک دیگر قرار می گیرند.


در نخستین دوره از این فرمت رقابتهای مقدماتی جام جهانی، برزیل که مدافع عنوان قهرمانی دوره قبل بود در رقباتهای مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه شرکت نکرد. 9 تیم باقی مانده در 16 بازی مرحله مقدماتی به مصاف هم رفتند تا در نهایت تیم های صعود کننده به فرانسه 98 مشخص شوند.


برزیل همچنین در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 جایی که آنها میزبان بیستمین دوره از رقابتها بودند نیز شرکت نکرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی