بازدید 11348

نظر وزیر ارتباطات درباره طرح صیانت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح صیانت از فضای مجازی دارای نقاط مثبت بسیاری است اما نقاط چالش برانگیزی دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 15 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «عیسی زارع‌پور» روز جمعه در حاشیه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها که در پژوهشگاه ارتباطات برگزار می‌شود، درباره طرح صیانت افزود:‌ برای روز یکشنبه که زمان رسیدگی به طرح صیانت از فضای مجازی است، نماینده خود را معرفی کرده ایم و حضور فعالی برای ارتقای این طرح خواهیم داشت.

وی افزود: البته هنوز چیز مکتوبی وجود ندارد و باید کمیسیونی از نمایندگان مختلف برگزار شود تا بتوانند به با کمک دیگر نمایندگان طرحی را تهیه کنند و آن را به تصویب برسانند. اکنون یک پیش نویس تهیه شده که به هیچ وجه به معنای این نیست که باید اجرا شود.

زارع پور تاکید کرد: معتقدیم این طرح علاوه بر نقاط مثبت نقاط چالش برانگیزی دارد و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وزیر ارتباطات افزود: درباره طرح صیانت نظرات جدی داریم و با توجه به فضای همراهی و نخبگانی که در مجلس وجود دارد می‌توان به نتایج خوبی دست یافت.

وی ادامه داد: معتقدم در عین حال که می توان فضای مجازی را نظام‌مندتر و قانونمندتر از گذشته کرد، از این فرصت نیز برای پیشرفت کشور به صورت حداکثری استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: فناوری اطلاعات برای کشور فرصت است و باید از آن برای ارتقا کارآمدی و بهبودی زندگی مردم استفاده کرد. نگاه دولت سیزدهم نیز این است که از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

به گزارش ایرنا، طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» نخستین بار ششم تیر سال جاری با همین عنوان در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شد و بررسی آن تا کنون ادامه یافته است.

این طرح منتقدانی دارد اما مدافعان، هدف طرح را نه محدودسازی که راهی برای ساماندهی فضای اینترنت اعلام کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۳
نخبگانی که در مجلس حضور دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بجای این که این همه وقت و هزینه بگذارید برای نوشتن چنین طرحی که البته اکثریت مردم باهاش مخالف هستند، به فکر این باشید که پیام رسان های قدرتمند داخلی و مرورگرهایی با قدرت بالا بسازید و اینا رو بگذارید در عرصه رقابت با معادل های خارجی. هزینه و وفت برای این کار خیلییی ارزشش بیشتره تا این که بیایید قبل از ساختن پیام رسان ها و مرورگرهای داخلی قدرتمند، به فکر بستن پیام رسان ها و مرورگرهای خارجی بیفتید. اینو هر عقل سلیمی تایید می کنه.
جناب وزیر محترم:
اول اینکه لطفاً و بدون حاشیه رفتن فقط ۵ مورد از نکات مثبت این طرح را به ملت بگویید
دوم اینکه : چرا هیچ کدام از شما مسولان و دست اندرکاران هرگز به ملت نگفته اید که فیلترینگ تلگرام که آن همه خسارت را به فضای کسب و کار ایران زد و مردم را عصبی و روانی و مایوس کرد چه نفع و سودی برای ایران داشت
سوم اینکه: ما هم انتظار نداشته و نداریم که حضرتعالی با این طرح مخالفت کنید!!!!
اصلأ انتظار داشتن از شما در این خصوص عبث و بیهوده و بیمورد است
نخبگانی که در مجلس هستند؟خیلی جالب بود تا حالا نشنیده بودم .
این آقا را وزیر کردن که با مجلس باشه نه با مردم پس نظر ایشون همان نظر آقاتهرانی میباشد
شما فقط میخواین هرکاری کردین کسی خبرنشه و بهتون گیر نده. مثل فیلم رفتار نیروی انتظامی با اون خانم یا رانت خوریهاتون. بخاطر همین اینجوری سفت و سخت دنبال محدود کردن اینترنت هستین
وزیر ارتباط کسی هستی که داری مردم مظلوم ایران رو به نابودی میکشونی. اون پاتم از روی سیم اینترنت بردار. 80 ملیون ایرانی مخالفن چرا نمیفمی. اینقدر هم صیانت صیانت نکن. این طرح صیانت نیست اسم این طرح مسخره شما خیالنت بزرگ در حق مردم ایران هست
بشرط اینکه نماینده وزیر دست نشانده شرکت مخابرات ایران نباشد .
تا کنون افرادیکه از وزرت به این نوع مجامع میروند دست نشانده شرکت مخابرات ایران بوده و همواره در تدوین ضوابط طوری عمل میکنند که ضعفی در صوابط قابل تفسیر باشد و از همان نقطه ضعف سو استفاده کرده و ملت را غارت میکنند .
این بابا تازه وزیر شده ها
مردم نون ندارند بخورند مجلس وقت خود را صرف چی میکنه. خجالت
این آقا اصلا وظیفه ایی به جز اجرا کردن قانون صیانت ندارد
یه مشت ادم بی سواد وکم سواد ..همیشه اینا برا مردم تصمیم میگیرن....چی خوبه چی بده...ثروت میلیارد دلاری برا مردم بده ولی از مال مردم خوردن براخودشون حلاله.. بعدش صیانت نه...فیلترینگ..کاش خدا یه نفر را میفرستا‌د این ملت فقیرو از دست اینا نجات میداد..کارد به استخوان رسیده سه نفر یم هرسه توخونه بیکار .اما فرزند اقایون خدا عالمه...
نظر مردم رو هم منتشر کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر