بازدید 45530

مرزهای زمینی ایران با عراق باز شد

اخبار رسیده از مرزهای چهارگانه اینطور روایت می‌کند که تعداد بی شماری از مردم از روزها قبل در مرزها تجمع کرده‌اند و خواستار خروج از مرز زمینی هستند ولی مرزها برای تردد زائران اربعین بسته است اما امروز مرز زمینی شلمچه به صورت مشروط باز شد و تنها کسانی که ویزای معتبر، کارت واکسیناسیون و تست پی سی آر را در اختیار دارند می‌توانند از مرز زمینی شلمچه عازم کشور عراق شوند. مرز مهران نیز برای بازگشت زائران ایرانی از امروز باز شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 25 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بر اساس تقویم رسمی کشور روز دوشنبه مصادف با پنجم مهر اربعین حسینی در ایران است و جمع کثیری از مردم ایران علاقه بسیاری داشتند تا بتوانند همچون سال‌های قبل در راهپیمایی اربعین شرکت کنند اما کرونا راه شان را سد کرده است.

کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۶۰ هزار زائر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است، علی رغم رایزنی های صورت گرفته توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران، اما هنوز نظر مسئولان عراقی تغییر نکرده است.

اخبار رسیده از مرزهای چهارگانه اینطور روایت می‌کند که تعداد بی شماری از مردم از روزها قبل در مرزها تجمع کرده‌اند و خواستار خروج از مرز زمینی هستند ولی مرزها برای تردد زائران اربعین بسته است.

اخبار ضدونقیض از مرزهای زمینی عراق

علی‌رغم اعلام رسمی مسئولان مبنی بر بسته بودن مرزهای زمینی برای تردد زائران اربعین، گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که در برخی ساعات برای تخلیه جمعیت حاضر در پایانه‌ها، مرز برای مدت کوتاهی باز و دوباره بسته شده است.

هرچند برخی در فضای مجازی اعلام کردند که تنها با پاسپورت می‌توان وارد عراق شد، اما مسئولان مرزی می‌گویند اجازه عبور فقط به کسانی داده شده که ویزا داشتند.

گفته می‌شود برای جلوگیری از ورود مردم به مرزها و تجمع در پایانه‌ها، مسیرهای منتهی به مرز توسط پلیس مسدود شده و زائران پیش از رسیدن به مرز بازگردانده می‌شوند.

مرز زمینی شلمچه به صورت مشروط باز شد

محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس مستقر در مرز شلمچه، از بازگشایی مشروط این مرز خبر داد و گفت: تنها کسانی که ویزای معتبر، کارت واکسیناسیون و تست پی سی آر را در اختیار دارند می‌توانند از مرز زمینی شلمچه عازم کشور عراق شوند.

وی با تاکید بر اینکه، به کسانی که این سه مدرک را ندارند، اجازه خروج داده نمی‌شود، گفت: از مردم می‌خواهیم فقط با داشتن مدارک لازم به مرز مراجعه کنند.

مرز مهران برای بازگشت زائران ایرانی از امروز باز شد

مدیر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه مرز زمینی مهران برای بازگشت زائران از امروز باز است، گفت: سایر مرزهای زمینی برای تردد زائران باز نیست و مردم به مرزها برای رفتن به عراق مراجعه نکنند، چراکه به هیچ عنوان کشور عراق اجازه ورود نمی‌دهد.

مرزهای خسروی و پرویزخان برای تردد زائرین اربعین بسته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به بسته بودن مرزهای خسروی و پرویزخان برای تردد زائرین حسینی گفت: از همه مردم، دلدادگان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) و عاشقان و مشتاقان زیارت اربعین می خواهیم برای سفر به کربلا به مرزها مراجعه نکنند.

حسین خوش اقبال گفت: بسته بودن مرزهای استان کرمانشاه بارها اطلاع رسانی شده و تقاضا داریم زائران به هشدارها توجه داشته و به مرزهای زمینی مراجعه نکنند، زیرا امکان بازگشایی مرز وجود ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: برای اخذ ویزا قبل از خرید بلیط، داشتن تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز و داشتن کارت واکسیناسیون کرونا الزامی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۸
چقدر این ادم ها تابع قانون تون هستند! تاسف بار نیست؟
این زیارت قبول نیست . . . .
این همه ادم اونجا تجمع کردن فاصله دومتری رو رعایت کردن دیگه. اصلا هم کرونا اونجا و تجمع با دهها هزار نفر دیگه روز اربعین نیست. فقط توو دورهمی های خونوادگی هست و توو ماشین شخصی در مسیر شمال.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
ترکیه رو فراموش کردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
كرونا جرات ورود به كنسرت ابي در تركيه را هم كه اصلا نداشت!
اصلا برایم مهم نیست که کسانی به زیارت بروند و یا نروند یعنی نه موافقم و نه مخالف. نظر خنثی دارم. اما شل کن سفت کن های حاکمیت را متوجه نمی شوم چرا یک جا نباید منظم و قاعده مند رفتار کنید. به خدا مردم هم همین را متوجه شده اند و به همین خاطر در مرز تجمع کرده اند.
این همه مسافر که بر می گردند آیا با خودشان مریضی را انتقال نمی دهند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
آنهایی که از کنسرت های خارجی برمیگردند چطور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
اين دهها هزار نفري كه از تركيه برگشتند مريضي را با خودشان نياوردند؟
خدا عقل بده به افرادی که به هر قیمتی میخواهند اربعین عراق باشند
البته صدا و سیما هم در ایجاد این شور مقصره
کادر درمان را شکست می دهیم
با باز کردن مرز به کسانی که حرف دولت را گوش دادن خیانت کردید، این یعنی که دولت بسیار ضعیف هست و نمیتوناند روی حرفش بایستد، این اشتباه روی تمام تصمیمات بعدی دولت اثر منفی خواهد گذاشت مردم متوجه شدند با کمی فشار میدانی به هر چیزی خواهند رسید، وقتی چند صد نفر مقابل وزارت ورزش تجمع می کنن ، بعد مدیرعامل عوض میشود بقیه موارد هم مثل همین
جان هر کی دوست دارید همین الان یه وضعیت کرونایی کربلا رو سرچ کنید بیاد بالا بعدا بیاید ادعا کنید.
عشق و حالتون رو کردید حالا نوبت به اینا رسید هر چی دلتون می خواد می گید؟
این است اقتدار قانون
لطفا بعد از ایام سوگواری سالار شهیدان و اتمام ماه صفرمحدویت برای مسافرت و جشن های عروسی جوانان ایجاد نکنید .صدا وسیما هر روز امار ابتلایان و فوت شدگان به علت بیماری کرونا را پخش می کند آنگاه دولت برای برگزاری ایام اربعین مرزها را به روی عده ای کوته فکر باز می کند .
آخه وقتی رسانه رسمی میگه ورود زمینی به عراق نداریم به حرف هر کس و ناکس گوش میکنی به طرف مرز میری.
کمی دشمن شناسی داشته باشید بسیاری از معظلات حتما حل خداهد شد. مرگ بر دشننان ایران و ایرانی.
خدایا کمی فهم عنایت فرما
ای بابا این مریضی بعضی نژادهای قوی و درگیرنمیکنه ایرانیها ۹۰ درصدشون نژاد ضعیفن زود مریض میشن عراقیها نژادشان قویه مردم هم میدونن حرف دولت حرف نیست میرن وایمیستن اینها از عشق حسین نمیرن از چشم و همچشمی میرن
تو کنسرت ابی و گوگوش و ... کرونا نمیاد؟ فقط کربلا میاد؟
مرزهای زمینی برای ورود انواع ویروس کونا سو یه های جدید باز شد هنوز موج پنجم کشتار خود را تمام نکرده خدا می داند موج بعدی کی شروع و چه خساراتی ببار خواهد اورد انو قت مسئولیت این امر بعهده چه کسی خواهد بود .؟
شایعه ست.
چطور جلوی هشتاد میلیون رو میتونید بگیرید ساعت 10شب ب بعد تو خیابون نیان نمیتونید جلوی یه عده بی شخصیت رو بگیرید این توهین ب بقیه مردم و انتقال بیشتر ویروس هست شما که جلوی چند هزار نفر رو نمیتونین بگیرین چطور میخواهید امنیت مرزها رو حفظ کنید نه داستان این نیست شما هم از خدا خواسته دوست دارید مردم تو این راه باشن چون از این راه نون میخورید دوسال هست بساط کاسبی تعطیل شده احساس خطر میکنید نکنه مردم از این دم و دستگاه فاصله بگیرن ولی از اعتراض مردم نسبت ب تناقض تعطیلی و محدودیتهای شبانه هستید و لحظه آخر مرز رو باز کردید خدا لعنت کنه آدمای بی شخصیت لایق مرگ هستن
اگر بنا بود مرزها باز نشوند نباید اجازه میدادند مردم تا مرز بروند و بعد بر اثر فشار و ازدحام مرز شلمچه شکسته شود و بعد مسئولین بگویند مرز رو بصورت کنترل شده باز کردیم!!!!
مرا در منزل جانان چه امن عیش چون هر دم

جرس فریاد می‌دارد که بربندید محمل‌ها
لبیک یاحسین
دروغ نگوکجابازشده من الان مرزشلمچه هستم واقعا
امان ازجهالت ما ازجهالت بودن افراد داریم ضربه میخوریم واقعا که چی؟
از یک طرف جارو جنجال به راه است که مسافرت با ماشین شخصی باعث افزایش بیماری کرونا شده و تقبیح است و ازیک طرف یک عده مردم ...را تحریک به رفتن پیاده روی اربعین یا زیارت امام زاده و هیات ها می کنند که اکثرا" هم ماسک نزده و به قول خودشان عزاداری ها حتما به راه باشد . قبلا که کرونا نبود پس از سفر از عراق کلی بیماری های مختلف می آوردند . خدا بخیر کند .
ما ملت میان دو گروه خودخواه کنسرت رو و اربعین رو گیر کردیم..فردای قیامت من از اینها نمیگذرم
سلام خدا لعنتتان کنه انشالله خیر نبینید چرا زودتر اعلام نه کردید حاج آقا رئیسی رفتند با دولت عراق صحبت کنند مرز رو باز کنند که ما کارهامون رو درست کنیم بریم کربلا یه دفعه باز کردید نتونستم برم اگر از قبل می دونستم باز میشه کارم رو درست می کردم اربعین برم کربلا لطفا منتشر کنید مسئول بی وژدان بخونه
خدا ازشون نگذره که با این بی مبالاتیها دوباره باعث میشن بیماری گسترش پیدا کنه جون بقیه رو به خطر میندازن وکادر درمان رو خسته میکنن خیلی بی وجدانن اصلا چرا مسئولین مرز رو باز کردن ؟
شما که این نظرات ضد اسلامی را میگذارید
اون دنیا باید پاسخگو باشید
این عشق و ارادت است که انسانها را میکشد طرف مرز
دست صداو سیما هم درد نکنه
ممنون از رادیو و تلویزیون
باپخش اربعین
اینها که نظر مخالف دارند. دل ندارند. ایمان ندارند
با هنجار شکنی این ها باید برخورد قاطع شود،قرار نیست به اسم اباعبدالله الحسین علیه السلام دست به هنجار شکنی کنند.
یک مافیای داخلی برای درگیر کردن دائمی کشور به کرونا به اسم زیارت شدیدا مشغول به کار است
باز کنید من بدبختی که تو شهر بزرگ ماهی 10 میلیون کرایه مغازه میدم بخاطر کرونا باید من تعطیل کنم مغازه رو. من بدبختی که سالی یه بار میخوام برم شهرمون مادرمو ببینم باید چهار میلیون جریمه بدم. منوبدبخت باید مغازه ام تعطیل بشه نتونم چکامو پاس کنم باید برم نزول کنم.اونوقت مسئولین محترم مردمو فله ای میفرستن عراق بعد اومدن من باید تاوان اشتباهات اینارو بدم اگه اسلام شما اینه من حرفی ندارم
دو روزه اونجا تو هم میلولن نه ماسکی نه فاصله ای تست منفی هم همراهشونه!
مثل آدم مرز وباز کنند این بندگان خدا برند هنوز به امام حسین اعتماد ندارید عراق چند میلیون توهرمناسبتی میرند آمار کروناشون صفر شده باز کنید این مسخره بازیا رو ول کنید
متاسفانه سیاست های یک بام و دو هوای مسئولین باعث جدایی هر بیشتر میان مردم و مشکلات فراوان می شود
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی