بازدید 3694
۱

سفیر ترکیه در افغانستان با سران طالبان دیدار کرد

سخنگوی طالبان در یک بیانیه اعلام کرد که سفیر ترکیه در کابل با سران این گروه به طور جداگانه دیدار و گفتگو کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴ 25 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از آناتولی، «محمد نعیم وردک» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای که در توئیتر انتشار یافت، اعلام کرد که «عبدالسلام حنفی» از رهبران ارشد و سرپرست معاون رئیس الوزرای طالبان روز پنج شنبه با «سیهاد اورگینای» سفیر ترکیه در افغانستان دیدار کرده است.

در این بیانیه آمده است که حنفی بر روابط دوستانه ترکیه و افغانستان تأکید کرده و اظهار داشته که «دو کشور دو ملت دوست و برادر بوده و دارای روابط عمیق و دیرینه هستند. دو کشور همچنین از پیوندهای مذهبی و فرهنگی برخوردارند».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «ما [دولت طالبان] خواهان توسعه روابط دیپلماتیک با ترکیه هستیم. امنیت در سرتاسر افغانستان تضمین شده است و ما خواهان آن هستیم که سرمایه گذاران ترکیه در عرصه‌های مختلفی در افغانستان سرمایه گذاری کنند».

این بیانیه همچنین به نقل از حنفی خاطرنشان کرد که طالبان خواهان تداوم همکاری ترکیه در حوزه‌های بهداشت، آموزش و بشردوستانه است.

در مقابل، سفارت ترکیه در کابل نیز روز جمعه اعلام کرد که اورگینای همچنین با «لطیف منصور» سرپرست موقت وزارت آب و انرژی طالبان دیداری «سازنده» داشته است.

وزارت آب و انرژی افغانستان در بیانیه‌ای به نقل از سرپرست موقت این وزارتخانه بر تداوم و توسعه روابط حسنه و همکاری جویانه میان افغانستان و ترکیه تأکید کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
همدستن این دو تا تحفه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر