بازدید 19476

چرا واکسن آسترازنیکا کم شد؟

معاون سازمان غذا و دارو گفت:واکسن آسترازنکا را فقط از یکسری منابع مورد تایید می‌توانیم بیاوریم که آن منابع هم به ما حداکثر در حد یک تا دو میلیون واکسن می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 22 September 2021

به گزارش تابناک، ایلنا نوشت: «حیدر محمدی»، معاون سازمان غذا و دارو در گفت‌وگویی تلویزیونی در ارتباط با کمبود واکسن آسترازنکا در مراکز واکسیناسیون گفت: ما آسترازنکا را فقط از یکسری منابع مورد تایید می‌توانیم بیاوریم که آن منابع هم به ما حداکثر در حد یک تا دو میلیون واکسن می‌دهند. بیشترین مقدار واکسن آسترازنکا که برای ما آمده است چیزی در حد دو میلیون و هشتصدهزار دز بود که از ژاپن آمد.

او افزود: شاید آنقدر که مدنظرمان باشد و الان در مورد سینوفارم و برکت در اختیار ما قرار می‌گیرد، آسترازنکا به آن اندازه در دسترس ما نباشد. اما این محدودیت‌ها همانطور که می‌دانید روز به روز کم می‌شود.

محمدی گفت: اگر دقت کنید سیل ورود واکسن به کشور ما تقریبا بعد از ورود تولیدات داخلی بود. بسیاری از داروها به این صورت است. اگرچه این کاری غیراخلاقی در حوزه پزشکی است، اما شما تا زمانی که تولید داخلی ندارید، طرف خارجی منتظر می‌ماند که شما با آن‌ها مذاکره کنی و زمانی که می‌بیند تولید کرده اید، او از شما خواهش می‌کند بیایید و از من هم واکسن بخرید. درحال حاضر ما در واکسن همچنان بی‌نیاز از واردات نیستیم اما قطعا با تولید داخل به زودی بی‌نیاز خواهیم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۹
اون یکی دو میلیون هم رو بهتون هدیه میدن و پولی بابتش نمیدید
امیدوارم که تولید داخلی واکسن به حدی نرسه که بی نیاز از واکسن خارجی بشید چون آخرش کار به آب مقطر هم میکشه
صنعت خودرو را که همه داریم می بینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
زمانی نخست وزیر این کشور در مجلس گفته‌بود ایران نمی تونه لول هنگ بسازه ومتاسفانه بعد ۷۰ سال هنوز بعضیها دانشمندان ایرانی را باور ندارند یا غیرت ایرانی ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
اونجا مشکل مدیریت بی خود خودرو سازها
نه دانش دکتر ها و مهندسین ایرانی
اینقدر متخصیص کشور را دست کم نگیرید مشکل مدیریت کم سواد و قدیمی کشور است
رضا
| Netherlands |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
صنعت خودرو سازی آبروی هر جه صنعت و فن آوری را برده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
پس واکسن هایی که طی سالهای گذشته برای سایر بیماریها زدی خارجی بود ؟!؟!
بهترین واکسن در دسترس مردم ایران که البته فعلا هم موجود نیست
بی عرضه ها
چرا واکسن آسترازنیکا کم شد؟
لولو بردشون
چرا اینچنین سوال احمقانه ای مطرح میکنید
وقتی بجای وارد کردن واکسن خوب و حتی ارزانتر میرید دنبال واکسن چینی و گرانتر نکنه ما باید جواب بدیم چرا استرازنکا کم شده؟
صبر کردید همه که واکسیناسیونشونو انجام دادن و مشتری واکسن مثل قبل زیاد نیست رفتید سراغ خرید بعد میگید بخاطر تولید داخلیه؟ تولید قطره چکانی داخلی که هیچ تاییدیه جهانی هم نداره کوچکترین تاثیری در ورود واکسن نداشته و نداره الکی برا مردم دلیل نیارید
پس دولت هماهنگ چکاره است؟
واکسن آسترازنکا کم دارید چون مامور خریدتان فقط فکر قیمت است نه به فکر جان مردم !
حالا که از شما خواهش می کنند چرا نمی روید آسترازنکا و فایزر وارد کنید؟!!!! قاعدتاً نباید کمبود داشته باشید!!
ممکنه منابع معتبر را توضیح دهید ؟ خوب از سازنده بخرید سازنده معتبر نیست ولی واسطه معتبر است تابناک مرد نیستی اگر منتشر نکنی
بابا چقدر بی شرم هستید شماها بعضی هاتون!!! مثل آب خوردن دروغ میگید؛ ایرانیان همگی کور و کر بودند و ندیدند و نشنیدند که سیل ورود واکسن بعد از مصرف شدن داروهای وارداتی بعضی از آقایان و ناموفق بودن تولید برکت و وجود ویروس زنده در اون و بد عهدی روس ها در مورد شرکت اکتوورکو و شاید چند مساله دیگه که هنوز علنی نشده آغاز شد، فقط این خارحیها هستند که کار غیر اخلاقی در حوزه پزشکی میکنند و...... شما حتی برای سهمیه قانونی ایران از کوواکس سفارش نذاشته بودید! حالا دیگه این خارجی ها مسئول بی لیاقتی و ناکارآمدی مدیران ما هم شدن
تاسف آوره هنوز یک خط تبلیغی وجودداره برای اینکه مردم را واکسن داخلی بترسونه... آنرا با صنعت خودروی داخلی مقایسه می کنه.. مسئله حیرت آور اینه که چرا با سایر تولیدات دارویی و حتی واکسنهایی که برای مدتها در داخل کشور تولید می شدند و کمتر کسی توجه کرده بودد، نمی خواهند مقایسه کنند؟؟
درصورتیکه واکسن کووید را حتی با صنعت داروسازی کشور هم نباید مقایسه کرد. یک کالای خاص است... خط تولیدش فقط همین تک محصول را تولید می کند. با قدری از منابع دولتی، و بیشتر از منابع غیر دولتی، به اندازه ای که باید تولید خواهدشد و بعد هم تمام. حالا شاید دزهای یادآوری سالیانه داشته باشیم یا نه، و همینطور، یکسری تجربیات باقی می ماند که بعدا - مثلا - قراراست استفاده شود.
درحالیکه صنعت خودرو یک محصول بسیار بسیار پیچیده است که باید مجموعه های بسیار زیاد فنی و صنعتی و مالی و واردات و بازاریابی و غیره باهم کار کنند، تا تازه ببینند می خواهند یا می توانند با محصول خارجی رقابت کنند یا نه؛ که فعلا حتی به سمت خودروی قابل رقابت حتی نزدیک هم نشده ایم. میشه گفت صنعت خودرو تقریبا بدترین مثالی است که میشه زد. همه می گن خب ما که موشک تولید می کنیم، خودرو که نباید پس کاری داشته باشد.
درحالیکه برعکس، سختتر از خودرو در بین صنایع بزرگ با مشتری عام، وجود ندارد. شاید هواپیماهای مسافربری، ولی آنها هم مشتری عام ندارند و بنوعی بازار اختصاصی خودشان را با تنها دو تولیدکننده دارند. یعنی خیلی بخودشان زحمت بدهند باید این دو تولیدکننده (بوئینگ و ارباس) رقابت کنند که عجله چندانی هم (به اندازه خودروسازها) ندارند.
تولید واکسن داخلی با مجوز کدوم نهاد بین المللی انجام می گیرد ضمن اینکه کسانیکه واکسن یا همان آب مقطر برکت زده اند نمی توانند با کارت ان به خارج بروند.
آقا ول کنید این خزعبلات رو! مگه همه کشورهای دنیا رفتن سراغ ساختن واکسن تا بهشون واکسن دادند؟ این حرف های موهون رو تمام کنید! تولید واکسن زیاد شده و خریدش با توجه به واکسیناسیون گسترده کشورهای دیگه داره کمتر میشه و معلومه که عرضه داره با تقاضا متعادل میشه. همین
آقا بیخیال این داخلی بشید بره... اغلب این واکسنها اهدایی هستن... دیگه ملت رو سفیه در نظر نگیرید تو رو خدا... الکی همش شعار و پول هدر دادن...
دقیقا همین طور است، خاطرم هست وقتی اولین نمونه خودرو هیبرید توسط ایرانخودرو در حیاط ساختمان هیئت دولت چرخید، ارسال تویوتا هیبرید بعنوان هدیه به دولت و سپس فروش در بازار کلا پروژه را منهدم کرد، وطنم .....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل