بازدید 4909
۴

هشدار درباره خطر آپارتاید واکسن کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن هشدار درباره خطر آپارتاید واکسن کرونا در جهان گفت: دنیا فقط با واکسیناسیون عمومی از ویروس کرونا ایمن می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 14 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی در دیدار با جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران افزود: این بسیار خطرناک است که اعلام شود فقط به واکسن های فایزر، مدرنا، آسترازنکا یا جانسون اند جانسون ویزای سفر به برخی کشورها صادر می شود.

وی ادامه داد: آپارتاید واکسن که برخی کشورهای بزرگ در حال دامن زدن به آن هستند جز به سود چند شرکت معدود تولید کننده این واکسن ها به نفع دنیا و سلامت مردم نخواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: تا زمانی که ۷۰ درصد مردم جهان واکسینه نشوند واکسیناسیون دز سوم به مردم این کشورها نیز به نفع آنان نخواهد بود و این تبعیض آشکار آنان را از جهش های جدید کرونا ایمن نمی کند.

رئیسی گفت: پیش بینی می کنم تا سال ۲۰۲۲ دنیا درگیر کرونا باشد زیرا تا این سال فقط ۴۰ درصد جمعیت جهان واکسینه می شوند و ایمنی زمانی حاصل خواهد شد که این رقم به ۷۰ درصد برسد.

وی خطاب به نماینده سازمان جهانی بهداشت افزود: انتظار دارم این موارد را به مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت منعکس کنید و علیه این آپارتاید و تبعیض کمپین ایجاد شود.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شعار سازمان جهانی بهداشت «اولین واکسن بهترین واکسن» است در حالی که این گونه اقدامات موجب هجوم کشورها به این گونه واکسن ها و اختلال در روند واکسیناسیون می شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم سازمان جهانی بهداشت به جای سکوت به شدت با اینگونه رفتارها برخورد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
ببین کی داره کی رو موعظه میکنه
افرادی که با اینهمه تاخیر واکسیناسیونو شروع کردن اون هم با ضعیفتری واکسنهای دنیا دارن به سازمان بهداشت جهانی توصیه و راهنمایی هم میکنن
فعلا که آپارتاید در ایران اجرا می شود و واکسن های موثر غربی برای مسئولان و اقوام و اطرافیانشان است و واکسن بدرد نخور ایرانی و چینی هم برای مردم عادی ....
همین الان 37/5 درصد از جمعیت دنیا واکسن زده اند و تا آخر سال میلادی به 60 درصد خواهد رسید
عجب رویی دارن این وزیر بهداشت. آپارتاید خود شما هستی که میخوای بین واکسن زده و نزده فرق بزاری و کارت هوشمند صادر کنی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار