بازدید 43447
دو هزار و پانصد و هفتاد و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

درخواست وزیر خارجه فرانسه از امیرعبداللهیان / اظهارات معنادار گنجی درباره وعده‌های دولت رئیسی / موضع وزیر کشور درباره اختیارات استانداران / سلیمی‌نمین: وعده‌های رئیسی شدنی است، دل مردم را خالی نکنیم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند طرح صیانت از اینترنت هفته آینده بررسی می‌شود/ دادستان گیلان: متهمان آتش سوزی تالاب انزلی به پنج نفر رسید/ عبدالملکی، وزیر کار: ظرف چندماه یک پالایش اساسی در این وزارتخانه انجام خواهیم داد / راهبرد شورای وحدت برای انتخابات /عبدی: اگر جرأت داشتید اول احمدی نژاد را محاکمه می کردید۱۴۰۲و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ 01 September 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

اظهارات معنادار گنجی درباره وعده‌های دولت رئیسی

مدیرمسئول روزنامه جوان در توصیه‌ای به اعضای دولت رئیسی نوشت: لطفا تا موضوعی در حد ایده است آن را به رسانه نیاورید.
عبدالله گنجی، در پیامی توییتری نوشت: «وزرای محترم، مدیران عالی دولت
لطفا تا موضوعی در حد ایده است آن را به رسانه نیاورید
تا موضوعی صرفا طرح است باهاش تولید امید نکنید
تا برنامه‌ای آماده شد قبل از قطعیت منابع، با آن مردم را امیدوار نکنید
وقتی منابع، طرح و برنامه آماده شد زمان پایان کاررا با روشن کردن روزشمار نوید دهید».

موضع وزیر کشور درباره اختیارات استانداران

وزیر کشور در توییتر نوشت: ‌درحال حاضر اختیارات استانداران کم است. باید اختیارات را درست تعریف کنیم.احمد وحیدی، وزیر کشور در توییتر نوشت: ‌درحال حاضر اختیارات استانداران کم است. باید اختیارات را درست تعریف کنیم و بودجه‌ها تا حد لازم به صورت استانی و شرایط استان تهیه شود. از استاندار باید بخواهیم که برنامه‌ها را اجرا کند و در مدت مسئولیت خود مشکلات مشخص شده استان را مرتفع کند.

سلیمی‌نمین: وعده‌های رئیسی شدنی است، دل مردم را خالی نکنیم

عباس سلیمی نمین در گفتگو با نامه نیوز درباره نقدهای صورت گرفته به شعارها و وعده های دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: مهم امروز هدایت و تقویت دولت برای تحقق وعده هایش است اما اگر اعلام شود که این شعارها و وعده ها فقط ذهنیت گرایی هستند، چنین رویکردی در نقد صحیح نیست.وی با بیان نباید دل مردم را از امید خالی کرد، افزود: هدف‌گذاری دولت به عنوان مثال آن است که یک میلیون خانه در سال بسازد، حالا اگر 800 هزار واحد مسکونی هم ساخت، خیلی خوب است. البته باید تلاش کرد و کوشید که سقف اهداف محقق شود، با این حال اگر نتیجه کار 20 درصد از سطح اعلامی پایین تر بود، مثبت ارزیابی می شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: اعلام مباحثی همچون «نمی توانیم» و «قادر نخواهیم بود» پسندیده نیست. البته یک زمانی شعارها و وعده ها قبل از انتخابات داده می شود، آن شعارها را می توان با طرح مباحث کارشناسی مورد نقد و نظر قرار داد اما یک زمانی قول ها و شعارها بعد از انتخابات مطرح می شوند که در این حالت می توان با دید مثبت به مسئله نگاه کرد.وی افزود: دلیلی ندارد که آقای رئیسی بعد از انتخابات وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را مطرح کند. او رأی آورده است بنابراین وقتی بعد از آغاز رسمی دوره ریاست جمهوری خود چنین هدف گذاری را انجام می دهد به معنای آن است که او برنامه دارد و بر همین اساس چنین هدف گذاری بالایی را انجام می دهد.سلیمی نمین تأکید کرد: وعده هایی که آقای رئیسی بعد از انتخابات به مردم می دهد نه تنها نشدنی نیست بلکه باید هدف گذاری های بالا داشته باشد تا بتواند همکاران خودش را برای برداشتن گام های بلند آماده کند. این روحیه خیلی خوب است و نباید تخطئه شود. اگر از الان به اعضای کابینه بگوییم این شعارها عملیاتی نیست تلاش نکنید، اصلا به نفع جامعه نخواهد بود.

راهبرد شورای وحدت برای انتخابات ۱۴۰۲

سخنگوی شورای وحدت از تصمیم قطعی شورای وحدت به ادامه فعالیت‌ها در دور جدید خبر داد و گفت: راهبرد ما در ۲ سال آینده سازماندهی و تشکیلات شورای وحدت برای ورود پرشور به انتخابات ۱۴۰۲ است.به گزارش روابط عمومی شورای وحدت، منوچهر متکی در پایان چهلمین جلسه هیات عالی شورای وحدت با اشاره به فرایند استقرار دولت جدید و برگزاری مراسم ‌باشکوه تنفیذ، تحلیف و روند معرفی و بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس، گفت: هیات عالی شورای وحدت بار دیگر حمایت کامل خود از آیت الله سید ابراهیم رییسی را اعلام می کند و تاکید دارد که برای موفقیت برنامه اعلامی رییسی تمام تلاش خود را به انجام خواهد رساند.سخنگوی شورای وحدت ادامه داد: این حمایت برآمده از انجام یک وظیفه دینی و انقلابی، تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، شناخت از شخصیت و مواضع آیت الله رییسی و رای اکثریت قاطع شرکت کنندگان در انتخابات است.متکی همچنین به ادامه دور جدید فعالیت شورای وحدت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: موج پدید آمده از تشکیل شورای وحدت و گسترش آن در فضای سیاسی کشور با مشارکت روحانیت، احزاب، اقشار و ‌چهره‌های موثر و ذی نفوذ در استان‌ها و با رویکردی خردورزانه، شفاف و ‌تکیه بر نظرات و آراء جمعی هم اینک به یک مطالبه جدی برای تداوم این حرکت تبدیل شده است.

هدیه اصلاح طلب معروف به وزیر رئیسی

سیدمحمدعلی ابطحی، چهره شناخته‌شده سیاسی چند پیشنهاد را به عزت‌الله ضرغامی، وزیر تازه از راه رسیده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه کرد و درباره جبهه "ضدتوریست‌ها" در داخل کشور هشدار داد.محمدعلی ابطحی در متنی با عنوان «هدیه‌ای از جنس نقد» که در حساب کاربری شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده، عزت‌الله ضرغامی را خطاب قرار داده و نوشته است: «جناب آقای ضرغامی، شما از معدود وزرایی هستید که در این کابینه می‌شناسم و حتی از آن عکس‌های معروف در دولت آقای خاتمی هم از شما دارم و چقدر خوب است وقتی می‌خواهی هدیه بدهی، این هدیه به آشنا باشد.

چرخاندن وزارتخانه به‌عنوان یک کار اجرایی چندان سخت نیست. اما باور کنید تا مقدمات کار را آماده نکنید، موفق نمی‌شوید.

ایران برای گردشگری هیچ چیز کم ندارد. این صنعت حتی می‌تواند جایگزین نفت شود و حوزه‌ای است که شاید کمترین آسیب را از تحریم‌ها ببیند.

ایران آثار تاریخی‌ دارد. زیبایی دارد و چهار فصل همزمان را دارد و از نظر دینی و عقیدتی هم رنگارنگ است، همه این‌ها یعنی می‌تواند قطب گردشگری باشد، اما شما دو مشکل اساسی در این مورد دارید؛ اولی را همه توجه داشته‌اند که همان مسأله زیرساخت‌ها است. هتل نداریم. مناطق تفریحی و تاریخی فاقد امکانات گردشگری‌اند. در این مورد باید دست بخش خصوصی را باز بگذارید. هتل‌سازی با برندهای معروف هم می‌تواند یکی از عوامل جلب اعتماد برای حضور گردشگران باشد.

اما نکته دوم اگر بخواهیم صادق باشیم، مشکل داخلی است. زیرساخت جامعه - به خصوص افراطیون قدرتمند - اگر نگوییم ضدتوریست‌اند، لااقل روی خوشی هم به توریست‌ها نشان ‌نمی‌دهند.

باور کنید توریست برای فساد ایران را انتخاب نمی‌کند. خیلی جاهای دنیا برای مفاسد آماده‌اند. البته برای این‌که به زور راهی بهشت شوند هم به ایران نمی‌آیند. کسانی که به مملکت ما می‌آیند به هوای اماکن تاریخی و مذهبی و به عشق طبیعت فوق‌العاده آن می‌آیند. آن‌ها می‌آیند دوری در ایران بزنند و بروند. امر به معروف‌کردنشان واجب نیست. حتی اگر واجب هم باشد ایرانی‌ها را به بهشت ببریم، بهتر است.

فکر می‌کنم آقای رئیسی از شما برای این وزارتخانه دعوت کرده است تا با ارتباطاتی که با جناح راست دارید و با فرماندهان عملیات برهم زننده آرامش خارجی‌ها آشنایی دارید و فتواگیرندگان را می‌شناسید، بتوانید امنیت فرهنگی و اجتماعی برای گردشگران درست کنید تا این صنعت رونق پیدا کند. توریست بدون امنیت در جهانی که مخالفان از طریق تبلیغات، یک کلاغ چهل کلاغ می‌کنند، پا نمی‌گیرد.

این مهم‌ترین کاری است که از شخص شما - احتمالا - برخواهد آمد.»

عزت‌الله ضرغامی هم که معمولا حضور پررنگی در فضای مجازی دارد، در پاسخ به این نامه سرگشاده نوشته است: «آمده‌ام که آبرویم را برای فرهنگ و فرصت زندگی بهتر مردم بگذارم. به این گونه اظهارنظرها نیازمندم.»

عبدی: اگر جرأت داشتید اول احمدی نژاد را محاکمه می کردید

یک چهره سیاسی اصلاح طلب در توییتی به شکایت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از روحانی به قوه قضاییه واکنش نشان داد.عباس عبدی چهره سیاسی اصلاح طلب در توییتر نوشت: ‏اگر جرات محاکمه داشتید اول احمدی‌نژاد را محاکمه می‌کردید. پرونده خیلی‌های دیگر در نوبت است.

درخواست وزیر خارجه فرانسه از امیرعبداللهیان

شبکه «المیادین»، عصر امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود تلفنی گفت‌وگو کرده است.شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که ژان ایو لودریان در این تماس تلفنی تعیین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه ایران را تبریک گفته است.طبق این گزارش، وزیر خارجه فرانسه از همتای ایرانی خود خواسته است که تهران هرچه سریعتر به مذاکرات در خصوص توافق هسته‌ای بازگردد.این درخواست در حالی مطرح شده است که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته، در تماس تلفنی با «گردان گرلیچ رادمان» همتای کروات خود در خصوص مذاکرات وین گفت: «مذاکره برای مذاکره سیاست ایران نیست و مذاکره باید معطوف به تامین منافع مردم ایران باشد، همچنین آمریکا باید بداند تنها با زبان احترام می‌تواند با ملت ایران صحبت کند».

موضوعی که رئیس پیشین موساد را نگران کرد
رئیس پیشین موساد می‌گوید که در پی خروج آمریکا از افغانستان باید نگران خروج این کشور از عراق و تقویت حضور نظامی ایران در منطقه باشیم.به گزارش پایگاه خبری عرب ۴۸، یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد در مقاله‌ای که امروز (چهارشنبه) در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت منتشر شد نوشت: خروج آمریکا از افغانستان باید نگرانی‌هایی در ما ایجاد کند و آن خطر ملموس خروج احتمالی آمریکا از عراق است. خروج شتابزده و بررسی نشده از عراق می‌تواند باعث ویرانی این کشور و در نتیجه افزایش حضور ایران شود.وی مدعی شد: ایجاد ساختار ایرانی مکمل در شمال خاورمیانه در پی خروج آمریکا از افغانستان و سقوط سریع این کشور به دست طالبان، این تفکر را به وجود می‌آورد که آمریکا ممکن است گام مشابهی در عراق اتخاذ کند و این گام منجر به نابودی بخش‌های مرکزی خاورمیانه خواهد شد.


کنایه «جمهوری اسلامی» به رجایی خواندن رئیسی از سوی حداد عادل
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: رجایی یگانه بود در نوع و جایگاه خویش؛ هرچند ما امید داشتیم و داریم که مسئولان هر کدام یک رجائی باشند. این آرزویمان را هم بر زبان آورده‌ایم اما تاریخ ثابت کرد که هرکس فقط می‌تواند "خودش" باشد. در گذشته به سختی تجربه کردیم و دیدیم خوانش برخی افراد به عنوان رجایی، ما را با جنسِ بدلی مواجه کرد که امیدهای بسیاری را سوزاند. همین تجربه می‌گوید دگر باره نباید به تکرارش پرداخت. برای ما افراد به نام خود و با عمل به وظیفه، حرمت می‌یابند. این کارنامه هاست که به نام‌ها هویت می‌دهد نه مشابهت سازی ها. رجایی اگر به برندی معتبر در حوزه مسئولیتی جمهوری اسلامی تبدیل شده است، به خاطر نگاه و شخصیتِ ویژه و صادقش بود. اگر کسانی می‌خواهند در نگاه مردم چنان عزیز شوند باید اول از همه خود را به نقد بگذارند که رجائی سلوکی چنین مؤمنانه داشت چنان که حسین رثایی از یاران آن شهید می‌گوید: چه در دوران وزارت و چه دوره نخست‌وزیری مرحوم رجایی جلسات جالبی را داشتند به نام «نق» که در این جلسات از مدیران و مسئولان دیگر می‌خواستند که شرکت کنند و به مرحوم رجایی نق بزنند تا به این ترتیب ایشان بتوانند نقاط ضعف خود را شناخته و رفع کنند. این یکی از آن موارد کاملا متفاوت در منش و رفتار شهید رجایی در بحث انتقاد پذیری بود که جا دارد بسیاری از مسئولین امروز چنین رفتاری را در اولویت‌های خود قرار دهند.

عضو جامعه روحانیت مبارز: چاپلوس‌ها رئیسی را به این و آن تشبیه می‌کنند
حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به توصیفات و تشبیهات شکل گرفته پیرامون رئیس دولت سیزدهم گفت: حضرت موسی به خدا عرض کرد، خدایا این مردم علیه من خیلی حرف می‌زنند. خداوند در مناجات به حضرت موسی فرمود علیه من هم حرف می‌زنند. لذا بنده معتقدم سخن مردم برای رئیس جمهور ملاک نمی‌شود. هر چه بگویند، واقعیت‌ها تغییر نمی‌کند. رئیسی فردی متدین است، من از قبل او را می‌شناسم، اهل هوی و هوس نیست، حالا اگر چنانچه یک عده با غلو صحبت می‌کنند که این‌جور یا آن‌جور، بنده بر این باورم که با سخن دیگران نمی‌شود افراد را قضاوت کرد. این چهره اصول‌گرا افزود: در حقیقت اعتقاد من این است امکان دارد افرادی که دولت فعلی را به این و آن تشبیه می‌کنند متملق و چاپلوس باشند و برای اینکه بخواهند برای خودشان جایگاه پیدا کنند، یک حرف‌هایی بزنند که نه مصلحت آقای رئیسی در آن است و نه مصلحت جامعه. عضو جامعه روحانیت گفت: واقعیت این است که آقای رئیسی عمرش را در حوزه قضا گذاشته، از سوی دیگر فرد تحصیلکرده‌ای است، هم دکترای دانشگاهی و هم تحصیلات حوزوی دارد. رئیسی فرد مدبری است، هم در آستان قدس و هم قوه قضائیه سوابق کاری روشنی دارد، واقعاً پیشینه کاری ایشان را کسی تا به حال به این صورت نداشته است.

تغییر عقیده نماینده تندرو مجلس درباره برجام با آمدن دولت جدید
کریمی قدوسی، نماینده مشهد در ادامه بیان کرد: اگر اجرا شد و در طولانی مدت نقض عهدی نشد، حالا بحث گسترش روابط تجاری، اقتصادی و پولی-بانکی بخواهد انجام شود، جمهوری اسلامی هیچ وقت خط قرمزی برای کشورهای غربی قرار نداده است. همان اولی هم که آمریکایی‌ها آمدند، سرمایه‌گذاری‌شان در نفت تایید شد؛ اما نیامدند و با مک دونالد می‌خواستند وارد تهران شوند. وی در پاسخ به این که «در واقع اکنون راه حل مساله را بازگشت به برجام می‌دانید؟» تصریح کرد: این سیاست رهبری است، نه سیاست بنده و آقای رئیسی و وزیر خارجه؛ این سیاست‌های رهبر معظم انقلاب است و عیناً باید همان بشود، لذا قرارداد جدید نمی‌خواهد. کریمی‌قدوسی در رابطه با این که رئیس‌جمهور سابق در آخرین روزها گفته بود «مجلس لغو همه تحریم‌ها را می‌خواهد، در حالیکه ما اصلا در همه موضوعات اجازه مذاکره نداریم»، گفت: هرچه در برجام باید لغو می‌شده، باید لغو شود. بله یک تحریم‌های اولیه‌ای بوده که در برجام نیامده موارد هم مشخص است؛ ما هم در کمیسیون گزارش ها را بررسی کردیم اما همان که در برجام آمده و آقا قبول کردند و امضا شده، همان باید کامل اجرا شود.

دادستان گیلان: متهمان آتش سوزی تالاب انزلی به پنج نفر رسید
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن عمدی دانستن آتش سوزی انزلی گفت: در ارتباط با آتش‌سوزی تالاب انزلی یک نفر بازداشت شد و چهار نفر تحت نظرند. سید مهدی فلاح میری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اطفای حریق تالاب انزلی اظهار داشت: آنچه مشخص است، این پدیده در گذشته نیز سابقه داشته و با توجه به خشکسالی امسال و کمبود باران این آتش سوزی تشدید شد. وی افزود: مدیریت بحران استان در این منطقه مستقر شده و از برخی امکانات استانی و کشوری برای اطفای حریق استفاده شده است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ادامه داد: برای آتش سوزی تالاب پرونده ای با اولویت تشکیل و اطلاعات لازم به مراجع قضایی ارسال شده است و عوامل انسانی آن نیز شناسایی شده اند. فلاح میری افزود: طبق گزارش مسئولان و کارشناسان، حریق عمدی اعلام شده است و مختصات اراضی آتش گرفته شده مشخص و با افراد سودجویی که این اراضی را تحت تصرف در آوردند برخورد خواهد شد.

عبدالملکی، وزیر کار: ظرف چند ماه یک پالایش اساسی در این وزارتخانه انجام خواهیم داد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ظرف چندماه یک پالایش اساسی در این وزارتخانه انجام خواهیم داد عنوان کرد: حتما تعدادی مدیران کارآمد و پاکدست ارتقا می‌یابند و مدیران جدیدی هم اضافه خواهند شد. وی با بیان اینکه البته دقت می‌کنیم و تا مطمئن نشویم کسی مشکل و ناکارامدی حادی داشته، وی را برکنار نمی‌کنیم و برخی اخبار که در این زمینه منتشر شد هم شایعه بوده است، گفت: اما روز شنبه دستور دادم و دو نفر برکنار شدند. حوزه‌های حراستی‌مان کار خودشان را شروع کرده‌اند و اطلاعاتی را از نهادهای نظارتی خارج از وزارتخانه دریافت می‌کنیم. در فساد به هیچ عنوان مماشات نمی‌کنیم. این‌ اظهارات حمل بر این نشود که بسیاری از همکاران ما مشکل دارند، بلکه اکثر همکاران ما پاکدست و باتقوا و کارآمدند.

سلیمی نمین: هیچ دلیلی ندارد رئیسی را مالک اشتر زمانه بنامیم
عباس سلیمی نمین از چهره های سیاسی اصولگرا بر این باور است که نباید رئیسی را در حصاری قرار دهیم. گفتن اینکه رییسی مالک اشتر زمانه است او را در یک حصاری قرار می دهد که یقینا برای ما دیدن ضعف های او سخت خواهد بود؛ بنابراین باید بسیار مراقب بود، یقینا آقای رییسی شخصی است که می خواهد در مسیر خدمت گام بر دارد. از این روی، می تواند ضعف ها و قوت هایی داشته باشد. ما برای اینکه بتوانیم او را مفیدتر و تاثیرگذارتر در جامعه ببینیم، یقینا باید یکایک رفتار او را ارزش گذاری کنیم اگر ارزش مثبتی داشت او را تشویق و از وی دفاع کنیم و اگر منفی بود انتقاد کنیم و ایرادی هم ندارد. سلیمی نمین در پایان جمع بندی کرد: بنابراین نباید آقای رییسی را در حصاری قرار دهیم. گفتن اینکه آقای رییسی مالک اشتر زمانه است او را در یک حصاری قرار می دهد که یقینا برای ما دیدن ضعف های او سخت خواهد بود.

دولت رئیسی پروژه مشخصی ندارد، ولی آرزو الی‌ماشاءالله
احمد شیرزاد در گفتگو با نامه نیوز درباره پروژه اصلی دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: شواهد نشان می دهد که دولت سیزدهم پروژه مشخصی را دنبال نمی کند، چون آقای رئیسی در خیلی از موارد موضع روشنی نمی گیرد. مثلا درباره برجام، او تا به امروز هیچ حرف مشخصی نزده است. معلوم نیست می خواهد برجام را به نتیجه برساند، زیر آن بزند یا معلق نگهش دارد؟ ضمن آنکه هیچ بازه زمانی را هم برای هیچ یک از گزینه های محتمل بیان نکرده است. وی با اشاره به مسائل مهم داخلی افزود: کسری بودجه، یکی از این موضوعات است اما دولت آقای رئیسی اعلام نکرده که چگونه می خواهد با این مشکل مواجه شود؛ می خواهد پول چاپ کند، مالیات بیشتر بگیرد یا سیاست ریاضت اقتصادی را به اجرا در آورد؟ در این حوزه هیچ مسیری را مشخص نکردند. یا اگر دولت بخواهد سیاست های توسعه ای را در پیش بگیرد، ناچار باید به تورم بالاتر تن دهد و برعکس اگر بخواهد تورم را مهار کند، باید مقداری از رکود را بپذیرد. وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به آرزوها، شکل دستورالعمل اجرایی داده، افزود: همه «آرزوها» و «باید انجام شود»ها را کنار هم قرار می دهند. در چند مورد دیدم آقای رئیسی دستورالعمل اجرایی می دهد که در آنها یکسری آرزوها بیان می شود. مثلا می نویسند «سریعا به مشکلات خوزستان رسیدگی شود»، «سریعا مشکل معیشت مردم حل شود» و غیره اما مشخص نمی کنند از چه راهی باید این مشکلات رسیدگی شوند.

توئیت عجیب مطهری: عقل طالبان از ما بیشتر است
نماینده سابق مردم تهران در توئیتی به درخواست طالبان برای داشتن روابط حسنه با آمریکا واکنش نشان داد. علی مطهری در توئیتی نوشت: طالبان گفته‌اند به پیمان های منطقه‌ای و بین‌المللی پایبندیم و خواهان روابط حسنه با آمریکا هستیم. این ادعا نشان می دهد که عقلشان از ما بیشتر است و حمله به سفارت آمریکا را در دستور ندارند. اگر به آزادی بیان و حقوق زنان هم پایبند باشند می توان به آنها امیدوار بود.

روایت نماینده تهران از پیگیری پرونده عنابستانی و مامور راهور
شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس می‌گوید ابتدای ماجرا، با وعده آقایان قالیباف و قاضی زاده (رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان) تصورم این بود که مساله در این هیات بررسی و نهایی می‌شود. دو طرف ماجرا به هیات نظارت دعوت شدند؛ آقای ‎عنابستانی حاضر شد و توضیحاتی داد که طبعا نیازمند پاسخ طرف دوم بود. طرف دوم (ناجا) علیرغم چندبار دعوت و پیگیری حاضر نشد و ترجیح داد مساله را از مسیر شکایت قضایی دنبال کند. طبیعتا هیات نظارت مجلس نمی توانست بدون استماع صحبت آن ‎سرباز شاکی، یکطرفه تصمیم بگیرد و ما نمایندگان هم از جزییات روند پرونده قضایی بی خبر بودیم و اختیار دخالت نیز نداشتیم. اخباری مبنی بر محکومیت همکار ما در رسانه ها منتشر شد که قابل استناد نبود، تا دیروز که سخنگوی دستگاه قضا رسما اعلام کرد ایشان در مرحله بدوی در مواردی تبرئه و در برخی محکوم شده و پرونده با درخواست طرفین به تجدیدنظر رفته و البته شاکی خصوصی [به دلایل نیازمند بررسی] رضایت داده است. ‏چون شاکی، مسیر رسیدگی را از مجلس خارج کرده است، انتظار برخورد مستقل از مجلس نادرست است و تنها می توان از رای نهایی حمایت و به آن تمکین کرد. از ابتدا هیچگاه اصل اتفاق را نفی و توجیه نکرده، دنبال کشف ‎حقیقت و تحقق ‎عدالت بودم که اکنون این مهم به عهده دستگاه قضاست. همه منتظر رای نهایی هستیم./ایسنا

طرح صیانت از اینترنت هفته آینده بررسی می‌شود
غلامرضا منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران گفت:این طرح مورد بازنگری قرار می‌گیرد. اعضای کمیسیون ویژه برای بررسی این طرح مشخص شده‌اند. اعضای این کمیسیون ویژه کمتر از ۲۴ نفر نیستند که به یاری خداوند بعد از شروع به کار مجلس پس از تعطیلات یک هفته ای فعالیت‌شان آغاز می‌شود و از ظرفیت نیروهای تخصصی و منتقدان و حتی آن‌هایی که نظر مخالف دارند، دعوت می شود تا نظریات کارشناسی شده خود را ارائه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۱
اقای ظریف توییت زده و گفته امریکا از سیاستهای خودش برگردد. بنده خدا پست و وزارت تموم سد و می خواد برگرره نیویورک تا خاطره خدمت سخت سربازی خود را با خانواده زنده کند ولی تحریم است و نمی تواند کلبه ساده زیستانه ای مانند سایر مدیران بازنشسته بانکی و خانواده انها در نیویورک فراهم کند. بنابراین امریکا خیلی بد است و باید تجدید نظر کند یا خودش انتخاب نکند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
بزرگ شو و بچه گانه فکر نکن
توييت آقای مطهری بسیار درست است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
آقای مطهری خودشان را به فراموشی زده اند مگر دانشجویانی که اکثریت آنها الان در همین جبهه اصلاح طلب هستند برای
بالا رفتن از دیوار سفارت از کسی اجازه گرفتند.وقتی اسنادی منتشر شد که سفارتخانه نبود بلکه فرماندهی قرارگاه دشمن بود ،شرایط به سمت قطع رابطه رفت .آمریکا این بار اسناد را سوزاند و همه اسناد را غیر قابل بازیابی کرد تا آثار جرمش در افغانستان کمتر باقی باشد
حرفای رئیسی و وزرایش را 16 سال قبل در دوره محمود شنیدیم ونتیجه اش دیدیم(همون که کابینه اش به امضای امام زمان گره خورد).دست از شعار ومدح ومبالغه بردارید.
خب اقای کریمی چند سال پیش همن را میگفتن وباعث این همه خسارت به کشور نمشدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
اون موثع فرق داشت باید پروژه تخریب را به اتمام میرساندن تا انتخابات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
اونوقت امتیاز برجام نصیب دولت روحانی وظریف می شد واین جماعت هرگز فرصت به دست آوردن مناصب را نداشتند .
در مورد تحصیلات حوزوی و دانشگاهی رئیسی باید گفت:،رئیسی با ...کلاس وارد حوزه شده،تا سطح خارج فقه ادامه داده،مطابق قوانین ،این سطح معادل کارشناسی ارشد دانشگاه است،پس بدون اینکه کنکور بده ،وارد مدرسه ی عالی مطهری شده و چون از ۱۸ سالگی مدیر بوده و مسئولیت داشته،بدون اینکه از طرف اساتید تحت فشار خاصی باشه،با دفاع از تزی که میشه فهمید تو چه سطحی بوده،شده دکتر،به همین ...
اقای قدوسی این همه فلاکت که با لبجبازی شما برای عدم اجرایی برجام حاصل شد را در کدام دادگاه جواب خواهید داد
لقب رجایی زمانه را که به محمود داده بودید،همون که بعدها، هاله ی نور دید و معجزه ی هزاره ی سوم شد،مالک اشتر علی را که به خیلی های دیگه داده آید تا حالا،مثل سید رحیم صفوی و ...
مخالفان برجام موافق برجام شدن . عجب!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
۸سال با انواع سنگ اندازی جلوی اجرای برجام را گرفتند ونهایت ضربه اقتصادی وروح وروان مردم وارد کردند تا برجام به نام دولت روحانی ثبت نشود !!اما بدانند حتی اگر در دور جدید مذاکرات به توافق هم برسند باز هم برجام مال دولت روحانی وتیم مذاکره کننده اوست !!
اگر دقت کنید مالک شریعتی که جزو کمیسیون انرژی است هیچ وقت در مورد این کمیسیون و برنامه های ان برای تامین اب و برق و گاز مردم صحبتی نمی کند. کلا ایشان در همه امور نظر می دهد و به سبک احمدی نژادی در حال پیش روی است
اقای رئیسی و مجموعه اصولگرایان دنبال حفظ برجامند البته کار عاقلانه ای هم‌ هست ولی جالبه کسانی که دیروز برجام رو لعنت میکردن حالا به دنبال برجامند و از مزایای برجام سخن مسگن
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
من نه اصول گرا هستم.نه کارگزاران .نه اصلاح طلب و نه...... اما در هر مذاکره ای یک بده بستانی شکل میگیرد. به هر حال موضوع هسته ای و تحریم باید حل میشد و درست هم بود و انتخاب روحانی هم به همین دلیل بود .اما برجام خوب تنظیم نشد و ما فقط هزینه کردیم و یه مدتی هم نصفه نیمه استفاده کردیم .درحال حاضر باید از برجام حمایت کنیم چرا که هزینه سنگین آن را پرداخت کردیم و اگر نخواهیم استفاده کنیم اشتباه است
یک اشتباهی که رخ داد اینکه دولت روحانی فقط به درد همین برجام معیوب میخورد و برای بعد از آن هیچ برنامه ای نداشت و برای دور دوم .از قبل مشخص بود که کاری نمیتواند انجام دهد و همون کاری را که احمدی نژاد با دلار های نفتی کرد .با برجام پر هزینه انجام داد.فقط همین
از دولت مردان می خواهم بدون توجه به حاشیه سازی اصلاح طلبان بی خاصیت، شبانه روز در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند . مردم خود بصیر و فهیم هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
مردم بصیر وفهیم جزء کدوم دسته اند؟ اقلیت اقلیتی که به رئیسی رأی دادند و یا اکثریت که به ایشان و برنامه هایش،رأی ندادند؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
حداقل از اقلیتی نیستند که اعتقاد داشته باشند که مشکل آب خوردن را کشورهای تحریم کننده باید حل کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
مسلما مردم بصیر و فهیم اونهایی نیستند که به روحانی رای دادند و هتوز ازش طرفداری می کنند با تمام خرابکاریها و خیانتها و دزدی های خودش و اذنابش!!! در حواب ناشناس ۱۴:۲۶
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
برجام را به هیچ وجه نمی توانید به نام اصولگرایان ثبت کنید اکثریت مردم که رای ندادند شاهد تلاش های صادقانه ظریف وموانع اصولگرایان در تحقق برجام هستند !
محمود را هم خدا انتخاب کرده بود. از این حرف ها زیاد شنیدیم. هاله نور هم داشت.
آقای امیر عبدالهیان شما هم بهتر است بدانید که با دنیا فقط و فقط با زبان احترام می توانید صحبت کنید. خود را برتر از دیگران دانستن، به دیگران مرتباً فحشای کردن و مرگ مرگ گفتن راهگشا نیست.
چرا درباره احمد مسعود پسر شیر دلاور احمدشاه مسعود اخرین امید مردم افغانستان در جنگ با طالبان لعنت ا.. علیه صحبت و حمایت نمی شود اکنون او و قیام او مصداق بارز قیام عاشورا و کربلای حسینی است ایا کسی هست او را یاری کند ؟!!! او در کنار رودخانه پنچشیر محاصره شده و لشکر یزیدیان ملعون او را از هر طرف محاصره کردند کجا هستند انهاییکه بر سر روی خود بخاطر سیدالشهدا میزنند اگر براستی مرد میدان هستید چرا او را حمایت نمی کنید ؟!!! کجایند انهاییکه شب و روز دم از جنگ علیه باطل میزنند ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
من به عنوان یک ایرانی به وجود مرد شجاعی مثل احمد مسعود افتخار می کنم وبرای پیروزی او دعا می کنم .در عالم سیاست شعار زیاد داد آسان است اما وقتی پای منافع به میان می آید رفتارها با شعارها فرق می کند .خداوند وامام حسین یار‌ویاور احمد مسعود باد .او حتی شکست هم بخورد پیروز است ونام نیک او در تاریخ افغانستان ومردان شجاع خواهد ماند .
منظورتون از واژه ( عجیب) در تیتر (توئیت عجیب مطهری )چیه ؟
احمدی نماد را خودشان درست کردند!
سردار‌ سازندگی‌ و امیر‌کبیر‌ و هاله‌ نور‌ و تدبر‌ و امید‌ کاری‌ از پیش‌ نبردند‌ کسی‌ چه میداتد‌ شاید‌ مالک‌ اشار‌ گره‌ از‌ مشکلات‌ این‌ مردم‌ افت زده‌ بگشاید‌ !!! ایا‌ کشورعای‌ ارووپایی‌ و یا امثال‌ ژاپن‌ مسئولینشون‌ القاب‌ انچنانی‌ دارند‌ که زندگی‌ مردمشون‌ را تسهیل‌ می کنند‌ و دو روز عمرشون‌ را پر از آرامش و صفا می کنند‌ ؟!
صیانت؟؟؟؟
شما فقط جیب ما دا نزنید کافی استمن ۵ سال پیش ۲۰۰ میلیون پس انداز کردم تا یک اپارتمان ۵۰ متری بخرم
اون موقع ۵۰ میلیون کم داشتم
الان بعد ۵ سال ۵۰ میلیون دیگه پس انداز کردم با سود پولم الان ۵۰۰ میلیون دارم
ولی اپارتمان ۵۰ متری مورد نظر شده ۱ میلیارد
حالا شمل بفرما من کارمند چه خاکی به سرم بریزم
پول من چه بلایی سرش امد
نکنه دولت با چاپ پول بدون پشتوانه پول من را دزدیده
توصیه اقای عبدالله گنجی و هدیه محمدعلی‌ ابطحی جالب توجه بود.
اقای عبدی تو بگو از کی دفاع میکنی از کسی که همه ملت خواهان محاکمه او هستند فکر خودتو نکن که دولت روحانی حسابی بهت رسیده فکر دیگران رو هم بکن
این شیرزاد همونی نیست که فعالیتهای هسته ای رو لو داد؟؟
آفرین ما عجله ای نداریم و کار خود را برای مقاوم کردن اقتصاد جلومیبریم اگه غربیها عجله دارند به دادن امتیاز بیشتر فکر کنند
آقای ضرغامی کار سختی داره چون همین چند تا توریست را هم به هر عنوانی دستگیر می کنند تا مقابله به مثل کنند.
مطهری منظورش از ما خودش و همفکراش بوده
سرباز خاطی راهور را باید تنبیه و به اشد مجازات محکوم کرد و
بعضی ها ظاهرا نه اخلاق دارند نه ایمان دارند و نه از خدا میترسند .ولی خودرا مومن ترین افراد جامعه میپندارند .
رجایی عمل کرد و ماندگار شد حرف نزد .
وزیر امور خارجه فرانسه فکر می کنه با بورکینافاسو صحبت می کنه . توهم خود برتر بینی و ناپلئون پنداری تو کشونه.
باید و نباید رو جناب وزیر خارجه فرانسه برای همون افریقایی هایی که سال ها استثمار کردید و به خاطر معادن و منافعشون ۵۰۰ هزار روانکاوی رو به زیر تیغ دادید به کار ببر ما از گندتون که امریکا باشه حرف شنوی نداریم شما که جای خود دارید
هرگز فکر نمیکردم که شخصی بتواند جنین سخنان بی منطق را بزند که آقای سلیمی نمین با اینهمه ادعای چندین و چند ساله در مورد و عده های انتخاباتی و پس از انتخاباتی آقای رییسی زده اند. مرد مؤمن آقای رییسی به عنوان رییس جمهوری نباید حرف‌هایی بزنند و قولهای بدهند که اصلاً قابل نزدیک شدن به آنهم وجود نداشته باشد . شب دراز است و قلندر بیدار . ایشان در پایان یکسال اول حتی ۲۰٪ یک میلیون واحد مسکونی را هم نخواهند توانست بسازند. تازه قرار گذاشته اند که ارزش پول کشور را هم برگردانند سر جای اولش. تورم را هم در قولها داشته اند که کنترل و تک رقمی میکنند. ایشان اگر خیلی مرد عمل و مستقل بودند چنین معاون اولی که دور سخن را در جلسه هیئت دولت از ایشان گرفته بود و باز هم در تبلیغ ساخت واکسنی که کاملاً نا موفق بوده اند داد سخن دادند و حتی خط و نشان برای وزرا و خود رییس جمهوری کشیدند که اگر به قول و قرارهایشان عمل نکنند … انتخاب نمیکردند. کسی مانند آقای مخبر که خودش اول بد قولی است که با اینهمه قول ودقرارها اولاً مسئولان مستقیمش را گمراه کرد و بعد هم نتیجه عملش هزاران هزار هموطنی که در اثر نبود واکسن از دنیا رفته اند هست با هزاران هزار خانواده سوگوار و بعضاً بی سرپرست. چگونه است که ترک فعل همین چند ماه پیش جرم بود ولی مجرم اصلی میشود معاون اول؟ آب هم از آب تکان نمیخورد. مجلس هم دنبال فرستادن پرونده روحانی به دادگاه است؟ خدا بخیر کند عاقبت مردم و این دولت و هزاران هزار چاپلوس که صدای هم جناحیهای خودشان را هم پر آورده است
اقای مطهری در دانشکاه تهران که دانشجوها ازبس که باسواد بودی برایت سرودست مشکستن حداقل برو یکجستحوی کوچک بکن که نظر امام در مورد تسخیر لانه جاسوسی چه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
نظر امام محترم عقل شما با توجه به شرایط امروز چه می گوید. کمی تفکر دوست من
همه در برابر قانون برابرند .
تبصره ۱ : بعضی ها برابر ترند
اقای عبدی دلار در زمان احمدی نژاد یک دهم قیمت دلار در زمان روحانی بود من طرفدارش نیستم اما مردم با وام 20 میلیون تومن مهر خانه میساختند چه کسی را با چه کسی مقایسه میکنی؟ ابتدا باید میرحسین موسوی مجازات شود که با ایجاد اشوبها غربیها را تشویق به تحریم ما کرد و زیربنای وضع فعلی را گذاشت خنده های نیشدار روحانی را در صبح روز جمعه سیاه یادت رفته !!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
چفدر ساده ای شما
آقای حداد عادل اگر مرحوم رجایی و یا باهنر شهید نمی شدند الان در زندان یا خانه نشین شده بودند
بنده قبول دارم شهیدان رجاییی و باهنر انسان های شریفی بودند ولی چطور کسانی که بعد از انقلاب سکاندار شکور بدند ا خانه نشین هستند
جناب عبدالملکی مگر از وزارت کار چه شنیده ای ودیده ای که شمشیر را از رو بسته ای وهرروز از زده بند وبگیر وببند حرف میزنی وهر روز تهدید میکنی الا میکنم وبلا اقا مرد عمل باش ونه حرف بزنی . مردم هم میخواهندوکاربلد ومومن ومتخصص سرکار باشد ومیدانیم ومیدانی که رانتهایی که توسط وزیر کار به افراد داده شده تا حمایتشان کند وماندگار باشد که یکی ازان مشاورین شان وبعدی وام های کلان به قوم وخویش شان وووو
۱) اقدامات آقای ريیسی طی روزهای گذشته متحسن بوده شکی نیست ۲) تداوم - تقویت و تعمیق آن و تسری به بدنه اولا راس دولت و ثانیا چند میلیونی کارگزاران دولتی مهم تر است ۳) ده ها سال مردم طعم خدمت خالصانه(حکمرانی اسلامی) را نچشیده اند این ذوق زدگی در برخی از مردم و شخصیت ها را بد تفسیر نکنید (قطعا فردی مثل آقای حداد با این سن و سال قصد چا‍‍‍‍‍بلوسی و... ندارد هر چند در تمجید نیز نباید دجار اغراق شد) ۴) غر زدن و یا به تعبیر و رویکرد روزنامه جمهوری... نق زدن نه مطلوب دیروز (شهید رجاپی) بوده و نه مناسب امروز است ُ نقد منصفانه - کارشناسانه- راه گشا و مشفقانه (که اصلا در روزنامه جمهوری ....) دیده نمی شود مطلوب عقل و شرع و مصلحت جمهوری اسلامی است...
با سلام واحترام
صحبت آقای مطهری دراین مورد بخصوص کاملا درست ومنطقی است. و تاریخ نشان داد که اشغال سفارت آمریکا یک اشتباه بوده است. همچنین داشتن روابط حسنه وعادلانه با آمریکا به نفع کشور است.
با سلام واحترام
از وزیر امور خارجه می خواهیم برای رفع تحریم ها، هرچه سریعتر به مذاکرات وین بازگردند. تا کمی از فشار اقتصادی بر دوش مردم مظلوم کاسته شود.
آقای مطهری چقدر بیفکر تشریف دارید طالبان که دست ساخته آمریکاست و جوجه تولید شده توسط آنهاست در حقیقت رابطه خود را از دشمنی ظاهری به حالتی که حقیقت داشته ظاهر می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
یک سووال دوست عزیز چرا نظام جمهوری اسلامی از طالبان آمریکایی حمایت می کند؟
قابل توجه چاپلوسان!
نمایندگان محترم خداوکیلی میشه یه طرح صیانت ازخانواده هم بررسی بشه
آخه ساتورقیمتها خانوراده راتیکه تیکه کرده
طرح صیانت از فضای مجازی ، طرحی برای انحراف افکار عمومی از نا کارآمدیهاست .
روحانی را محاکمه کنید او بسیار حرفها برای گفتن دارد و دادگاه بهترین محل است
((قای رئیسی دستورالعمل اجرایی می دهد که در آنها یکسری آرزوها بیان می شود. مثلا می نویسند «سریعا به مشکلات خوزستان رسیدگی شود»، «سریعا مشکل معیشت مردم حل شود» و غیره اما مشخص نمی کنند از چه راهی باید این مشکلات رسیدگی شوند.))
تازه شده عین برنامه چشم اندازهای 20 ساله ایران که یک مشت تخیلات بدون برنامه هست.از این تخیلات در مملکت کم نداریم.به شعارها و نامهایی که انتخاب می کنند بنگرید هیچ کدامشان پایه منطقی و برنامه ای ندارند.
آقای عاقل پسندفکر نمی کنم راه افغانستان بسته باشد.
حداد عادل ...!!!؟
در تابناک یک سانسورچی بی وجود و ناقص العقلی هستد که وقتی مطالب من رو میخونه انگار یاد تمام گناهانش میفته.تابناک اونجا صاحبی چیزی نیست به این بی وجود بگه مگه مریضی بیمار روانی.؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!خوش رقصی هم حدی داره.برای کی و به کام چه کسانی نظر منطقی و بدون توهین مردم رو حذف میکنی؟اینجوری نون میخوری؟ لطفا بهش بگید چندتا کلمه دیگه هم میخواستم نثارش کنم اما به احترام کارکنان تابناک از اونها فاکتور میگیرم.تو را بخدا فقط بهش بگید .آدم باش.همین
حاج حسین کجایی اخوی؟ برجام خوبه؟!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل