بازدید 20735
۳

ماکرون به حرمین عسکریین رفت

رئیس جمهوری فرانسه که برای حضور در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق به بغداد رفته، با «نادیه مراد»، بانوی فعال ایزدی برنده جایزه صلح نوبل در بغداد دیدار کرد و به همراه نخست وزیر عراق به زیارت کاظمیه رفت.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 29 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه تصویری از خود به همراه نادیه مراد منتشر کرد و گفت: حمایت و حفاظت از زنان، مبارزه‌ای است که با یکدیگر انجام می‌دهیم. همانطور که در نشست گروه هفت در بیاریتز یا در همایش «نسل برابر» در پاریس با یکدیگر گفت‌وگو کردیم، ما بار دیگر اینجا در عراق با یکدیگر دیدار کردیم. ما در کنار شما هستیم و مجدداً تاکید می‌کنیم که ما هرگز زنان را رها نخواهیم کرد.

نادیه مراد، که یک فعال حقوق بشر ایزدی و خود بازمانده برده‌های جنسی داعش است به خاطر تلاش‌هایش برای توقف خشونت جنسی به عنوان سلاح در جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه بطور مشترک در اسلو جایزه صلح ۲۰۱۸ نوبل که ارزش آن به یک میلیون دلار می‌رسد، را طی مراسمی دریافت کرد.

مراد به همراه ۷ هزار زن و دختر جوان دیگر در اوت ۲۰۱۴ میلادی در منطقه سنجار در شمال غرب عراق توسط داعش ربوده شد که بعدها به عنوان برده جنسی داعش بارها خرید و فروش شدند.وی سه ماه پس از ربوده شدن به اقلیم کردستان فرار کرد و از آنجا به آلمان رفت. او برای چند سال در نقاط مختلف جهان از جمله در شورای امنیت به بازگویی بلاهایی که بر سر زنان ایزدی آمده، پرداخت و در کمپین‌های متعددی برای مقابله با آزار جنسی زنان در جنگ مشارکت کرد.

از سوی دیگر، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و ماکرون حرم امام موسی کاظم (ع) و امام محمد جواد (ع) در شهر بغداد را زیارت کردند.

نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری فرانسه ضمن دیدار با مسئولان آستان مقدس کاظمین (ع)، از کتابخانه آستان نیز بازدید کردند.

رئیس جمهوری فرانسه پس از مشارکت در کنفرانس بغداد و دیدار با مسئولان دولت فدرال وارد اربیل شد.

ماکرون در فرودگاه بین‌المللی اربیل مورد استقبال نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

نیچروان بارزانی پس از استقبال از ماکرون در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: مفتخرم که امشب در اربیل به دوستم خوشامد گفتم و منتظر رایزنی در خصوص روابط دوجانبه، انتخابات عراق و مسائل مهم با رئیس جمهوری فرانسه هستم. از حمایت بی‌وقفه فرانسه از اقلیم کردستان و عراق سپاسگزارم.

قرار است امانوئل ماکرون همچنین از شهر موصل نیز بازدید کند که بخش‌هایی از آن توسط اعضای گروه تروریستی داعش به مدت سه سال ویران شد.

نشست منطقه‌ای حمایت از عراق روز شنبه با حضور سران و هیات های سیاسی از فرانسه و کشورهای منطقه برگزار شد. این نشست درحالی به کار خود خاتمه داد که شرکت‌کنندگان بر حمایت از عراق در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله مقابله با تروریسم و کمک به بازسازی عراق تاکید کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۳
مثلا اینارو میبرن حرم که چی بشه؟
اینا اعتقادی هم دارن؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
از بی عرضگی مسئولین عراقی است که توهین کننده به پیامبر اعظم اسلام و دفاع کننده از نشریه اهانت کننده به پیامبر اسلام رو به بارگاه مطهر نوه پیامبر اکرم راه میدهند
خاک بر سرشون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان