بازدید 5434
۲

تداوم تلاش برای خروج مشهد از روزهای سخت کرونایی

خیز پنجم کرونا با رکوردزنی بی‌سابقه در مرگ و میرها، روزهای سختی را برای ساکنان مناطق مختلف کشور رقم زده است و در این شرایط تمام تلاش ‌مسوولان استان خراسان رضوی و به‌ویژه کلانشهر مشهد نیز بر کنترل بحران و رسیدگی به مشکلات بیماران کرونایی متمرکز شده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 24 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آمار مبتلابان به کرونا در مشهد و خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه گیر همچنان در حال افزایش است.

بر اساس آخرین گزارش نرم افزار ماسک ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و این در حالی است که از نظر وخامت تعداد مبتلایان بیشتر این شهرستان‌ها به رنگ قرمز تیره درآمده‌اند که کلانشهر مشهد نیز در زمره همین شهرها است.

استاندار خراسان رضوی به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان به طور مستمر ضمن بازدید از بیمارستانها و مراکز سرپایی خدمات‌دهی به بیماران کرونایی، اوضاع را رصد کرده و پیگیر جدی رسیدگی به موانع و مشکلات بیماران کرونایی است.

تامین اکسیژن برای بیماران سرپایی و بستری، افزایش مراکز منتخب ۲۴ ساعته کرونا، افزایش مراکز توزیع و تزریق رمدسیویر و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می‌رود.

این در حالی است که به دنبال اقدامات انجام شده و همگام با تعطیلات عمومی ۶ روزه، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم مشهد و خراسان رضوی افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تعطیلات تأثیرات مثبتی در جهت افزایش بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی داشته است، به طوری که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مدت از ۳۶ به ۸۷ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در ایام دهه اول محرم در استان در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ بازدید از مکان‌های برگزارکننده محافل سوگواری امام حسین(ع) انجام شده است.

۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار مراکز شبانه‌روزی خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مشهد به ۱۱ مرکز افزایش یافت.

دکتر مهدی قلیان افزود: تاکنون ۶ مرکز جامع سلامت منتخب کرونا شامل "آب و برق، لشگر، وحدت، احمدی، سیدی و سیلو" در مشهد به صورت ۲۴ ساعته فعال بود که به منظور شتاب‌بخشی به ارائه خدمات به بیماران کرونایی، پنج مرکز دیگر به این تعداد افزوده شد و از این پس مراکز خدمات جامع سلامت "صدف، پنج‌تن، خواجه ربیع، ۲۲ بهمن و امام علی(ع)" نیز به صورت شبانه روزی به مراجعان و بیماران سرپایی خدمات رسانی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز علائم اولیه ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ به نزدیکترین مرکز منتخب و یا درمانگاه های بخش خصوصی مراجعه کرده و از مراجعه مستقیم به بیمارستان ها به شدت پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: مراجعه به مراکز سطح یک و دو و دریافت خدمات درمانی، نقش موثری در کاهش بار مراجعه به بیمارستان ها، شناسایی زودهنگام بیماری و ارائه خدمات به موقع به بیماران دارد.

خراسان رضوی تنها استانی است که مراکز منتخب کرونای شبانه روزی دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی تنها استان کشور است که مراکز ۲۴ ساعته منتخب کرونا را راه اندازی کرده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: به دنبال اقدامات انجام شده، تعداد مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در شهر مشهد از ۶ به ۱۱ مرکز افزایش یافت و اکنون به دنبال افزایش تعداد پزشکان شاغل در این مراکز به منظور تسریع در روند خدمات دهی به بیماران هستیم.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم خدمات ماندگاری را در مراکز سرپایی بیماران کرونایی به مردم ارائه بدهیم باید از ظرفیت سازمان نظام پزشکی نیز در تامین پزشک عمومی استفاده کنیم.

وی با اشاره به مدیریت سامانه نوبت دهی و ضرورت مهیا شدن امکان گرفتن تلفنی نوبت در مراکز خدمات سرپایی بیماران کرونایی، افزود: در این مراکز فرآیند باید تسریع شود و یک پروتکل اجرایی روان در این مراکز وجود داشته باشد.

معتمدیان بیان کرد: کاهش تراکم و فشار مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و اورژانس، دسترسی راحت، تشخیص و مراجعه زودهنگام و کاهش قابل توجه فوتی‌ها از جمله نتایج فعالیت مراکز سرپایی محسوب می‌شود.

آمادگی سپاه برای راه اندازی مرکز درمانی ۴۰۰ تختخوابی سرپایی

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: به منظور آمادگی برای مقابله با اوج گیری‌های بعدی کرونا و پیشگیری از غافلگیری و نیز کمک به اصلاح وضعیت موجود در حال آماده‌سازی مرکز درمان سرپایی ۴۰۰ تختخوابی در مشهد هستیم.

سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری افزود: ما بر اساس اعلام نیاز دستگاهها وارد عمل می‌شویم و وظیفه ما پاسخ به درخواست دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه مواجهه با کرونا یک موضوع تخصصی و مرتبط با جان مردم است، افزود: هر اقدام ما باید با مجوز دانشگاه باشد و در راه اندازی مراکز درمان سرپایی هم تلاش بر این بوده است تا بار بیمارستانها کاهش یابد.

فرمانده سپاه خراسان رضوی گفت: سپاه امام رضا (ع) با تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استانداری خراسان رضوی و استفاده از ظرفیت مردمی بسیج، قرارگاه مردمی شهید سلیمانی را تشکیل داد.

بستری ۳۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون سه هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند.

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: ۲ هزار و ۸۱۸ نفر از این تعداد در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، که به مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی خدمات رسانی می کند، بستری هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۶۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان خراسان رضوی بستری می شوند.

وی ادامه داد: هنوز مشخص نیست که استان خراسان رضوی به قله پنجمین دوره اوجگیری کرونا رسیده باشد، ولی امیدواریم طی هفته های آینده هر چه سریعتر به قله موج پنجم برسیم.

انجیدنی بر رعایت پروتکلهای بهداشتی، پرهیز از دورهمی ها و شرکت در اجتماعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند که بدین ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۶۴۸ نفر رسیده است.

اکنون ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
چرا ازطب سنتی برایشان استفاده نمیشود؟
سلام
خدمات دهی و بازدید وپیگیری ازمراکز ورصد کردن و........پیشکش کاراصلی راانجام نمیدهند علی الظاهر جاده های ورودی استان مسدود ولی راهای هوایی و تورها وکاروانهای زیارتی باز است
مشهد تنها مکان دیدنی که مسافر به خاطر آن وارد میشود چه داخلی و چه خارجی حرم مطهر است
تو رسانه ها فیلم نماز جماعت آرشیو ی میزارند ولی عملا در حرم نمازجماعت برگزار میشود
بنابراین لطفا ادعا نکنند درکنارکادردرمان هستند و میخواهند بیمارستان سرپایی بسازند
بیمارستانهای مشهد به اندازه مردم مشهدجوابگو هست واحتیاج به ساخت بیمارستان مخصوص کرونایی نیست
لطفا پیشگیری کنید واز ورود همه نوع مسافر جلوگیری کنید تا نیاز به هزینه کردن وساخت بیمارستان نباشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار