بازدید 5216

قرنطینه سراسری در سریلانکا به دلیل افزایش کرونا

دولت سریلانکا روز جمعه اعلام کرد به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تحت فشار قرار گرفتن نظام پزشکی، از جمعه شب به مدت ۱۰ روز در این کشور قرنطینه سراسری وضع خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵ 21 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "الجزیره"، بر اساس آمار وزارت بهداشت سریلانکا، این کشور در روز چهارشنبه بالاترین آمار ابتلا و همچنین فوتی ناشی از کرونا را از زمان آغاز این بحران تاکنون به ثبت رساند.

در روز چهارشنبه سه هزار و ۷۹۳ مورد جدید ابتلا به کرونا و همچنین ۱۸۷ فوتی ناشی از این بیماری در این کشور جنوب آسیا به ثبت رسید.

در یک سال گذشته مجموعا ۳۷۲ هزار و ۷۹ نفر در سریلانکا به کرونا مبتلا شده و ۶ هزار و ۶۰۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند اما کارشناسان بهداشتی معتقدند آمار واقعی کرونا در سیرلانکا دو برابر ارقام اعلام شده از سوی دولت است.

کهلیا رامبوکولا وزیر بهداشت سریلانکا گفت: قرنطینه سراسری از ساعت ۲۲ (به وقت محلی) جمعه شب اجرایی می‌شود و تا ۱۰ روز ادامه دارد. تمام خدمات ضروری به فعالیت عادی خود ادامه خواهند داد.

به گفته کارشناسان بهداشتی سریلانکا، بیشتر موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور مربوط به سویه دلتا است.

چانا جایاسومانا مشاور وزیر بهداشت سریلانکا پیش از این در توصیف سویه دلتا بیان کرد: این سویه مانند یک بمب قوی بوده که در کلمبو (پایتخت سیرلانکا) منفجر شده و در حال گسترش در سایر مناطق است.

پزشکان، رهبران مذهبی، سیاستمداران و تاجران خواهان قرنطینه فوری در سریلانکا شده بودند.

پزشکان معتقدند به زودی ظرفیت بیمارستان‌های سریلانکا پر خواهد شد و نظام سلامت نمی‌تواند موج سوم کرونا در این کشور را کنترل کند.

اما دولت سریلانکا اعلام کرده بود به دلایل اقتصادی نمی‌تواند قرنطینه سراسری وضع کند.

تاکنون بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت ۲۱ میلیون نفری سریلانکا هر دو نوبت واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند اما موارد روزانه ابتلا به این ویروس همچنان رو به افزایش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست