بازدید 6156

نصرالله: خواست «بایدن» جنگ داخلی در افغانستان بود

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان سه شنبه شب طی سخنانی گفت که جو بایدن رییس جمهور آمریکا به دنبال جنگ داخلی در افغانستان بود.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۲ 18 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله گفت: بایدن از طریق جنگ بین طالبان و نیرو‌های افغان جنگ داخلی در افغانستان می‌خواست.

وی با بیان اینکه آمریکا همچنان درکی از منطقه ندارد و خطا‌های خود را تکرار می‌کند، گفت: بایدن گفت که وظیفه آمریکایی نیست که به نیابت از کسی بجنگند. این پیام خطاب به کسانی است که منتظرند تا به جای آنان بجنگند.

دبیرکل حزب الله افزود: وقایع افغانستان بسیار مهم است و ملت‌های منطقه باید ابعاد راهبردی آن را درک کنند. آمریکایی‌ها تجهیزات و حتی سگ‌های پلیس را از افغانستان خارج کردند؛ اما کسانی که با آن‌ها همکاری کردند را خارج نکردند.

نصرالله اضافه کرد: بایدن مجبور شد نیرو‌های خود را خارج کند؛ چرا که بیش از این تحمل نداشت. بایدن گفت که بیش از یک تریلیون دلار هزینه کرده است، ولی شکست خوردند و خوار خارج شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: لبنان بخشی از جبهه یا محوری است که بیش از چند بار، طرح آمریکا را شکست داد. آمریکایی‌ها نخست وزیر لبنان را در سال ۲۰۱۹، با اعمال فشار، مجبور کردند که کناره‌گیری کند.

دبیر کل حزب الله همچنین گفت: هدف از جنگ اقتصادی، تحت فشار قراردادن ملت لبنان برای فروپاشی است.

نصرالله با بیان اینکه وقایع لبنان بخشی از جنگ اقتصادی است که هدف آن، تحقیر ملت و مقاومت لبنان است، گفت: مقاومت، قوی و مستحکم است و رخداد‌های چند روز پیش این مسأله را ثابت کرد.

وی همچنین گفت: حزب الله در راستای تأمین سوخت بیمارستان‌ها و شهرداری‌ها تلاش می‌کند و این جنبش با مسؤولان سوری برای دریافت گازوئیل تماس برقرار کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر