بازدید 11970

رمدسیویر و فاویپیراویر در بهبود کرونا تاثیر ندارند

فوق تخصص بیماری های ریه گفت: تحقیقات معتبر جهانی ثابت کرده است که داروهای رمدسیویر و فاویپیراویر در درمان کووید ۱۹ و کاهش مرگ و میر بیماران تاثیر ندارند.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 16 August 2021

به گزارش «تابناک»، مصطفی قانعی در گفتگو با شبکه خبر، اظهار داشت: در مطالعه‌ای جهانی در ۴۰۵ بیمارستان به ۱۱ هزار و ۳۳۰ بیمار رمدسیویر داده شد که نتیجه آن این بود که در بهبود بیماران تأثیر کمی داشته و یا اصلاً تأثیری نداشته است.

رئیس شبکه تحقیقات بیماری‌های تنفسی افزود: بر اساس همین تحقیقات رمدسیویر حتی بر کاهش تعداد و بار ویروس در بیماران هم تأثیری نداشته است.

قانعی گفت: این دارو هیچ اثری هم بر کاهش مرگ ومیر بیماران کووید ۱۹ نداشته است.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه افزود: بر اساس نتیجه مطالعاتی که در مجله معتبر نیچر آمده، فاویپیراویر هم هیچ تأثیری در کاهش مرگ و میر بیماران کووید نداشته و معلوم شده که این دارو بی تأثیر و پر عارضه بوده است.

قانعی درخصوص ترکیب داروهای فاویپیراویر و هیدروکسی کلروکین هم گفت: تجویز این داروها هم در بیماران متوسط و شدید فایده بالینی قابل توجهی ندارد.

رئیس شبکه تحقیقات بیماری‌های تنفسی به عوارض جانبی این داروها هم اشاره کرد و گفت: این دارو باعث وخیم شدن عملکرد کبد و کلیه‌ها می‌شود.

قانعی گفت: ویروس بیماران کووید را نمی‌کشد آنچه بیماران را می‌کشد تورم و التهاب ریه و کاهش اکسیژن است بنا بر این اکسیژن، داروهای ضد انعقاد و کورتیکواستروئید و دگزامتازون است که می‌تواند التهاب ریه را کم کند اما نباید بی محابا و بی رویه و بی توجه به عفونت تجویز شود، زیرا سیتسم ایمنی را سرکوب می‌کند.

وی افزود: پزشکان باید بر اساس شواهد متقن دارو تجویز کنند و نباید طوری باشد که هر کس هرچه خواست به هر میزان تجویز کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۲
زالی گفت ۷۵۰میلیون دلاربرای واردات این داروهای بی خاصیت تامین شده حالا که منابع ارزی مردم را ازبین بردید میگین؟ محاسبه کنید با این پول چندتا واکسن میشد خرید وجان چندهزارنفرایرانی خفظ میشدباید بانیان این بی تدبیری بدست عدالت سپرده شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
همین داروها همه جای دنیا تجویز میشن و ثابت شده که تاثیر مثبت دارن، حالا هر روز یکی میاد و یه ادعایی میکنه و مردم رو نگرانتر از قبل میکنه.
آره آب هویج تاثیر داره
اصلا واکسنم تاثیر نداره تو خوبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
چقدر راحت دروغ میگن. چندین و چند نفر رو دیدم که با ریه های درگیر رفتن مسیح دانشوری و رمدسیویر گرفتن و سیر درگیری متوقف شده.
ممکن است این مطلب درست باشد ، اما مردم آنقدر از مسئولین مخصوصا در صدا وسیما و سایر رسانه ، دروغ و حرفهای غیر مستند شنیده اند که دیگر واقعیات را هم باور ندارند. متاسفانه
حالا که دیگه دارن میرن و رانتشون داره از بین میره داروهایی که خودشون تولید یا وارد میکردن هم بی اثر شده. پولشون رو به جیب زدن و تمام. از فردا دوتا داروی جدید متعلق به گروه جدید میاد که خیلی تاثیر داره.
یک سوال همه استاد گرامی:
چرا هر وقت دچار کمبود دارو می شید فوری مصاحبه می کنید و می فرمایید این داروها اثر ندارند.
ولی دو سال گذشته از شروع پاندمی الان یادتون افتاده که بگید داروی فلان اثر ندارد؟ این همه پزشکان که نسخه می کنند یا تا الان که در بیمارستان ها تجویز می شده پول دور ریختن بوده؟ بیمه هم بیکار بوده تقبل می کرده؟
الانم داری به بیمه هم نخ می دی که دوباره بزن زیر پذیرش این داروها؟!
برخی مردم هم کم کم می فهمند رفرنسها و مقالات رو تو اینترنت می شه سرچ کرد که کجا اثر دارند کجا ندارند و اگر دارند چقدر تاثیر دارند پس یکم خداترس تر باشید لطفا و با دقت بیشتری حرف بزنید و مصاحبه کنید تا آن تاثیری که می خواهید یعنی جلوگیری از ازدحام و مصرف بی رویه و خودسر این داروها و کم شدن زمینه دارو برای نیازمندان اورژانسی و واقعی آن را بگذارید بدون آنکه اثر منفی و گمراه کردن افراد رو در پی داشته باشه. خیلی ها هم به مقالات دسترسی ندارند و واقعا ممکنه با مصاحبه شما گمراه بشن و از درمان مناسب ناخواسته محروم بشن.
چیه؟ گفتن اینا خبرا رو برین که مردم کمتر دنبال دارو برن؟
حالا چون دارو بر اثر بی عرضگی سیستم نایاب شده است ...........
باشه تو راست میگی
اولا باید از یک فوق تخصص عفونی سوال کنید
ثانیا در خصوص بی اثر بودن سرم قندی نمکی هم نظر فوق تخصص ها را بگذارید لطفا
بنده دوتا از عزیزانم در سنین بالا و با ریه های ضعیف به لطف این دارو نجات پیدا کردند . اگر دارو را در دسترس مردم قرار نمیدهیم حداقل دروغ پراکنی نکنیم بهتر است.
اگه بی تاثیره چرا با قیمت های نجومی به فروش می رسد.هر وقت به علت بی کفایتی کمبود دارو پیش می آید آن داروها بی اثر می شوند.
پس بیمارایی که درگیری ریه داشتن و با این دارو بهبود پیدا کردن چی ؟؟؟؟؟؟؟

دو نمونش رو خودم دیدم کسایی که ریه اونا 50 درصد درگیر شده بود .

عادت کردین به توجیه کردن و ماله کشی
جالبه، ماسک کم بود، گفتندماسک تاثیر نداره. حالا که این داروها کم شده، می گن این داروها تاثیر نداره. فردا می گن واکسن اصلا تاثیر نداره!!!
حرف بیخود زده با تزریق رمدسیویر و لطف خدا برادرم از مرگ نجات پیدا کرد.
به فرض محال که تو راست بگی. بگو کدوم دارد تاثیر داره؟ واکسن تخیلی برکت؟ مستعان ۱۱۰؟ اون ۶ قلم واکسن رنگ و وارنگی که فقط رونمایی کردین و پولشو خوردین؟ کدومش؟ بگو ما همونو تهیه کنیم
من دو ماه پیش ۴۰درصد ریه هام درگیر بود نفسم بالا نمی اومد با رمدسیور در بیمارستان بقیه الله نجات پیدا کردم ممنون از همه پرستار های زحمتکش
راست میگه بنده خدا

اگه با قیمت دولتی تهیه کنی اثر نداره

ولی اگر از دلالها آزاد و با قیمت بالا تهیه کنید فوق العاده موثر و مفید است.!!!!
اوایل کرونا هم این دو دارو که کمیاب شد ف دوستان شما همین حرفهای سفارشی را زدند
اما از دکتر و کارشناس سفارشی
فرض کنیم که تاثیر نداره. اشتباه کردید اینقدر از این دارو ها خریدید و ریختید بازار سیاه. اگه تاثیر نداره چرا اینقدر استفاده کردید. مردم موش ازمایشگاه های شمان؟ یا پولاشون داروی درهای شما؟
مافیای ورود دارو اینروزا خیلی فعالتر شده و جون مردم آخرین چیزی هست که بهش فکر میکنند.
چرا جفنگ میگید؟؟؟؟؟؟
خودم ریه ام ۴۰ درصد درگیر بود و بت رمدیسیور که تزریق کردم بهبودی پیدا کردم. این حرفای بی پایه و اساس را نزنید. دارو تامین کنید
مدیر مسول محترم تابناک لطفا چون ایشان از مجله نیچر نام بردند لطفا لینک مقالات مورد اشاره را از ایشان گرفته و در ادامه همین خبر قرار دهید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست