بازدید 5450

انتقال کارکنان سفارت‌آمریکا در افغانستان به فرودگاه کابل

منابع خبری از انتقال کارکنان سفارت آمریکا در افغانستان به فرودگاه کابل با نزدیک شدن طالبان به این شهر خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 15 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، برخی منابع خبری از انتقال کارکنان سفارت آمریکا در افغانستان به فرودگاه کابل با نزدیک شدن طالبان خبر دادند.

بر اساس این گزارش، نشریه پولیتیکو بامداد یکشنبه به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد که با نزدیک شدن طالبان به شهر کابل، کارکنان سفارت آمریکا به فرودگاه این شهر منتقل شده اند.

این نشریه افزود که برخی از کارکنان آمریکایی که قبلاً وارد فرودگاه کابل شده اند توسط نیروهای آمریکایی تحت حفاظت قرار دارند.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا از موافقت با اعزام نزدیک به ۵ هزار نظامی به افغانستان به منظور اطمینان از خروج منظم و امن کارمندان آمریکایی از این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور آمریکا به طالبان درباره واکنش نظامی سریع و قدرتمند در صورت تعرض به منافع آمریکا در افغانستان هشدار داد.

جو بایدن گفت: ما به نمایندگان طالبان در دوحه ابلاغ کردیم که هرگونه اقدامی که ماموریت و افراد ما را در خطر بیندازد با واکنش نظامی سریع نیروهای آمریکایی مواجه خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال از موافقت با اعزام نزدیک به ۵ هزار نظامی آمریکایی به افغانستان به منظور اطمینان از خروج منظم و امن کارمندان آمریکایی در افغانستان خبر داد.

بایدن افزود: از وزیر امور خارجه خواستم از رئیس جمهور اشرف غنی و رهبران افغان در تلاش برای جلوگیری از خونریزی و دستیابی به حل و فصل حمایت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل