بازدید 13033

منعی برای ورود فایزر و مدرنای غیرآمریکایی نداریم

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره توقیف سرم‌های خریداری شده در کشور هند توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 14 August 2021

به گزارش «تابناک»، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفتگو با فارس با شاره به بدعهدی کشور هندوستان در ارائه واکسن کرونا به ایران اظهار داشت: در حال حاضر هزینه ۵۰۰ هزار دوز واکسن خرید ماه‌ها پیش‌پرداخت شده و ۳۷۵ هزار دوز آن نیز توقیف و وارد کشور نشده است.

وی ادامه داد: صد‌ها هزار بطری سرم خریداری نیز توقیف‌شده و به کشور نرسیده البته به نظر می‌رسد با مذاکرات صورت گرفته این واکسن و سرم نیز وارد کشور شود.

این مقام مسؤول در خصوص وضعیت واکسن کوواکس گفت: ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن به‌واسطه بانک مرکزی و وزارت امور خارجه خریداری و پرداخت شد. توزیع واکسن کوواکس در تمامی دنیا تأخیر دارد. برای نمونه قرار بود تا پایان بهار ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز تحویل داده شود، اما نشد و از مجموع ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن، تنها ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز دریافت کرده‌ایم و برای مابقی در صف نوبت قرار داریم.

وی با اشاره به وضعیت واردات واکسن از چین گفت: با تلاش همه دستگاه‌های مربوطه وارد واکسن از چین به‌صورت استمراری شروع شد، در حال حاضر هفته‌ای دو محموله واکسن دریافت می‌کنم و بخش عمده‌ای از واکسیناسیون کشور نیز به‌واسطه همین واکسن‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: از ماه‌ها قبل رایزنی‌هایی برای دریافت واکسن‌های دیگر از مبدأ اروپا انجام‌شده، تا امروز ما از واکسن‌های غربی تنها واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌ایم و برای واکسن‌های مدرنا و فایزر تولید خارج از اروپا نیز مدت‌هاست در حال مذاکره هستیم و به‌زودی به سبد واکسیناسیون کشور افزوده خواهد شد.

جهانپور درنهایت گفت: ژاپن نیز واکسن آسترازنکا نیز تحت لیسانس تولید می‌کند که با رایزنی‌های صورت گرفته، سه محموله معادل با محمول ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن به مردم ایران اهدا شد و پس‌ازاین موارد خرید و اهدایی در صورت لزوم پیگیری خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۲۲
تو رو به امام حسین دست از این حرفها و کشتار ملت بردارید .
کلاه شرعی راه انداختید؟! فایزر غیر امریکایی کجا می سازن؟ بر چه اساسی فردی که هیچ تخصص و دانشی در زمینه پزشکی نداره واردات واکسن امریکایی و انگلیسی رو ممنوع کرده؟! الان جواب جان کشته شده ها رو میده؟!
حالا که چند هزار نفر رو کشتید و این همه بازار سیاه واکسن درست کردید؟!
شما انواع دارو امریکایی بعضا فقط ساخت امریکارو وارد میکنید حالا واکسن کروناش خار داره ؟ این چه تغکری دارید از کجا امده ؟
به جای حرف زدن واکسن بیارین. خودتون که عرضه تولید نداشتین فقط یه پول هنگفتی گرفتین و هیچی تحویل ندادین
مگر فایزر ساخت آمریکا یا آسترازنکای ساخت چه مشکلی دارند؟ بجز اینکه اینها اولین و پرتولیدترین و موفق ترین واکسن های تأیید شده در جهان بوده و میلیاردها دوز از آنها در سراسر جهان جان میلیون ها نفر را نجات داده است؟ همین این ممنوعیت اثبات می کند که دلیل وارد نکردن واکسن تحریم های آمریکا نیست و این خود شمایید که با خودتحریمی جان ما مردم را گروگان گرفته اید و باعث کشتار ما شده اید. دیگر بس است. الآن آمریکا میلیون ها دوز واکسن بیش از نیاز دارد که امکان تهیه سریع، ارزان یا حتی رایگان آن وجود دارد. به خاطر جان ما ایرانیان به آنها یک تلفن بزنید اگر ندادند!
اولا چرا جرات نام بردن از بدقول دیگر روسیه ندارید؟!!!دوما این چه کاری است که واکسن فایزر و مدرنا را کشور دیگری فقط بسته بندی کند و بعد با قیمت بیشتر به ما بفروشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
تازه اگر موقع بسته بندی با آب نمک عوض نکنه
"منعی برای ورود فایزر و مدرنای غیرآمریکایی نداریم"!
پس از این قتل عام گسترده تازه به این نتیجه رسیده اید؟!
بزارید تا تمام مردن رایزنی و واردات را ادامه بدهید واقعاً جای تأسف دارد سرم نیست واکسن نیست شما لطف کنید بگید چی هست ما که می‌خواستیم صادرات آنها را داشته باشیم چرا باید عجولانه تصمیم و صحبت کرد که بعد تو تمام دنیا حرفهای خودمان.را با تهنه پسمان بدند ای کاش رو این صحبت‌ها یکم کارشناسی تر فکر میشود
فقط در دولت روحانی ممکن بود واکسن های امریکائی و اروپائی

خطر ساز باشند؟
تولید کننده هفت نوع واکسن هستیم ولی واکسن هدیه (صدقه) می‌گیریم.
یعنی چی؟؟؟یعنی با واسطه وگرانتر بخریم ؟.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
شرکتهای بزرگ و اسم و رسم دار شیتیل نمیدن
چرا مسئولین به مردم دروغ گفتند که از شهریور صد میلیون دزواکسن کرونای تولید داخل عرضه میکنیم؟ اون واکسنها کجا هستند؟ پولها و اعتبارات تخصیصی را باید دقیق و شفاف اعلام کنید کی گرفته، کجا خرج شده، ...؟
مدرنا و فایزر غیر امریکایی چه صیغه ای هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
مثل بتز تولید پاکستانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
صیقه ی الفرار من المسئولیت
از هر جا میاورید باشه قبوله فقط بیارید
بچه های ناصرخسرو دارن سه شیفته کار میکنن و فایزر و مدرنا تولید میکنن! خدا عاقبت این کشور رو ختم به خیر کنه.
چرا سیاست را به جان ملت گره زده اید ؟
مردم كشور ما نبايد موش آزمايشگاهي محصولات آمريكايي باشند اما موش آزمايشگاه محصولات چيني و روسي بودن مستحب است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی