بازدید 8742
۹

قاسمی: باید حمل و نقلی ارزان و ایمن ایجاد کنیم

در جلسه فراکسیون راهبردی مجلس وزیر پیشنهادی مسکن، راه و شهرسازی با بیان این که در این حوزه مشکلات زیاد است، گفت: در حوزه حمل و نقل نیازمند نهضت جدیدی هستیم تا بتوانیم حل ونقلی ارزان و ایمن باشیم.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 14 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید محمد رضا میرتاج الدینی با بیان این‌که رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی شب گذشته با حضور در جمع اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی به تشریح کارنامه عملکرد، سوابق کاری و شغلی و همچنین برنامه های خود برای این وزارتخانه پرداخت و گفت: ما در حوزه حمل و نقل که یکی از شاخص های توسعه کشور است مشکلات زیادی داریم، ۱۲۰ هزار کیلومتر جاده ها و آزادراه در کشور داریم اما واقعا نگه‌داری از این‌ها در وضعیت مناسبی نیست. باید در نهضت حمل و نقل در کشور یک اتفاقی رخ بدهد و از این شرایط کنونی عبور کنیم. ما ۳۲ هزار کیلومتر جاده روستایی نیاز داریم.

قاسمی ادامه داد: بخش زیادی از راه های کشور در دوره‌ای که قرارگاه خاتم بودم ساخته شد و همچنین همه بنادر مهم و بزرگ کشور در زمانی که قرارگاه خاتم بودم، ساخته شده است. بندر عسلویه که یکی از بنادر بزرگ دنیاست، بندر شهید رجایی، بندر شهید بهشتی و توسعه بندر امام هم جزو کارهایی بود که در همین دوره انجام شد. در شمال کشور بندر امیرآبادو منطقه آزاد انزلی در این دوره ساخته شد.

او تصریح کرد که در زمینه حمل و نقل هوایی هم اکثر فرودگاه‌ها هم در همین دوران توسط قرارگاه خاتم ساخته شد، افزود: در حوزه پل ها هم پل های بزرگ از جمله پل ارومیه یا پل صدر هم در زمانی که من قرارگاه خاتم بودم ساخته شد. در زمینه سازه های زیرزمینی که این دانش در کشور نبود و صرفا در اختیار آلمانی و اتریشی ها بود. اما ما اصرار داشتیم که این دانش وارد کشور شود که این کار را کردیم و در آن زمان که مشکل آب برای تهران به وجود آمده بود به موقع این کار انجام شد.

وی گفت: بعد از دوره قرارگاه خاتم در دولت نهم به من پیشنهاد وزارت نفت داده شد و من نپذیرفتم و در این دوره هم مخالف بودم اما رییس دولت نهم و دهم چندباری خدمت مقام معظم رهبری گفته بود که تنها گزینه من برای وزارت نفت فلانی است که ایشان فرمودند که شما بروید برای وزارت نفت و ما هم دیگر حرفی برای گفتن نداشتیم. اما دو نکته عرض کنم بالاترین توسعه در صنعت نفت کشور در صد سال گذشته در سال های ۹۰ و ۹۱ بوده اعداد و آمار در این مساله وجود دارد و نکته دوم بالاترین فروش نفت هم در همان دوره بود که سخت ترین تحریم ها وجود داشت.

قاسمی تصریح کرد: بعد از وزارت نفت به رغم اینکه آقای قالیباف شهردار بود و اصرار داشت برای قائم مقامی شهرداری، اما من چون یک رفاقت خیلی طولانی با شهید سلیمانی فرمانده نیروی قدس داشتم به آنجا رفتم و طی ۷ سال که معاونت نیروی قدس را داشتم، کار اقتصادی این نیرو در دوران جنگ کار بسیار سختی بود که تلاش کردیم این مساله را اداره کنیم.

وی با بیان این که ما در حوزه هوایی نیازمند یک تغییر هستیم و راهکار هم دارد، گفت: در بخش های ریلی کشور باید یک مگاپروژه ‌ای را تعریف کنیم تا از شرایط فعلی عبور کنیم.

جلسه فراکسیون راهبردی مجلس عصر روز گذشته با حضور هشت تن از وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم آغاز شد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی کمتر از یک هفته بعد از برگزاری مراسم تحلیف بیستم مرداد فهرست اسامی وزیران پیشنهادی را در نامه رسمی به محمد باقر قالیباف تقدیم کرد.

به گفته سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه این فهرست روز شنبه به طور رسمی اعلام وصول خواهد شد و بعد از آن بررسی برنامه وزیران پیشنهادی در کمیسیونهای تخصصی آغاز خواهد شد.

به گفته موسوی بعد از ایام تاسوعا و عاشورا جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی برگزار می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹
از راه نرسیده و عرقش خشک نشده نظرات کارشناسی اعلام شد و مشکلات حل شد
ایجاد خطوط چند خطه راه آهن ارزانترین و به صرفه ترین است همانگونه که در کشورهای توسعه یافته انجام گردیده است ولی متاسفانه در طی سالها کمترین نگاه بصورت واقعی را به آن داشته اند
دمت گرم خدا خیرت بده
رستم جان این سیستم حمل و نقل مافوق صوت که توی لوله خلاء حرکت میکنه رو بیار ایران و مسیر تهران مشهد رو کمتر از یک ساعت بریم! تو میتونی.
باشه بکن کسی جلوت رو نگرفته. از این حرف ها زیاد شنیدیم
درود این یک ایده توسعه محور,ضد تورم بر پایه نگاه مردمی هست
به دوران قطارها و هواپیماهای گمشده خوش آمدید
دوره قبلی دکل غیب میکرد حالا خدا به خیر بگذرونه معلوم نیست چی میخواد غیب کنه
فقط توسعه راه آهن خصوصا قطار سریعسیر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها