بازدید 4626

ابراز نگرانی دبیر کل سازمان ملل از تحولات افغانستان

سازمان ملل متحد هشدار داد اگر عملیات نظامی نیرو‌های طالبان به کابل برسد، پیامد‌های فاجعه باری برای غیرنظامیان خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰ 14 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری در نیویورک درباره تحولات افغانستان گفت: دبیر کل سازمان ملل عمیقا از تحولات جاری افغانستان نگران است و بر ضرورت دستیابی طرف‌های درگیر در این کشور به توافق سیاسی تأکید دارد.

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش گفت: واضح است که کشیده شدن نبرد به شهری در اندازه کابل تأثیرات فاجعه باری برای غیرنظامیان خواهد داشت و ما بسیار امیدواریم که این اتفاق نیفتد. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین گفت که هرگونه تحقیق درباره مرگ غیرنظامیان باید بی طرفانه و مستقل از طرفین درگیر باشد.

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد که از کشیده شدن جنگ در افغانستان به مناطق شهری نگران است و هشدار داد اگر عملیات نظامی نیرو‌های طالبان به کابل برسد، پیامد‌های فاجعه باری برای غیرنظامیان خواهد داشت. سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود بیش از یک هزار غیرنظامی در یک ماه گذشته کشته شده‌اند. طالبان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای کشتن غیرنظامیان را تکذیب کرد و به سازمان ملل متحد پیشنهاد داد که با تیم تحقیق در این زمینه همکاری کنند. پس از آن که آمریکا و دیگر کشور‌های عضو ائتلاف بین المللی اعلام کردند که نیرو‌های خود را افغانستان خارج می‌کنند، طالبان از ماه آوریل عملیات خود را برای سرنگونی دولت مورد حمایت آمریکا در افغانستان تشدید کرد. سازمان ملل می‌گوید در شش ماه نخست سال جاری میلادی پنج هزار و ۱۸۳ غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

طالبان روز پنجشنبه مدعی شدند که کنترل قندهار، دومین شهر بزرگ، و هرات، سومین شهر بزرگ افغانستان را در دست گرفته‌اند. اکنون طالبان حدود دو سوم افغانستان را در کنترل خود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی