بازدید 62982
علی خضریان نماینده تهران مطرح کرد

جزئیات پرونده ارجاعی روحانی و زنگنه به دستگاه قضا

خضریان در موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد زنگنه در وزارت نفت گفت: با درخواست جمعی از نمایندگان و در بند‌های پانزده گانه، موضوع تحقیق و تفحص از وزارت نفت به هیئت رئیسه مجلس منعکس گردید که متعاقبا در تاریخ دوشنبه هفته جاری یعنی چهارم مردادماه در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 27 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود گفت: در ۸ سال گذشته، در توسعه و تولید حداکثری از میادین مشترک، به ویژه میادین مشترک با عراق و عربستان سعودی دچار عقب افتادگی فراوان، مهاجرت ذخایر هیدروکربوری به طرف کشور‌های رقیب و همسایه و در نهایت از دست رفتن این ثروت عظیم ملی شده‌ایم.

علی خضریان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ارجاع پرونده حسن روحانی رئیس جمهور و بیژن زنگنه وزیر نفت، به سیستم قضایی و طرح تحقیق و تفحص از عملکرد هشت ساله وزارت نفت گفت: بعد از محرز شدن اهمال، قصور و ترک فعل با ایجاد خسارت‌های عظیم و غیرقابل جبران در عدم اولویت بخشی و توسعه برخی میادین مشترک نفتی و گازی با همسایگان و به یغما و تاراج دادن منابع نفتی و گازی این میادین مشترک توسط عربستان سعودی، قطر و عراق، بیانیه‌ای با امضای بیش از دویست نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی منضم به بند‌های یازده گانه فنی و تخصصی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری، خطاب به آقای رئیس جمهور قرائت شد.

علی خضریان افزود: در ادامه و در پی درخواست جمعی از نمایندگان مبنی بر اعمال ماده ۲۳۴ در این خصوص و ارجاع آن از هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به کمیسیون انرژی، این موضوع روز گذشته در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد وزارت نفت ظرف ۴۸ ساعت مواردی را جهت تکمیل و بررسی بیشتر جهت تصمیم‌گیری به کمیسیـون ارجاع دهد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود با اشاره به برخی از کوتاهی‌های صورت گرفته افزود: در طول هشت سال گذشته و تاکنون، در توسعه و تولید حداکثری از میادین مشترک، به ویژه میادین مشترک با کشور عراق و عربستان سعودی دچار عقب افتادگی فراوان، مهاجرت ذخایر هیدروکربوری به طرف کشور‌های رقیب و همسایه و در نهایت از دست رفتن این ثروت عظیم ملی شده‌ایم.

خضریان با تأکید بر نقش اساسی وزارتخانه استراتژیک نفت در پیشرانی و تحقق اهداف کلان اقتصادی و خلق ثروت از بخش بالادست و پایین دست این صنعت و صیانت تکلیفی و اولویت‌دار از ذخایر هیدروکربوری و جلوگیری از هرزروی و مهاجرت منابع با ارزش زیرزمینی به سمت کشور‌های رقیب و همسایه، که از اهم برنامه‌های راهبردی و محوری وزارت نفت است، گفت: کارشناسان و متخصصان صدیق و دلسوز اجرای آن را مستلزم اولویت بخشی در تمامی ابعاد علی‌الخصوص سرمایه‌گذاری و همچنین مدیریت عالمانه و صحیح با رفتار و اقدام جهادی می‌دانند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: بر این اساس در راستای نیل به این برنامه‌ها و منطبق با اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران اعم از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش نفت و گاز، سیاست‌های ابلاغی برنامه‌های توسعه پنجساله پنجم و ششم، قوانین برنامه‌های پنج ساله و سنواتی، قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بویژه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه و تولید حداکثری از میادین مشترک نفتی و گازی در مناطق خشکی و دریایی بویژه میادین مشترک با کشور‌های عراق و عربستان در صدر اولویت‌ها و فعالیت‌های کشورمان قرار دارد و جزو وعده‌های رئیس دولت یازدهم و دوازدهم جناب آقای روحانی و تعهدات و وعده‌های مکرر جناب آقای زنگنه وزیر نفت ایشان به مردم و مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی افزود: متأسفانه در طی این هشت سال اخیر تقریبا نه تنها هیچ میدان مشترک نفتی جدیدی توسعه نیافته است بلکه برعکس برخی طرح‌های توسعه مصوب قبلی و حتی قرارداد و سرمایه‌گذاری خارجی به شکل مشکوک و دلایل نامعلوم توسط آقای زنگنه وزیر محترم نفت کأن لم یکن و فسخ شده‌اند.

خضریان با اشاره به طرح توسعه فاز ۱۱ افزود: فاز ۱۱ میدان مشترک گازی پارس جنوبی به عنوان مرزی‌ترین فاز با کشور قطر است، ایشان با دستور توقف و کأن لم یکن کردن اجرای آن طرح توسط شرکت ایرانی در سال ۱۳۹۲ و همچنین معطل‌گذاری بیش از هفت سال، منجر به عدم‌النفع چند ده میلیارد دلاری و خسارت به کشور شده است.

سوال مطرح و جدی آن است که معطل کردن توسعه فاز ۱۱ توسط شرکت فرانسوی توتال به مدت طولانی چه توجیهی داشته است؟ آیا فقدان تکنولوژی احداث تاسیسات تقویت فشار می‌تواند توجیهی برای عدم‌النفع هزار هزار میلیارد تومانی این فاز مرزی باشد؟ آیا تولید سایر فاز‌ها معطل چنین تکنولوژی بوده است؟

خضریان در ادامه بیان کرد: در خصوص عدم اقدام عملی در توسعه و تولید از میادین گازی فرزاد A، فرزاد B و میدان نفتی اسفندیار که با کشور عربستان سعودی مشترک هستند و همگی آن‌ها دارای اهمیت راهبردی، با طرح توسعه مصوب قبلی (MDP) بوده‌اند نیز هیچگونه اقدامی حتی برای توسعه پلکانی هم صورت نپذیرفته است و در پی این ترک فعل و علی‌رغم گذشت بیش از هفت سال طبیعتا منجر به عدم‌النفع چند ده میلیارد دلاری دیگر برای کشور شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم گذشت هشت سال در دولت‌های ۱۱ و ۱۲ متاسفانه توسعه میدان مشترک آذر نیز به پایان نرسیده است و هیچگونه اقدام موثری برای تعیین تکلیف توسعه و توسعه تکمیلی میادین مشترک نفتی غرب و جنوب غرب کشور ازجمله نفت شهر، دهلران، اروند و ... انجام نشده است و متأسفانه هیچگونه اقدام عملی و اثربخش در این هشت سال برای تعیین تکلیف ساختار‌های اکتشافی مرزی از شمال غرب تا جنوب آبادان انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس گفت: با کمال تاسف درخصوص میدان مشترک آزادگان که یکی از میادین نفتی بزرگ جهان است باید عرض کرد توسعه اولیه و تولید از آن توسط شرکت ملی نفت و در دولت‌های گذشته آغاز شده بود و طرح مصوب هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به جهت تولید ۳۲۰ هزار بشکه در روز و با قرارداد منعقده با شرکت چینی CNPC جهت انجام سرمایه‌گذاری خارجی، در دولت نهم نیز به تصویب رسیده بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: باید این را پرسید که علت ناتمام ماندن و توقف تولید این میدان مشترک با تحقق فقط حدود یک سوم میزان برنامه شده (بخش عمده همین تولید نیز در دولت‌های گذشته انجام پذیرفته) پس از گذشت حدود ۸ سال از عمر دو دولت یازدهم و دوازدهم با وزارت ایشان چه بوده است؟ عدم‌النفع این نارسایی و اهمال چه میزان است؟ چرا برای تهیه طرح توسعه یکپارچه کل میدان (MDP) آزادگان اقدامی صورت نپذیرفته؟

وی افزود: البته شیوه واگذاری بخش به بخش این میدان به پیمانکاران نیز قطعا خلاف احراز یکپارچگی مدیریت مهندسی میدان بوده و از نقطه نظر کاملا کارشناسی و به لحاظ حقوقی، قراردادی، فنی و مالی، منافع کشور، احراز نخواهد گردید و قطعا می‌بایست از تکه تکه کردن میدان در واگذاری به پیمانکاران اجتناب گردد که در این صورت نیز خسارت بلا وجه و بسیار سنگین دیگری متوجه مملکت خواهد شد.

وی یادآوری کرد: با کمال تأسف این نکته حائز اهمیت را باید عرض کنم که موارد کاملی از قصور و اهمال و ترک فعل و خسارات فراوان، مشابه موارد گفته شده در نامه‌ای مفصل و سؤالی از طریق کمیسیون اصل نود برای جناب وزیر ارسال شد که هیچ جواب قانع کننده‌ای که دریافت نشد، بلکه پاسخ‌های فرافکنانه‌ای به کمیسیون اصل نود واصل گردید.

خضریان در موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد زنگنه در وزارت نفت نیز گفت: با درخواست جمعی از نمایندگان و در بند‌های پانزده گانه، موضوع تحقیق و تفحص از وزارت نفت به هیئت رئیسه مجلس منعکس گردید که متعاقبا در تاریخ دوشنبه هفته جاری یعنی چهارم مردادماه در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار گرفت و با رأی قاطع اعضای کمیسیون مورد تصویب واقع شد که مطابق قانون به هیئت رئیسه مجلس جهت ارائه در صحن و تصویب نهایی ارسال می‌گردد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود قانون اساسی در پایان عنوان کرد: در حفظ و صیانت از منافع ملی و حقوق عامه مردم عزیز کشورمان با احدی از پایمال کنندگان انفال و بیت‌المال رودربایستی نداریم و از هیچ کوششی برای احقاق حقوق ملت عزیز فروگذار نخواهیم کرد و در این طرح تحقیق و تفحص نیز به دنبال پاسخی روشن برای ۱۵ سوال و ابهام اساسی در وزارت نفت هستیم.

گفتنی است سوالات مطرح شده در طرح تحقیق و تفحص از وزارت نفت به شرح زیر است:

۱- علت اهمال، قصور و ترک فعل در توسعه برخی میادین مشترک با عدم‌النفع و خسارت فراوان چند ده میلیارد دلاری (چند صد هزار میلیارد تومانی) چیست؟

۲- دلایل عدم توفیق در دیپلماسی انرژی و عدم پیگیری و عقد قرارداد‌های نفتی و گازی در عرصه بین‌الملل و منطقه با توجه به خسارات فراوان مالی و پولی برای کشور چه بوده است؟

۳- علت شتابزدگی در واگذاری بلاوجه بسته‌های نفتی EPD و EPC و عدم رعایت اولویت توسعه میادین مشترک نفتی و گازی و لحاظ صلاح و صرفه کشور با توجه به تکلیف قوانین بالا دستی چیست؟

۴- اجرای طرح‌های پتروشیمی فاقد زنجیره لازم و تخصیص خوراک به طرح‌های غیراولویت‌دار در مناطق فاقد سند توسعه و آمایش سرزمین با چه توجیهی انجام می‌پذیرد؟

۵- علت حذف سهمیه‌بندی سوخت و حذف کارت سوخت و وارد آوردن خسارات فراوان مالی و پولی به نظام اقتصادی کشور چه بوده است؟

۶- علت پافشاری بر شیوه نامه دستوری O&M و عدم التزام به شرایط آن و فلج‌سازی تولید بر چه مبنایی صورت می‌گیرد؟

۷- دستاورد‌های طرح‌های پژوهشی با هزینه‌های گزاف چه بوده و تشکیل شتابزده پارک‌های نوآوری و شکوفایی و تعجیل در واگذاری‌ها به روش BOO با چه هدفی دنبال می‌شود؟

۸- دلایل اهمال و عدم اهتمام در صدور خدمات فنی و مهندسی در عرصه بین‌الملل و منطقه چیست؟

۹- علت تغییرات ساختاری در سازمان وزارت نفت بدون مطالعه و پشتوانه علمی چه توجیهی دارد؟

۱۰- بکارگیری و استخدام نیرو در وزارتخانه بر چه مبنایی صورت گرفته است؟

۱۱- علت حذف شتابزده و غیر کارشناسی و بدون مطالعه چندین هزار سمت در وزارت نفت با توجه به آینده روشن صنعت نفت و گاز در تولید صیانتی حداکثری و نیاز مبرم به وجود نیرو‌های متخصص و تکنسین چه بوده است؟

۱۲- علی‌رغم گذشت ۸ سال از وزارت جناب زنگنه و در راستای کاهش خام فروشی چرا هیچگونه ظرفیت پالایشی جدید احداث نشده است؟

۱۳- با توجه به سپری شدن روز‌های پایانی عمر دولت تدبیر و امید علت انعقاد شتابزده قرارداد‌های نفتی و گازی چیست؟

۱۴- با توجه به فرسوده بودن تاسیسات نفتی و گازی علت متوقف شدن پروژه‌های مربوطه در مناطق نفت‌خیز جنوب و فلات قاره چه بوده است؟

۱۵- نحوه و چگونگی عملکرد در صندوق بازنشستگی صنعت نفت کشور شفاف شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۷۰
ان شاء الله که به جایی برسد....
از این طرح ها و اعلام وصول ها در مجلس و کمیسیون های آن زیاد انجام شده ولی سرانجامی نداشته است و بیشتر جنبه نمایشی دارد.اگر واقعا مجلس انقلابی است تعلل نکنین واین دولت ناکارآمد دروغگو رو محاکمه کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
بله مطالبه اصلی ملت درواقع محاکمه وتعیین اشد مجازات برای مسولین هست تا این قبیل تخلفات به طور کامل از بین بره
حرف زیادی زده
لطفا تمومش کنین.. بازی موش و گربه را.... مملکت باید براساس منافع ملتش اداره بشه،، نه سوریه، نه یمن، نه عراق، نع ونزوئلا، نه لبنان، نه بوسنی.... هر وقت به اونجا رسیدید که منافع ملت بر همه چیز ارجع باشه و در این راستا از اهلش کمک گرفتید مشکلات حل میشه... نه با شعار،،، نه با محکمه،، نه با نمایش.... بس نیست این نمایشات فکاهی.... لطفا تمومش کنید
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
راستی آب و. هوای آلبانی و تیرانا بهت سازگاره؟ روزی چند ساعت موظفید اراجیف و خزعبلات صدمن یه غاز دستوری رو به خورد فضای مجازی ایران بدید؟ خودتی! این محاکمه لازمه و انجام خواهد شد ولو اینکه بعضیا خوششون نیاد و بهانه های بنی اسرائیلی بگیرند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
من با شهرام موافقم و از خاک پاک ایران هم دارم پیام می گذارم
و قطعا حقوقم که حاصل از یک کار شرافتمندانه است خیلی کمتر از دریافتی شما بابت نسبت دادن این اراجیف به هموطنانم است
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
امير جون توهم هم زياديش خوب نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
امیر جان مثل روزی نامه کوهان ناخواسته پیرزنای آلبانی را مهم نکن آنها در بین مردم جایگاهی ندارند . اگر یک ایرانی بگوید پول مرا برای خارجی خرج نکن خائن است؟
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
شیر مادرت حلالت.احسنت واقیعت را گفتی
اما کو گوش شنوا ....
این محافظه کارای وطنی ادمای جالبی هستند، با امکاناتی که دارند دست و پای مسئولین اجرایی رو میبندند بعد ازشون بازخواست میکنند که چرا خوب ندویدید؟!
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
از آلبانی چه خبر؟ مزدوری به شما سازگار هست؟ مواجب سعودی ها و بن سلمان خبيث داره میرسه بهتون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
واقعا از برچسب زدن به این واون خسته نشدی هی البانی البانی میکنی برو سوادت رو بالا ببر
بابا بی خیال . برای مدتی هم که شده دست از سر مردم بردارید . اگر به دستگاه قضا باشد که هم مجلس و هم دولت و هم دستگاه قضا ، کلهم اجمعین باید تحول یه دستگاه قضا شوند تا کلی محاکمه شوند .
ما ملت ایران ضمن شکایت گروهی که به مجلس واصل شده و با توجه به قصور و اهمال کاریهای دولت پخمه حسن روحانی که کاملا آشکار و محرز میباشد عاجزانه از مجلس و قوه قضاییه استدعا رسیدگی کامل و جز به جز و دقیق مجرمان مسئول در دولت و شخص رئیس جمهور را داریم باید به اشد مجازات برسند درصورت عدم رسیدگی باید در محضر الهی پاسخگو باشند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
یک نفر نوشته ما ملت ایران
م ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
شکایت نمایندگان به کی بکنیم ملت ایران باید سهم خود را از بیت المال دریافت کنند .... تمام هست ونیست ما را چاپیدن
باید بررسی کامل شود که در برابر چه امتیازی که اقایان از دولت عراق وعربستان گرفته اند این کوتاهی که به ضرر ملت ومملکتی تمام شده باید داشته های بدست امده اقایان در دوران ریاست‌شان بررسی شود درامد های مازاد بر در امد وحقوقشان پس گرفته وبه بیت المال تحویل شود
به قول محمد بحرانی در سرایل دراکولا، غضنفر چمچاره یا مهیار مهرافزون یا هر خری، فرقی نمی کنه. حالا هر کی می خواد مسئول بشه لطفا به جای کی بود کی بود من نبودم و کاراگاه بازی بیاد یک کار درست برای مردم انجام بدهد. تا الان که همیشه مجلس ها و دولت ها سنگ انداختن ته چاه هیچ کس هم نتونسته در بیاره. الان بعد از 42 سال از انقلاب ببینید چقدر از همین همسایه هایی مثل ترکیه، امارات، قطر عقب افتاده ایم.
خدایی دستت شما درد نکنه زنگنه ما بازنشتگان نفت رو خیلی اذیت کرد همه امکانات را از ماگرفت باشگاه فروشگاه های تعاونی و... باید جوابگو باشه همه فکر میکند بازنشته ها وضع شون خوبه لطفا رسیگی کنید ما خیلی حرف داریم بزنیم ممنون
به ۸۰۹میبیارد دلار دولت اتقلابی و اصول گرای احمدی نژاد هم رسیدکی کتید
عقب افتادگی میادین مشترک با کشور عربستان سعودی توسط زنگنه عمدی است در این مورد میتوانید از متخصصان نفت استفاده کنید زنگنه بجای اینکه وزیر محبوب ایران باشد بیشتر در عربستان محبوب است بدلیل خدمتی که خصوصا در این 8 سال به عربستان کرده است
شما حقوق می گیری که سر مردم را گرم کنی بنده خدا اگر بنا باشد کسانی به محاکمه سپرده شوند که .....
دست از این سیاست بازی های بیحاصل بردارید
یعنی اگر روحانی و دارو دسته اش به خاطر بی کفایتی و ضربه هایی که به مردم و سفره مردم و به جیب مردم زده اند محاکمه نشوند دیگه باید دانست که همه تون از یک لیوان آب میخوردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
احسنت .اگردولت روحانی قصر دربره وکسی رسیدگی نکند خیانت درحق ملت کرده
متاسفانه اول باید افرادی را که باعث تحریم ایران شدند و به سفارت کشورها حمله و خود را فربه و ملت را نابود کردند ....
این سوال اتی که نمایندگان انقلابی بیان میکنند ربشه و اساس بیسوادی وسیاست بازی انها را نشان میدهد . فقط فاز 11 را چون به برادارن ... ندادند که مثل فاز 13 به 7 برابر قیمت تموم کنند
( که هنوز هم تمام نشده ) دلیل بر بازی های کثیف و لجن الود سیاسی و شخصی و جناحی را نشان میدهد . نماینده ای که جتی از فرایند ساخت فاز هیچ اطلاعی ندارد و نمی داند که مصالحی و تجهیزاتی که در ان بکار میرود بالای 80 % خارجی است و بخاطر تحریم امکان حرید 3 برابر ان هم نیست چگونه و با چه اصول علمی و اخلاقی این چرندیات را بیان میکند
برای دلخوشی ی چیزی گفته !
کلا همه دارن میخورن...
حرفهای قشنگ زده ،احتمالا ی چیزی زده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
احمقاگر این برادزان نبودند حالا بنزین هم نداشتیم نگنه باید محاکمه شود
ملت بیصبرانه منتظر محاکمه مسئولین بی تدبیر هستند
وزیر نفت نمایندگان دوره قبل. ا با حقوق ۵۰ میلیونی برده شرکت نفت و ظرف ۴ هفته چهار رتبه داده یعنی رتبه بیست سال خدمت در چهار هفته داده شده جوابگو کیست چرا سیر نمی شوند بابا بخدا نوه و نتیجه آنها هم در مصدر کار خواهند بود عجله نکنند
اطلاعاتشان ناقص است زنگنه وزیر موفقی بود
یک جمله درست حسابی توو هیچ جای صحبتش نبود ! حتی یک‌ جمله !
آقاي قوه قضاييه از اكبر طبري چه خبر؟
تو که میدانستی تا حالا کجا بودی حتما کسی باید خلاف کن بعد دستگیرش کنیم قبل فاجه تذکر بدین
اگر اموال چند نفر از این مسعولین را مصادره کردن که می دونیم مملکت صاحب داره مخصوصا روحانی را وگرنه باز موخ ملت.را مشغول چرندیاتون نکنید
بی صبرانهه منتظر محاکمه روحانی بی کفایت و زنگنه وهر چه خائن در کابینه ۱۱و۱۲ را خواستاریم
شما اگر روزی یک بار هم اینان را اعدام کنید خسارت‌هایی که به این کشور زده شد هرگز قابل جبران نخواهد بود

و مقصر اصلی کسانی بودند که با این بزدلان مماشات کردند
و چشمشان را بر روی همه ی فجایع ایران بستند
و از این دولت حمایت کردند
بازرسی کنید که خسارت به بار نشینه تا احتیاج به زندانی نباشه تا حالا کجا بودی
همه شون از همدیگه مدرک دارن چون جلو مردم با هم دعوا میکنن داد از حقوق مردم میزنن شب کنار هم گله پاچه میخورن به مردم بد بخت میخندن همه شون دستشون توی یه کاسه است همشون ...
محاکمه هم بشوند هیچ چیزی تغییر نمیکنه....
این که کشور چندین سال عقب افتاد و سرمایه های ملی هدر رفت, چه جوابی دارند بدهند؟؟؟؟؟؟؟
اول روحانی .دوم زنگنه .سوم نوبخت ‌چهارم جهانگیری .پنجم اردکانی .ششم جهرمی هفتم منشی روحانی .واز همه مهمتر برادران جهان گیری و روحانی .هشتم ظریف نهم کلانتری. اصل کار اینه هستند .
رئیس جمهور به این بازی ها می خندد. چون او هم بعدا حرفهای برای گفتن دارد که به مذاق بعضی ها خوش نمی آید و می گویند به صلاح نظام نیست.
من اصلا اینو نمیشناسم این چطوری نماینده تهران شده. حتما بچه آخونده. چون قیافشم به تهرونیها نمیخوره....
بالاخره یه چیزی پیدا کردید برای روحانی آفرین دارید یک مشت نماینده بی مصرف و بیسواد کاردیگه ای ازشون نبایدهم بربیاد.یک بچه محصل هم می‌فهمه این پاپوش چقدر خنده دار و ناشیانه دوخته شده
احمدی نژاد۸سال هرکاری عشقش کشید کردکسی رو هم آدم حساب نکرد کسی هم صداش در نیومد.بعداز اتمام ریاست جمهوری اش هم ،ازهرچیری که دید بالارفت و روش نشست و سخن راند و به مضحکه گرفت و توهین کردو مظلوم نمایی کرد و شما نماینده های مجلس وجودنکردید جیک بزنیدو.....
به هرننه قمری که جلوش سبز شد نفت این مملکت رو تقدیم کرد تا مثلاً تحریم هارو دوربزنه و نفت بفروشند و ازهزنوع فساد وکثیف کاری که همه می دانند ولی وجود نکردید،هنورم نمی کنید یک سوال و جواب ساده ازش کنید
بهرحال،چندروز دیگه دولتی که همه مشکلات وبدبختیهای کشور مردم رو باعث شده میره و کشور مثل گلستان میشه.....
چرا کمیته تحقیق وتفحس 8سال خوابیده الآن بیدار شده هفته آینده روحانی می پره برا مجمع ....تو این گیر ودار سرکی بی کلاه میمونه
باسلام این روزها با اتفاقهای که پیش امده و می اید وظیفه و مسعولیت مسعولین و دلسوزان نظام را دو چندان میکند ومردم انتظار دارند که جواب این همه ظلم و نامردمی را که دار و دسته دولت بی تدبیر و نا امید اقای روحانی انگونه که در خطبه های نحج البلاغه نقل شده راببینند یعنی به راستی ببینند که بازهم هستن کسانی که پیرو مولا علی (ع)بوده و پیرو بودن انان در حد شعار نیست وببینند که بیت المال مسلمین بجای خود برگشته واسلام
خدا قوت ان‌شالله که تنیجه بخش باشه
انسان بونه فکر واندیشه هم متوجه میشه که در عرض هشت سال اینهمه بدبختی رو سر ملت آوار شد باید یک دلیل روشن داشته باشه این عزیزان کل کشور دودستی گذاشتن تو سینی تا به دشمنان نظام وانقلاب تقدیم کنند حالا درعجبم طرف مقابل چرا تعارف کرده موندم
باید بانیان بدبختی وظلمی که به ملت شده را عدام کرد حال هرکسی ودر هر لباسی وسمتی میخاد باشه
این آقا چرا به مسئله تحریم، نداشتن روابط بانکی، عدم توانایی در صادرات و دسترسی نداشتن به ادوات و تجهیزات مورد نیاز هیچ اشاره ای نمیکنه؟ اینها از زنگنه توقع کار تر شرایط کاملا عادی را دارند در صورتی که کشور ما هیچگاه در شرایط عادی نبوده و نیست!!!
اینکه زنگنه۲۰ساله وزیر نفته جای تامل داره اما کشور ماکه زیره تحریمه توسعه میادین نفتی توجیهش کجاست؟۸۰۰هزار بشکه نفت که فروش نیست!
شما رو به خدا نگزارید این اعراب از میادین مشترک پیشتر از ایران ببرند ..این نظر اکثر مردم است
من خودم به روحانی رای دادم ولی اگه در این مورد کوتاحی کرده به اشد مجازات برسونینش..تا با این همه بدبختی که سر مردم اومده .لااقل بدونن قانون توکشور هست ..اخه برای اکثر مردم ثابت شده که قانونی برای مسولین قدرتمند نیست .از هر حزبی باشن
مردم به این باور رسیدن قانونی برای مسولین نیست
اخه انقدر اکثرشون گند کاری دارن نمیتونن یقه همدیگر رو بگیرن برای عدالت
خود شما مجلسی ها و قوه قضائیه هم بخاطر کوتاهی دررمحاکمه دولت خائنین بنفش نیز باید محاکمه بشن
شمایی. ک داری نمک به زخم مردم میپاشی منتظر روزهای تاریک خودتان باشین
نمایندگان تحمیلی به مردم .
تا جایی که من می دانم بیشترین اهتمام برای توسعه میدان های مشترک توسط زنگنه بوده. اگر عقب افتادیم بخاطر تحریم ها بوده. عوامل تحریم و عولمل قرار گرفتن درلیست سیاه fatf باعث ضرر سنگین به کشور شده اند.
همتون از یه قماشید ملت دیگه گول شما را نمی خوره. همتون دستتون توی یه کاسه هست والا کاری که توی این چهل سال با مردم کردند چنگیز خان نکرد محیط زیست نابود شد زاینده رود نابود شد خوزستان نابود شد کارون نابود شد. کشاورزان نابود شدند دامداران نابود شدند. چرا یه زندگی راحت و بی دقدقه را از ملت دریغ کردید اکثر مردم شبانه روز کار می کنند باز هم هشتسون گروی نهشونه. هیچ وقت با مردم رو راست نبودید همش دروغ تحویل ملت دادید.
اگرچه مطالبات مجلس و مردم مطتلبات به حقی است اماامروز فرصت تنش وبگو مگو نیست .در طی این چهل سال ودولتهای مختلف عملکردهای خوب وبد زیاد دیدیم.
کمک کنید مشکلات مردم مرتفع شود.
بخاطر تخلف بزرگ درپالایش یکم هم بایدجوابگوباشند
اقای زنکه‌وزیری کار امد ودلسوز است چون باج ودکل به مفت خور ها نمیدهد. وقت مجلس را برای هوای نفس خود ش می گیرد با نبود بودجه ودر شرایط سخت تحریم دولت واقای زنگنه با کدام سرمایه گدار وکدام اعتبار مالی؟وکدام دانش
مامنتظر
محاکمه وزیر همیشه نفت زنگنه وروحانی هستیم
بیشتر درجازدگی وقدرنشناسی از جوانان نابغه مملکت
زیر سر این بی وجداناهست
اگه این دولت یه کاری بکنه
یقه روحانی حقوقدان و زنگنه ژنرال را رها نکنید
محاکمه حسن روحانی و زنگنه چه دردی را درمان خواهد کرد ،در ضمن همه ما می دانیم که تمام تصمیمات کشور تنها در دست دولت نیست بلکه تمام ارکان نظام دخیل هست
از هواپیماهای اختصاصی برای سفرهای شخصیتان چه خبر؟
اگه محاکمه نشن من دیگه هیچ اعتمادی به این حکومت ندارم
مچلس دکترهای انقلابی!!
جوسازی‌ها شروع شد اولا مثل اینکه تحریم هستیم همه کشورها از جریمه های آمریکا می‌ترسند دوما بدون درآمد نفتی چطور میشد سرمایه گذاری کرد همین طوری هم بدون نفت اقتصاد مملکت را مدیریت کردن دست مریزاد دارد. جنابان وزیری میخواستن که مثل قاسمی از زیر دریا لوله‌کشی نفت قاچاق درست کند وپولها را به جیب بزنند مشتی حقالحساب به شکم وامانده نماینده ها بریزند پروزه به آن عظمت خلیج فارس را تمام کرد .... یا اگر یک بابک زنجانی می‌داشت که ملیارد ملیارد دلار بدزدد خوب بود نتیجه پاکدستی اینست چرا از خوبیهاش ن نمی‌نویسید همه کشورها از ایران رفتن درگیری سیل عظیم زلزله و....... همین شما ها بودید که برای کرسنت آقای زنگنه را به دادگاه کشاندین وخیلی راحت با این جار وجنجالها قرار داد مزبوررا تقدیم قطر کردین و تاحالا 18 ملیارد دلار به کشور ضرر زدین چرا در مورد این خیانت حرف نمیزنید .....
باشه شما راست میگین، همونطور که احمدی نژاد رو محاکمه کردین حتما میخواین روحانی رو محاکمه کنید...چاقو هیچ وقت دسته ی خودشو نمیبره !!!!!
واقعا باید به نمایندگان دقیق خداقوت پهلوان گفت که حداقل دودوره به آقای مهندس رای اعتماددادندوآقای مهندس هم هشت سال فرصت داشت که درانجام وظیفه به قول نماینده گان سهل انگاری کند ،اماماهی راهروقت بگیرند ..........
نگران نباشید پایان شب سیه سپید است
برجام احیا نشد خدا را شاکر باشید
احیا نشدن برجام به نفع ملت کشور است
آینده نزدیک این حرف مرا ثابت خواهد کرد
برای همیشه از شر برجام تحریم پسرخاله بازی باندبازی تورمهای نجومی وهزاران دردرنج رها خواهیم شد
خدایا کمکمان کن
زمینه نجات را هرچه زودتر برسان آمین یارب العالمین
ابرهای سیاه کنار خواهند رفت شک نکنید
فقط امیدوارم تا آخر امسال زود اتفاق بیفتد
سلام بر عدالت
سلام بر درستی
بهلول عاقل از جایی گذر میکرد
سری از تن جدا گوشه ای افتاده روبه سر قطع شده کرد گفت کسی که تورا جدا کرده جدا خواهند کرد
کائنات بیدارن حق جاودان است جاودان خواهد ماند
تاریخ را مرور کنید
کسی دراین عالم امکان به غیر خدا زنده جاودان نیست
انسان برای تلاش به درست رسیدن آفریده شد
هر کس رسید رستگار شد نامش جاودان
جایگاهش بال فرشتگان
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی