بازدید 5882

وزیر خارجه آمریکا به هند و کویت می‌رود

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز‌های ۲۶ تا ۲۹ جولای (۴ تا ۷ مرداد) به کشور‌های هند و کویت سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ 23 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد بلینکن در این سفر بر تعهد واشنگتن در تقویت مشارکت و همکاری درباره اولویت‌های مشترک تاکید خواهد کرد.

بلینکن در هند با "نارندرا مودی" نخست وزیر و "اس جایشانکار" همتای هندی خود درباره امنیت منطقه‌ای مشترک، بحران اقلیمی و تلاش‌ها برای مقابله با همه گیری بیماری کووید ۱۹ گفتگو خواهد کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در سفر به کویت نیز با مقامات ارشد این کشور درباره موضوعات مهم دو جانبه بحث و گفتگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته نیز با "محمد بن عبدالرحمان آل ثانی" همتای قطری خود که در واشنگتن به سر می‌برد، درباره مسایل امنیتی منطقه، کمک به نیرو‌های مسلح لبنان و همچنین تلاش برای تکمیل روند سیاسی جهت تشکیل حداقل دولت موقت در این کشور که نقش خود را در همکاری با صندوق بین‌المللی پول و برنامه اصلاحات در آن بازی کند، گفتگو کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته در گزارشی نوشت قطر و کویت از آخرین کشور‌هایی هستند که به عنوان میزبان احتمالی مترجمان و پیمانکاران افغانستانی که با آمریکایی‌ها همکاری داشته اند و اکنون احتمال می‌رود جان آن‌ها در خطر باشد، مطرح هستند، اما مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که هنوز توافقی در این زمینه نداشته اند.
به گفته جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، مأموریت نیرو‌های نظامی آمریکا پس از دو دهه حضور در افغانستان تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) پایان می‌یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر