بازدید 7378
۱

خواستگار دشتستانی، مزاحم سایبری از آب درآمد

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان با اشاره به خبر شناسایی خواستگار جوانی که مزاحم سایبری خانواده همسرش بود، گفت : قانون از مرتکبان این تخلفات چشم‌پوشی نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 18 July 2021

به گزارش تابناک، سرهنگ فرهاد آراوند اظهار کرد: با مراجعه خانمی به این پلیس که عنوان داشت فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی او کرده و موجب سلب آسایش وی گردیده است، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: با پی‌جوئی سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه توسط افسران سایبری مشخص گردید که پیام‌های تهدیدآمیز از سوی خواستگار سابق شاکی ارسال شده و وی با شماره‌ای ناشناس اقدام به فعال‌ کردن حساب کاربری اینستاگرام نموده و از آن طریق پیام‌های توهین‌آمیز و تهدیدکننده را برای شاکی و پدر و مادرش ارسال کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان تصریح کرد: متهم پرونده در تحقیقات اولیه منکر هر گونه بزه ارتکابی می‌شود ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به جرم خود، انگیزه اش را انتقام‌گیری از خانواده شاکی و تلافی و ایجاد اختلاف بین شاکی و نامزدش عنوان می‌کند.

آراوند خاطرنشان کرد: با توجه به گرایش بیشتر افراد به سمت شبکه‌های اجتماعی، متأسفانه عده‌ای با این تصور که در این شبکه‌ ناشناخته خواهند ماند، تسویه حساب‌های شخصی خود را به فضای مجازی کشانده و اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌نمایند، غافل از اینکه، اینگونه تخلفات قابل شناسایی و پیگیری می‌باشند.

وی با بیان این‌که سوء استفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از جرایمی است که این روزها موضوع پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده‌ی ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان در پایان افزود: پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خواستگار خواستگار نکنااااااا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل