بازدید 5864

تاکید روسیه و آمریکا بر همکاری در تغییرات اقلیمی

روسلان ادلگریف نماینده رئیس جمهوری روسیه در مسائل اقلیمی با جان کری نماینده ویژه /رئیس جمهوری آمریکا در امور اقلیم، دیدار و دو طرف در بیانیه‌ای بر اهمیت حل جهانی مساله تغییرات اقلیمی تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴ 15 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری ریانووستی، بیانیه مشترک نماینده‌های روسای جمهوری روسیه و آمریکا در امور اقلیم روز پنجشنبه در دیدار آن‌ها در مسکو صادر شد و در آن دو طرف بر ضرورت حل و فصل جدی و فوری مسائل در عرصه اقلیمی تاکید کردند.

در بیانیه گفته شده است: روسیه و آمریکا بر پایبندی به اجرای توافقنامه پاریس در مورد تغییرات اقلیمی و اهداف آن برای جلوگیری از رشد جهانی دمای کره زمین و به صفر رساندن انتشار مواد مضر به هوا تاکید دارند.

نماینده‌های ویژه روسای جمهوری روسیه و آمریکا در امور اقلیم در بخش دیگر بیانیه مشترک خاطر نشان کردند که مصمم به همکاری در مسائل اقلیمی و نظارت بر انتشار مواد مضر، قطب شمال و کارایی موثر انرژی و اجرای طرح‌های مشترک هستند.

ادلگریف و کری در جریان مذاکرات برای همکاری با طرف‌های ذینفع دیگر به منظور پیشبرد توافق‌های در کنفرانس اقلیمی گلاسکو و در اجلاس جی۲۰ موافقت کردند.

کری که از روز دوشنبه در مسکو بسر می‌برد روز گذشته در گفت و گویی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، در خصوص تغییرات جهانی و امکان همکاری در این زمینه در عرصه بین المللی با وی رایزنی کرد.

دفتر مطبوعاتی کرملین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کری، رئیس جمهوری روسیه را در جریان دیدار‌های خود با شرکای روسی قرار داد که در جریان آن جنبه‌های مختلف دستور کار اقلیمی بین المللی بررسی شد.

نماینده ویژه آمریکا در امور اقلیمی روز دوشنبه هم با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره مسائل جهانی اقلیمی گفتگو و رایزنی کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار