بازدید 9307
۱
جسد بی جان مک آفی در زندان پیدا شد

خودکشی خالق آنتی ویروس تجاری در زندان

جان مک‌آفی، خالق آنتی‌ویروس مک‌آفی و یکی از جنجالی‌ترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 24 June 2021

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یاهو؛ جان مک آفی، کارآفرین و خالق آنتی ویروس، در ۷۵ سالگی درگذشت. بر اساس گفته نشریات اسپانیایی زبان El Mundo و El Pais، پلیس جسد مک آفی را در سلولش در زندان بارسلونا که منتظر حکم استرداد به ایالات متحده بود، پیدا کرد.

سخنگوی وزارت دادگستری کاتالونیا مرگ او را تایید کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات معتقدند وی خودکشی کرده است. علت مرگ به طور رسمی هنوز مشخص نشده اما وکیل جان مک آفی در گفتگویی با رویترز اعلام کرد که مک آفی، روز چهارشنبه و در پی حکم استردادش به دادگاه عالی اسپانیا، در یکی از سلول‌های زندانی در این کشور خودش را حلق آویز کرد و به زندگی اش پایان داد.

مقامات اسپانیایی مک آفی را در اکتبر سال ۲۰۲۰ در فرودگاه بارسلونا دستگیر کردند. او به کلاهبرداری، پولشویی و همچنین اتهامات مربوط به فرار مالیاتی متهم شده بود. ادعا می‌شود که مک آفی به مدت چهار سال بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ علی رغم کسب درآمد قابل توجه از منابع مختلف، از جمله سود حاصل از تبلیغ ارز‌های رمزنگاری شده و فروش حق داستان زندگی خودش که به صورت مستندی منتشر شده بود، ثروت زیادی کسب کرد اما مالیاتی پرداخت نمی‌کرد و همین موضوع برای او دردسرساز شد.

در حالی که وی بیشتر به خاطر نرم افزار ضد ویروسی که نامش را یدک می‌کشد شهرت دارد، در سال‌های اخیر مک آفی به دلیل رفتار‌های نامنظم و مشکوک خودش نیز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود. در سال ۲۰۱۲، در حالی که در بلیز زندگی می‌کرد، متهم شد که ۵۰۰۰ هزار دلار به فردی داده تا همسایه اش را به قتل برساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
خود کشوندنش! مثل جفری اپستین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل