بازدید 9606
۴

فتوای روحانیان ازبکستان درباره تصادف با سرعت غیر مجاز

شورای روحانیان مذهبی ازبکستان برای کاستن از آمار تصادفات رانندگی با صدور فتوایی اعلام کردند که تصادف رانندگی با سرعت غیر مجاز معادل خودکشی است، و خودکشی نیز حرام است.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶ 08 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پایگاه خبری «اورآسیانت»، مقامات مذهبی ازبکستان در آسیای مرکزی برای بهبود ایمنی جاده ها در فتوایی جدید اعلام کردند کسانی که در اثر سرعت بالا در تصادف ها جان خود را از دست می دهند برابر با کسانی قرار می گیرند که دست به اقدام حرام "خودکشی" زده اند.

افزایش آمار تصادفات جاده ای ازبکستان موجب شد تا دولت این کشور مقررات رانندگی را سخت تر کرده و برای فرهنگ سازی بهتر و بیشتر برای رعایت این مقررات، شورای روحانیون این کشور نیز وارد عمل شده و در ماده قانونی که ماه مه (اردیبهشت) گذشته برای رانندگی در این کشور تنظیم شد، تاکید شد که تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی این کشور باید براساس قوانین اسلام باشد.

براساس فتوای جدید شورای روحانیان این کشور، از آنجایی که اشتباه رانندگان می تواند زندگی انسان ها را به خطر بیندازد، انجام هرگونه خلاف مقررات رانندگی در این کشور نه تنها جرم، بلکه گناه شرعی نیز محسوب می شود.

طی سال های اخیر، حوادث رانندگی که منجر به مرگ انسان ها می شود در این کشور بسیار افزایش یافته است.

براساس گزارش وزارت کشور ازبکستان در سال ۲۰۲۰ دستکم هزار و ۹۶۲ نفر در حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با سالهای قبل رو به افزایش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
یعنی ملت گوسفند رو باید با ترس از انجام فعل حرام به راه آورد اون هم در قرن 21
این احکام کاملا متناسب با شرایط روز و منطقی و قابل احترام است
این فتوا پایه شرعی ندارد و دین را بد نام نکنید ماشین ت و جاده ت استاندار نیست گردن دین نگذارید یکمی یروید بخوانید
چه جالب، نصف ایران جمعیت داره و تنها 1900 نفر فوتی داشت. مقایسه کنید با آمار کشته شدگان در تصادفات ایران.
با این وجود، مدیران مملکتشون به تکاپو افتادند که این آمار را کمتر کنند. چون از دید مدیرانشون جان مردمانشون خیلی ارزش داره.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر