بازدید 21286

گلایه تند محمود واعظی از مناظره انتخاباتی روز گذشته

نادیده انگاشتن توفیقات این دولت در هشت سال گذشته که بسیار فراوان است و سیاه‌نمایی، علاوه بر اینکه جفا در حق خانواده میلیونی دولت است، موجب ناامیدی مردم و مشارکت کمتر آن‌ها در انتخابات خواهد شد. دوران مسئولیت این دولت کمتر از دو ماه دیگر به اتمام خواهد رسید، اما این رویکرد غیرمنصفانه در خاطره و یاد ملت بزرگ ایران خواهد ماند.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ 06 June 2021

به گزارش تابناک به نقل از برنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در یادداشتی نوشت: اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری با محوریت مسائل اقتصادی دیروز برگزار شد. آنچه انتظار می‌رفت این بود که نامزد‌های محترم در این مناظره با هدف اقناع مردم و افزایش مشارکت و اثبات توانایی‌های خود سخن بگویند. در عوض، اما محتوای مناظره متاسفانه بیشتر سیاه‌نمایی، تخطئه غیرمنصفانه دولت و درشت‌گویی حضار نسبت به یکدیگر بود.

 در ادامه این مطلب آمده است: در این مناظره، نامزد‌هایی که سابقه طولانی در مسئولیت‌های قوای سه‌گانه دارند، بگونه‌ای نسبت به گذشته صحبت می‌کردند که گویی هیچ نقشی درایجاد شرایط امروز نداشته‌اند. قبل از مناظره انتظار این بود که نامزد‌ها با بیان برنامه‌ها و ارائه راه‌حل برای مشکلات کشور، در راستای افزایش امید مردم به آینده کشور و در نتیجه افزایش مشارکت گام بردارند.

ولی آنچه در عمل بر مناظره سایه افکند شعار‌های پوپولیستی و تخریب دولتی بود که در چهار سال گذشته در مقابل جنگ اقتصادی همه‌جانبه آمریکا سینه سپر کرده و همزمان با آن، در یک و نیم سال گذشته در نبرد دشوار دیگری در مقابل بیماری منحوس کرونا صف‌آرایی کرده بود.

سوال از برگزارکنندگان مناظره و نامزد‌های محترم این است که در تحلیل شرایط اقتصادی کشور، آیا مردم نباید بدانند که دولت آینده چه سیاستی در مواجهه با اصلی‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار بر اقتصادی کشور در سال‌های گذشته یعنی سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ معاصر و بحران کرونا به کار خواهد بست؟

آیا مدیریت جنگ اقتصادی و خنثی کردن تحریم‌های حداکثری که با مقاومت بی‌نظیر مردم عزیزمان، رهنمود‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های شبانه‌روزی دولت به دست آمد، یک افتخار بزرگ برای نظام نبود؟ آیا این دو مولفه بسیار مهم موثر در اقتصاد که بخش اعظمی از تمرکز دستگاه اجرایی را به خود اختصاص داده بود، باید از مناظره حذف شود؟

نادیده انگاشتن توفیقات این دولت در هشت سال گذشته که بسیار فراوان است و سیاه‌نمایی، علاوه بر اینکه جفا در حق خانواده میلیونی دولت است، موجب ناامیدی مردم و مشارکت کمتر آن‌ها در انتخابات خواهد شد. دوران مسئولیت این دولت کمتر از دو ماه دیگر به اتمام خواهد رسید، اما این رویکرد غیرمنصفانه در خاطره و یاد ملت بزرگ ایران خواهد ماند.

این روز‌های تلخ تجربه‌ای برای دولتمردان آینده هم هست. وقتی رئیس‌جمهوری که با ۲۴ میلیون رای و مشارکت کم‌نظیر مردم روی کار آمد و پنجه در پنجه دشوارترین مشکلات داخلی و خارجی انداخت و برای موفقیت ایران همراه مردم مردانه جنگید، اینچنین مورد بی‌حرمتی قرار گیرد، آیا تضمینی وجود دارد که برای دولت بعدی این بی‌اخلاقی‌ها افزایش نیابد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۲۸
سلام علیکم ؛
جناب آقای محمود واعظی رئیس محترم دفتر رئیس جمهور ، شما هشت سال
رئیس جمهور در سایه ، بودین .
قدرت اینقدر شیرینه ، که حاضر به از دست کشیدن آن نیستین ؟!
انتصابات گوناگون افراد فاقد صلاحیت ، مانند : وزیر محترم راه و شهرسازی
جناب آقای محمد اسلامی ، صرفأ به دلیل اینکه بیش از ۵۰ سال پیش در آمریکا
هم کلاسی دانشکاه بوده و این وزارتخانه امور زیربنایی و شرکتهای تابعه آن را
به این وضع انداخته ، کافی نیست ؟«
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
اقایون چند تا پروژه را با ان پولهای پر قدرت که به اقتصاد تزریق کردند و سبب تورمهای فعلی شده افتتاح کرده اند فکر کرده اند هنر کرده اند.
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
مزخرف نباف
منم همین نظر را دارم. دولت فعلی هم مثل دولت های قبلی ایراداتی داشت ولی جلو تحریم های شدید دولت ترامپ و ویروس کرونا با تمام توان جنگید و ایستادگی کرد. کاش نامزدهای ریاست جمهوری می دانستند تحریم بین المللی بانک مرکزی یک کشور یعنی چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
تحریمها دوره احمدی نژاد بسیار شدیدتر بود و از طرف اروپایی ها هم حمایت و اجرا میشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
تمام حرف مخالفان همین هست. بحث این هست ما از خارج تحریم هستیم، چرا امور کاملا داخلی که ارتباطی با خارج ندارد اینگونه است. کشاورزی ما ربطی به خارج دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
همین دولت فعلی روی دولت احمدی نژاد موج سواری کرد. ملت ایران یادتان هست؟!
آقای واعظی سفره مردم از یک برگ کاغذ A4هم گوچکتر شده کدوم توفیقات زرشک
پاسخ ها
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
آتش تهیه ای که رئیسی آماده کرده و در جایگاه معلم اخلاق نصیحتگر می شود از اتفاق همین درد مردم است پس بروید ما با مشکلات می سازیم ما از ریا بدمان میاید نه از صداقت. دولت صدق و راستی یعنی دولت روحانی مشکلات همیشه بوده و در آینده بیشتر هم خواهد بود
فقط دولت مسئول شرایط موجود نیست. فقط سپر بلاست
تفکر اقتصادی حاکم تو کشور نه دست اصولگراها حل میشه نه اصلاح طلبها. چه بخواهیم چه نخواهیم باید روابط خوبی با دنیا باشه تا ارامش تو بازار ایران باشه
داداش ما جیبمونو نگاه میکنیم میگیم خوبه یا بده
میدوووونی چارا؟
چون مثل شما خدمات و کالاها برای ما رایگان نیست
چیزی که عوض داره گله نداره جناب واعظی
خودتون هم همین کار رو 8 سال پیش
با دولت قبلتر از خودتون انجام دادین

باید زمانی به این فکر می افتادید که 8 سال پیش
با نامردی تمام به دولت آقای احمدی نژآد حمله میکردین
و همه ناکارآمدی های را بدون توجه به تحریم
به دولت قبل از خودتون ربط میدادین
نه الان که خودتون توی کوزه افتادین

این به اون در
اقای واعظی شما امید تمام طرفداران اقای روحانی را به یاس نبدیل کردید.
رییس بانک مرکزی خودتان هم دولت را قبول ندارد ان وقت چه توقعی از سایر نامزدها که رقبای دولت هستند دارید؟؟؟؟؟؟
مشکل دولت های اقای روحانی شخص شما و شخص اقای نوبخت و شخص اقای همتی بود که سبب نابودی سرمایه های مردم شدید.
اقای واعظی به یاد دارید میگفتید امکان ندارد شاخص از ۱.۶ میلیون پایین تر بیاید؟؟؟؟؟؟؟
میدانید چرا ؟
چون بازار دستوری طلا و ارز را اجرا کردید فکر کردید بورس هم همان جوره ولی نشد.
کارنامه دولت اقای روحانی را با اعداد اقتصادی هم میشود محاسبه کرد.
نرخ تورم تک رقمی سرکوبی و دستوری دوره اقای طیب نیا با نرخ بالای ۵۰ درصد با اقتصاد دستوری همتی تبدیل گردیده.
رشد اقتصادی خوشبینانه صفر درصد ولی عدد درستش منفی است.
رفیق تان اقای حسین مرعشی با ذوق میگوید همتی ۱ میلیارد دلار توانسته از بازار جذب هم کند!!!!!
میدانید یعنی چه؟؟؟
یعنی در این ۲ سال اخیر به سبب کرونا مردم که مستاصل طلا و النگوشون را مجبور بودند بفروشند با قیمت دستوری استاد همتی زیر ارزش واقعی فروخته اند تا اقای همتی بیاید در مناظرات سوپرمن بازی دراورد واتفاقا لفظ سوپرمنی برازنده خود ایشان بود که با ژست خاص از پله های هیات دولت پایین می امد به نشانه مهار بازار ارز و یا بعد در مناظره بگوید به دروغ گفتم تصویب نشدن اف ای تی اف تاثیری ندارد!!!!!!!!
جل الخالق
ایشان فکر رنگ کردن موهاش بود
هیچ دولتی به اندازه دو دولت روحانی چه در ایام انتخابات و چه در 8سال استقرارش به دولت قبلی اهانت نکرد ایا صدا و سیما به دولتمردان ان دوره اجازه دفاع در برابر اکاذیب را داد که حالا بخواهد برای پاسخ به نیمجه انتقادات کاندیدا های فعلی وقت مردم را بدهد
تو ناراحت نشو داداش 2ماه دیگه میری برای همیشه.
آقای واعظی حق داری گله کنی!!! چون سر سفره خودت بنشینی می فهمی شیر، گوشت. برنج، سیب زمین، روغن بوگندو، کرایه خونه، لباس! هزینه مدارس. کفش. آب و برق وگاز وتلفن. هزینه بهداشت. حتی آب معدنی. بستنی. لوازم بازی بچه ها. پول طلا. سکه و حتی هزینه کفن و دفن را نمی دانی و حق داری گله کنی.
خانواده دولت میلیونی نیست، به برکت جیب مردم الان همه دولت و اطرافیانشان میلیاردی هستند.
شما و اعوان و انصارتون به غیر از چاپیدن ملت دیگه چه خاصیتی داشتید. دکتر احمدی نژاد با اون همه خدماتی که کرد و همه هم دیدند شما به جز سیاه کاری واسش چیکار کردید.
مردم این رو به خاطر میارن که دلار رو 3200 گرفتید و 23000 تحویل دادید
یک خط حمایت رو هم در بورس روی 1 میلیون و هفتصد کشیدید
مطابق با رهنمودهای حضرت مستطاب جناب آقای دکتر حسن روحانی در ادوار گذشته عمل کردن.
حاجی یک جوری حرف می زنی انگار دولت کلید با کمال اخلاق اومد بالا. اونم با صداقت کامل
شکم های این منتقدین سیر است. مشکلی از جهت زندگی ندارند. کسی که چند دهه است اعضای خانواده اش تو دانشگاه آقاجونشون زندگی می کنند و درس می خونند چیزی از مشکلات مردم می دانند!!
ما رییس جمهوری می خواهیم که در اوج مشکلات و پنجه در پنجه ترامپ انداختنشون حاضر نشد زیر بار ستم برود اما مشکلات را تحمل کرد و با مردم با صداقت بود اما آبروی دیگرانی که مشکل ساز بودند را آفتابی نکرد اما الان خودشون اومدند پشت جعبه ی جادویی با زبان خودشون طلبکارانه مدعی ممنوع الخروجی مقامات و تهدید به محاکمه رقیب خود و برخی پلیس خوب و پلیس بد شدند و برخی از روی بی شرافتی و بی نزاکتی این همه متلک بر دولت بار کردند. کجای چنین افرادی از صدر تا ذیلشون 5 نفری با هم به درد ریاست جمهوری و حتی مسئولیتهای پایین تر از آن می خورند. این بود تأیید صلاحیت ها و رد صلاحیت ها!!
باعرض سلام وادب خدمت شورای محترم نگهبان خواهشمند است در تایید صلاحیت ها تجدید نظرفرمایید این 7نفر متاسفانه هیچ کدام لیاقت پست ریاست جمهوری راندارند همین الان بجای راه کار وبرنامه اقتصادی برای 4سال آینده از همدیگر قسم میخورند که اگر برنده شوند نامزدهای دیگر را نقره داغ خواهد کرد مطمئن باش اگر این هفت نفر باشن بنده ومیلیون نفر مثل بنده رای نخواهیم داد چون 4سال دیگر بجای جبران گرفتاریهای بوجود امده بازم مردم را درگیر تسویه حسابهای شخصی خواهند کرد....
خودکرده راتدبیر نیست چطور هرچی خواستی به احمدی نژاد گفتی اون لااقل میتونه بره داخل مردم شماکه وحشت دارین چی
آقای واعظی شما که به مارکوپولوی وزارت خارجه معروف بودید و چمدانتان همیشه برای سفر و گرفتن حق ماموریت بسته بود و طی این هشت سال بلایی نمانده که سر مردم نیاورده باشید تابه منافع مادی خود برسید. امضاء برجام که متن آن 14 ماه قبل از مذاکرات بین 5+1 در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده بود، مذاکره نبود بلکه دیکته بود که توسط اوباما به دولت روحانی گفته شد. و پس از توافق ، دولت اوباما هیچکدام را اجرا نکرد. ترامپ هم بدنبال منافع ملی کشورش بود و دید مسئولین ما هم هر امتیازی بخواهند می دهند و از برجام خارج شد تا فشارها افزایش یابد. ولی با درایت و هدایت رهبری مواجه شد و پس از ان سپاه پاسداران به مقابله با زیادخواهی آمریکا کرد و پایگاه های آمریکا در عراق را موشک باران نمود.
مشکل اصلی کشور در خارج نیست بلکه مشکل درداخل است که افراد کاردان راس کار نیستند و این افراد از اقشار مرفه جامعه هستند و درک درستی از مشکلات مردم ندارند.
آقای واعظی
مردم نجیب نادان ندانم کاری های شما رو دادن.
خیلی بخودتون مطمئن هستید !!!!
لمردم به همه مسایل و مشکلات آگاهی کامل دارند.
وقتی می‌باید بفکر بودید خیلی گذشته.
لطفاً سکوت اختیار کنید.!!!
شبانه روزی کار کردید این شده اگه کار نمی کردید چی میشد ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان