بازدید 6773

وزیر سابق نفت: سرباز مردم هستم

وزیر سابق نفت گفت: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، ولی مردم و نظام سرجای‌شان باقی هستند، من برای پوشش و حمایت کسی نیامدم آمدم بگویم سرباز مردم هستم.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۰ 22 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از ساری، رستم قاسمی وزیر سابق نفت عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پارک موزه دفاع مقدس مرکز مازندران با اشاره به چالش‌های پیش روی انتخابات، اظهار کرد: هیچ انگیزه‌ای برای مطرح کردن خودم در دولت آینده ندارم، علتش این است که وقتی در دولت دهم پیشنهاد گرفتم ۶ ماه طول کشید تا پذیرفتم، برای وزیر شدن مایل نبودم، اما ما سرباز کشور هستیم و باید هر جایی که لازم است حضور پیدا کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه مشکل جدی کشورمان مشکل اقتصادی است، گفت: حدود ۱۲ سال است که شعار سال به اقتصاد مربوط است، امروز بر طبق نظرسنجی ۹۰ درصد مردم مشکل اقتصادی دارند و ابر چالش ما چالش اقتصادی است که بسیاری از مردم از این باب آسیب دیدند. وی افزود: در واقع دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، ولی مردم و نظام سرجایشان باقی هستند، من برای پوشش و حمایت کسی نیامدم؛ آمدم بگویم سرباز مردم هستم، همواره به فکر منافع انقلاب هستم.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه شاهد افزایش نرخ طلاق و کاهش فرزندآوری هستیم، بیان کرد: دولت سیزدهم دولتی بسیار سخت است، در سال ۱۴۰۰، افزایش تورم را داریم، کشور ترازویی به نام درآمد و هزینه دارد، هزینه‌های جاری را نمی‌توانیم دست کاری کنیم پس باید فکری به حال درآمد کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه حدود ۶ سال در کنار سردار سلیمانی حضور داشتم، گفت: من پس از جنگ کلا در حوزه اقتصادی کار کردم طی سفر به کشور‌های دیگر دریافتم که خارجی‌ها ثروت ایران را می‌شناسند، کشور ما فرزندان باهوشی دارد، اولین کشور دارنده انرژی فسیلی در دنیا هستیم ۱۵ درصد از معادل کل دنیا در ایران وجود دارد، سالانه ۲۴ میلیارد متر مکعب آب‌های روان کشور است، شمال و جنوب کشور ما به دریا وصل هستند آب دریا پایه مزیت کشور ما است.

وی با اشاره به کمبود مسکن در کشور ادامه داد: ما یک جمعیت ۸۰ میلیون نفره هستیم اگر یک میلیون مسکن بسازیم باز تراز عرضه و تقاضا باید به سمت ازدواج باشد که نداریم از مولفه‌های اصلی ازدواج مسکن است، ۱۸ تا ۲۰ درصد اشتغال کشور می‌تواند در معدن باشد، پس باید رونق ایجاد کرد.

قاسمی تصریح کرد: می‌گویند؛ ایران متخصص فرصت‌سوزی در بازار است همین ناکارآمدی است بازار منتظر ما نمی‌ماند، معلمان ما درآمدشان کم است و انگیزه آموزشی ندارند، با این اوضاع حرف زدن و شعار دادن فایده‌ای ندارد، قانون و برنامه تا دلتان بخواهد داریم، امروز کشور نیاز به کار کردن دارد نه حرف زدن.

وزیر سابق نفت با تاکید بر اینکه نفت از سرمایه‌های مهم کشور است، خاطرنشان کرد: در بحث نگهداری و کار بر روی این ثروت عظیم نسبت به سایر کشور‌ها ناکارآمد هستیم، من دو برنامه پیش‌بینی کردم؛ یکی برای آن دسته از مردمی که زیر خط فقر قرار دارند بوده و همزمان تغییر ریل‌گذاری کشور در حوزه‌های مختلف را مدنظر دارم.

این مسؤول گفت: من رستم قاسمی هستم در زیر سایه انقلاب و نظام چه تایید شوم و چه رد صلاحیت، تابع قوانین کشور هستم. با توجه به تجربه، کارنامه و سوابقم که در حوزه اقتصاد بوده، می‌خواهم در این حوزه کار کنم و هدفمند کردن کارت سوخت با اتصال به کارت ملی مردم، یکی از برنامه‌های من است.

وی با اشاره به اقداماتش در دوره‌ای که وزیر نفت بود، اظهار کرد: چنانچه کسی از آن دوران انتقادی به میان بیاورد، ما حرف‌های زیادی با اسناد و مدارک برای گفتن داریم، تخریب در فضای رسانه‌ای و مجازی کار درستی نیست، وقتی کار‌های سیاسی صورت می‌گیرد کشور نابود می‌شود من اگر روزی کشور را به‌دست بگیرم به سیاست‌ها نگاه نمی‌کنم.

قاسمی با تاکید بر کسب درآمد با استفاده از نفت و بهسازی حمل و نقل در کشور، گفت: ۵۶ هزار کیلومتر شاهراه در کشور داریم که به‌خاطر وضعیت بد جاده‌ها موجب پرداخت استهلاک می‌شود توجه به زیرساخت‌های کشور با استفاده از نفت در دولت نهم و دهم انجام شد امروز هم باید صورت بگیرد، در مجموع نگرش با اقتدار و سازکار را مدنظر دارم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان