بازدید 39785
سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر داد

وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات نطنز/ حادثه صدمات انسانی و آلودگی نداشت/ دومین حادثه در نطنز طی کمتر از یک سال

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآورشد: بامداد امروز حادثه ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن ( نطنز ) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است. علل حادثه در دست بررسی است و متعاقبا اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 11 April 2021

وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات نطنز - ایرنا

پس از آنکه ۱۳ تیرماه سال ۹۹ وقوع حادثه انفجار و آتش سوزی در سالن تحقیق و توسعه سانتریفیوژ در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن «نطنز» خبرساز شد، ساعتی پیش، سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیاست غنی‌سازی نطنز خبر داد و گفت: علت حادثه در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، «بهروز کمالوندی» از وقوع حادثه در بامداد امروز در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد: بامداد امروز حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است. علل حادثه در دست بررسی است و متعاقبا اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

اطلاعات کافی درباره خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز وجود ندارد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اطلاعات کافی درباره خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز وجود ندارد و باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به رخداد واقع شده در تأسیسات هسته‌ای نطنز افزود: در بخشی از قسمت‌های برق مجتمع شهید احمدی روشن قطع برق رخ داده و حادثه‌ای اتفاق افتاده است که این امر در دست بررسی است.

وی ادامه داد: هنوز علت قطعی برق مشخص نشده است و باید بررسی کنیم، اما خوشبختانه هیچ تلفات و مشکل خاصی رخ نداده و این حادثه در دست بررسی است که متعاقبا اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد.

کمالوندی در پاسخ به سؤالی مبنی بر بروز برخی از شایعات در خصوص خرابکاری بودن این رخداد گفت: اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد و باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

ملاحظات امنیتی در خصوص اتفاق سابق

پس از گذشت چند روز از حادثه انفجار و آتش‌سوزی (تیرماه 99) در یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز (مجتمع شهید احمدی‌روشن) سخنگوی سازمان انرژی اتمی خسارت وارده به این سوله را «قابل‌توجه» توصیف کرد. «بهروز کمالوندی» با تاکید بر اینکه حادثه مذکور تلفات جانی نداشته است در عین حال گفت، تجهیزاتی که در این سالن وجود داشت تجهیزات اندازه‌گیری و ابزار‌های دقیق بودند که در اثر این حادثه بخشی از آن از بین رفته و بخش دیگری نیز خسارت دیده است.

او همچنین تصریح کرد: به‌ دلیل نوع تجهیزات حتی اگر حادثه ابعاد کوچک‌تری نیز می‌داشت دیگر نمی‌توانستند قابل استفاده باشند. کمالوندی در ادامه با اشاره به حادثه نطنز اعلام کرد که این حادثه ممکن است در برنامه میان‌مدت، توسعه و تولید ماشین‌های پیشرفته کندی‌هایی ایجاد کند. بامداد روز پنج‌شنبه ۱۲تیر ماه ۹۹ یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار حادثه شد و به‌ دنبال آن شورای عالی امنیت ملی ایران روز ۱۳ تیرماه سال گذشته اعلام کرد که علت حادثه در تاسیسات هسته‌ای نطنز مشخص شده است، اما به‌دلیل «ملاحظات امنیتی» فعلا دراین‌باره اطلاع‌رسانی نخواهد شد.

این همان موضوعی بود که روز گذشته کمالوندی نیز بر آن تاکید کرد و گفت الان مراجع امنیتی کشور می‌دانند که علت حادثه چیست، اما بنا به ملاحظات امنیتی فعلا بنا ندارند در این باره صحبت کنند. پیش از این هم، ششم تیرماه سال گذشته انفجار مهیبی در منطقه پارچین واقع در شرق تهران به وقوع پیوست که مقامات علت آن را انفجار مخازن گاز در این منطقه اعلام کردند. به‌دنبال وقوع این دو حادثه، گمانه‌زنی‌هایی درباره نقش احتمالی اسرائیل در این انفجار و احتمال خرابکاری در آن‌ها مطرح شد که تاکنون از سوی هیچ مقامی تایید رسمی نشده است. در همین راستا، روز یکشنبه ۱۵ تیرماه نیز علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر شد و توضیحاتی ارائه کرد. به گفته ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، صالحی در توضیح دلایل حادثه نطنز در این کمیسیون اعلام کرده که سناریو‌های مختلف در حال بررسی است و نتایج قطعی آن اعلام خواهد شد.

سوله در ابعاد بزرگ‌تری ساخته می‌شود

به هر ترتیب پس از حادثه تیرماه 99، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی درتوضیح حادثه اخیر در نطنز گفت: تصمیمات لازم برای بازسازی سوله آسیب‌دیده مجتمع شهید احمدی روشن (نطنز) اتخاذ شده و قرار است سوله بزرگ‌تر و با تجهیزات پیشرفته‌تری در این مجتمع احداث شود. وی درخصوص مشخصات سوله‌ای که این حادثه در آن رخ داده است، گفت: ساخت این سوله از سال ۹۲ شروع شده بود و نظر آقای صالحی این بود که برای کار‌های نهایی ماشین‌های پیشرفته و مونتاژ این ماشین‌ها راه‌اندازی و تجهیز شود. در سال ۹۴ ساخت این سوله درحال تکمیل بود که به‌دلیل بحث برجام کاملا تکمیل نشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: قرار بود در این سوله نمونه‌های بیشتری از ماشین‌های سانتریفیوژ پیشرفته تولید شود. این سوله بعد از خروج آمریکا از برجام و دستور رهبری معظم به سازمان انرژی اتمی مبنی بر ایجاد زمینه لازم برای تولید ۱۹۰ هزار سو (در چارچوب برجام) دقیقا دو روز بعد از این فرمایش ایشان یعنی در روز ۱۶ خرداد ۹۷ با حضور خبرنگاران مجموعه افتتاح شد. البته مجموعه به‌دلیل محدودیت‌های برجامی با ظرفیت کامل کار نمی‌کرد، در عین حال تکمیل هر چه بیشتر سالن مدنظر بود که تا روز حادثه نیز در دست اقدام بود.

کمالوندی با بیان اینکه تصمیمات برای بازسازی این سوله به مراجع ذی‌ربط منعکس شده است، گفت: البته هنوز این بحث وجود دارد که آیا سوله در همان نقطه فعلی ساخته شود یا با در نظر گرفتن ملاحظات پدافندی در محل مناسب دیگری انجام شود، اما آنچه تصمیم آن گرفته شده این است که سوله در ابعادی بزرگ‌تر ساخته می‌شود و از تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تری در آنجا استفاده خواهد شد. در این زمینه تصمیمات لازم اتخاذ و به مراجع ذی‌ربط منعکس شده و این مراجع هم از موضوع حمایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه هیچ وقفه و خللی در کار غنی‌سازی ایران ایجاد نمی‌کند، گفت: ممکن است این حادثه در برنامه میان‌مدت توسعه و تولید ماشین‌های پیشرفته کندی‌هایی ایجاد کند که با تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی همکاران سازمان این کندی را ان‌شاءالله جبران می‌کنیم به نحوی که حتی ظرفیت‌هایی بیشتر از قبل در این سایت ایجاد شود. همکاران ما عزم جزم دارند تا در این زمینه تمام تلاش خود را به‌کار گیرند. کمالوندی در ادامه اظهار کرد: در زمینه بازسازی سوله خسارت دیده باید دو فرآیند ایجاد تاسیسات و تامین تجهیزات به موازات و در عرض هم در دستور کار قرار گیرد. در واقع همزمان با احداث تاسیسات باید تامین تجهیزات را هم پیگیری و ابعاد کار را گسترده‌تر کنیم.

بررسی گمانه‌زنی‌های مختلف درمورد نطنز

همزمان با این توضیحات درباره حادثه قبلی در نطنز، مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بررسی ابعاد مختلف حادثه سایت هسته‌ای نطنز، گفت: سوله آسیب‌دیده مرکز مونتاژ بعضی از ماشین‌های غنی‌سازی ما طبق برجام بوده است. وی افزود: در برجام تحقیق و توسعه برای جمهوری اسلامی مجاز دیده شده و کاری که در سوله نطنز انجام می‌گرفته، کاملا در راستای برجام بوده است؛ لذا هیچ تخلف و تخطی از برجام نشده است. ذوالنوری با بیان اینکه گمانه‌های مختلفی درخصوص علل این حادثه وجود دارد که در دست بررسی است، گفت: البته گمانه‌های قوی‌تر و علت اصلی حادثه تقریبا روشن شده، اما به لحاظ امنیتی نمی‌توانیم اعلام کنیم تا در زمان خودش تصمیم‌گیری شود. وی با تاکید براین که موضوع مذکور در کمیسیون امنیت ملی مجلس مختومه نیست و بررسی‌های بیشتر ادامه دارد.

با توجه به وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن «نطنز»، این دومین اتفاق در کمتر از یک سال در این مرکز غنی سازی است که به نظر می‌رسد بر خلاف اتفاق تیرماه سال ۹۹ عمدی نیست و اتفاقی بوده که در شبکه برق این مجتمع رخ داده است. اینکه سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز تاکید دارد مستندی درباره اینکه خرابکاری صورت گرفته باشد، مشاهده نشده نیز گویای این موضوع است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲۱
این هم انفجار کپسول گاز بوده؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
انتقام شهید فخری زاده گرفته نشد. دشمن جری تر شد. اینم نتیجه اش. جالبه رژیم اسرائیل به محض زدن یک کشتیش فوری انتقام میگیره . باید هر چه سریعتر انتقام شهید فخری زاده و انفجار اول سوله نطنز و این خرابکاری گرفته شود و گرنه باز هم باید منتظر اینگونه حوادث که توسط نفوذی های اسرائیل انجام میشود بود.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
شکل مبارزه با ایران بخاطر تشکیلات غنی سازی اورانیوم تغییر کرده است..
چون از طریق برجام امکانات ضعیف تر شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
!!حتما میگن که ایندفعه کپسول گاز پیک نیک بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
نه انفجار منبع گاز بوده !!!! نشون به اون نشونی که اقای بای هم گزارش تصویری گرفت !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
نتیجه سکوت !!!! وعدم عکس العمل به حملات سوریه و نطنز و ترور شهید فخری زاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
اسراییل عمدا می خواهد جنگ راه بیندازد .
متعاقبا اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد...
یک دنیا از این متعاقبا" ها شنیدیم................. زمانی که هیچوقت نخواهد آمد.......................... و یا با یکدنیا دخل و تصرف!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
گذاشتن برا روز قیامت! اون موقع میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
خدا رحمت کند رفتگانت را که حقیقت را گفتی
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
بازرسان آژانس تماما جاسوس هستند
اصل جریان رو باید امشب از شبکه های بیگانه شنید!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
و بعدش هم صدا و سیما قویا تکذیب میکنه، دیگه حالم از اخبار بهم میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
پس برو شبکه های ضد ایران را ببین
و بازهم رو دست می خورید
پاسخ به 15:03
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
شبکه ضدایرانی میلی را دیرزمانی است که نمی بینیم. شما خودتان ببینید و دلخوش باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
واقای بای رو هم میفرستن گزارش میدانی تهیه کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
چه مدعی هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
شبکه های داخلی ضد ایرانی است ولی شبکه های معاند دلسوز مردم!!
خدا همه را شفا بدهد
واقعیتش امشب در شبکه های معاند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
شبکه ای معاند10 نفر می آورند و هر کدام یک تحلیل تا یکی درست در بیاد خخخخه
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
از اون سرش گرفتینا.
عوامل امنیتی به جای تولید سریال به وظیفه ذاتی شون عمل کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
اسراییل نقاط ضعف امنیتی رو کاملا پیدا ورده و داره مرتبا ضربه میزنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
چه ربطی داشت؟
لطفا نظرات نفرت پراکنی را برای خودتان نگه دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
فیلم ساخته می شود که بگوید دوستان تو جاسوسی وخرابکاری می کنند در ضمن نیروی امنیتی فیلم نمی سازد بلکه فیلم ساز می سازد
پاسخ 15:05
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
نفرت پراکنی نکرده. دقیقا امر به معروف کرده و دستگاهی را به انجام وظیفه ذاتی و قانونی اش توصیه کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
اتفاقا بسیار مرتبط است. در کشور ما هیچ کس کار خود را نمی کند. امنتتی ها بجای پیدا کردن جاسوس های واقعی و عوامل رخنه و موساد درگیر تولید سریال و برخورد با یک مشت عادم عوام ناشناس بعنوان اپوزیسیون هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
این فیلم دست خیلی ها را رو کرده عده ای وحشت افتادن
کار اسراییله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
ما هم مثل همیشه یک مشت شعار نابودی می دهیم و دیگر هیچ!!!
همزمان با از سر گرفتن مذاکرات ۴+ ۱ و یا بهتر بکوبم ۵ + ۱ ولی در واقع ۶+۱ زیرا نماینده اروپا هم یکی از مذاکره کنندگان است، دقیقا در همان روز مذاکره اسرائیل یک کشتی ایرانی را در دریای سرخ زد و حالا هم آتش سوزی مثل انفجار چندی قبل در نطنز صورت می گیرد. و ایران همچنان سکوت می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
رحیم آقای گل، ایران چاره ای نداره. اینها همه مدلهای مختلف از نرمش قهرمانانه است
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
جنگ دریایی مخفیانه که چندوقتی هست که داره اتفاق میافته.
همین ماه پیش ایران دوتاکشتی اسراییلی رو زد

نمیدونم چرا فقط همه اون قسمت رو فراموش میکنن...
یاد سازندگان سریال گاندو افتادم که چقدر برای خودشان نوشابه باز کرده بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
چقدر تو حقیری و فکر می کنی خود تحقیری به جایی هم می رسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
تو بزرگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
کلا کشور ول است. همه گیر روسری و سریال سازی و برخورد با یک بابایی که یک مصاحبه بکند و اینها. اصل کار ول شده است
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
در پاسخ ناشناس 15:06 باید گفت که این خرابکاری های متوالی نشان می دهد واقعیت چیست و مردم چشمشان باز است و واقعیت ها را می بینند و اینگونه فیلم های تخیلی چیزی را عوض نمی کند فقط کلی از سرمایه مردم را به باد می دهد
خدا رحم كنه ! روسيه با ان عظمت نتوانست حادثه چرنوبيل را مديريت كند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
پروفسور، دانشمند، استاد، مجیدخان، چرنوبیل در شمال اوکراین بوده نه روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
استاد بزرگ حادثه موقعی رخ داد که شوروی یک پارچه با مرکزیت روسیه بوده. اینها را یادت ندادند بعد فرستادند تو سایتها هی کامت بدی از بالا تا پایین؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
سن طرف قد نمیده بدونه چرنوبیل بخشی از شوروی بوده زمان انفجارش بعد میاد اینجا ملت رو مسخره میکنه. بی سوادی درد جامعه ماست
اطلاع رسانی مثل قبل خواهد بود و یا در گاندو 4 خواهیم دید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
در مورد انفجار قبلی سایت نطنز هم هرگز اطلاع رسانی نشد و خیلی محترمانه گفتند که به دلایل امنیتی نمی توانند علت حادثه را برای مردم شهیدپرور توضیح دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
فعلا مثل روحانی که هر قصوری را گردن امریکا می اندازد. برادران هم قصورهای امنیتی خود را گردن دولت روحانی می اندازند و سریال می سازند!!!
گاندو بسازید.
اینهمه هزینه اخرش این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
این بیاباها و خورشید تابان در ایران را اگر می دادیم به ژاپنی و چینی هاو با ایجاد مزارع تولید برق باطری خورشیدی کلی برق تولید می کردند و صادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
همین که انرژی هسته ای را فقط در برق می بینی مشخص است.....!
حادثه یا عملیات خرابکاری؟
انرژی اتمی بهانه ای شده برای جلوگیری از ارتباط کشور با جامعه جهانی
دیوارهای نطنز سیم خارداری شده دور تا دور ایران



تمام تحریمها بخاطر انرژی اتمی است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
تحریم ها به خاطر امثال شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
خخه اول برو یاد بگیر چرا امریکا با ونزوئلا که هیچی هم
ندارد برای چی هست بعد به ایران برسد
دیگر از حالت عادی خارج شده شما هم هی لاپوشانی کنید ....
فکر کنم سری جدید گاندوی اسرائلی هست.
این تأسیسات چه منفعتی برای ملت دارند جز ضرر هیچی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
کوچولو منفعتشو تو نمیفهمی . برو بازیتو کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
دقیقا هیچ بجز تحریم های فلج کننده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
تو چه منفعتی برای این دنیا داری؟ جز ضرر هیچی
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
برای عوام الناسی مثل تو معلومه که هیچ منفعتی نداره. مردم عوام و کم سوادی مثل تو فکر میکنن هر چیزی باید برای مردم تولیدی داشته باشه. مثلا انتظار دارید تاسیسات نطنز براتون نون سنگک تولید کنه تا برای ملت مفید باشه وگرنه شما چه میدونی غنی سازی اورانیوم یعنی چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
البته تاسیسات هسته ای و بخصوص سانتریفیوژهای نسل آی آر سیکس برای کاسبان تحریم خیلی پرمنفعت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
سوادت را بیشتر کن
نمونه آن برو در بیمارستان ها تا یک کمی از خدمات آن آشنا شوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
منفعت هم داره دوست عزیز . حالا که سفره هامونو تدبیر و امید با این تورم وحشتناک خالیه خالی کرده بجای گوشت و مرغ و پلو ، انرژی هسته ای می کشیم تو بشقاب میخوریم
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
ناشناس ۱۵۰۸ لطفا از چیزی که اطلاع نداری قلم فرسایی نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
دوست عزیز اولین اصل اقتصاد بحث هزینه فایده است
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
اونایی که خلاف نظرش با توهین حرف می زنند، به تعداد مثبت ها نگاه کنند متوجه می شوند که واقعا شاید شما نمی فهمید.. عزیز، وقتی اقتصاد باش از بین برفته و حتی قدرت نگهداری ازش هم نداریم و تا حالام خیری مشخصی درش نبوده، اصرار چرا؟
تاسیسات هسته ای ایران حتمابایستی 2کیلومتر درزیر زمین باشد والا تمام این سوله ها وتاسیساتی که ماهواره ها نشان میدهند زدن ونابود کردنشون برا اسرائیل و آمریکا مثل آب خوردنه وتا حالا هم هرچی اتفاق افتاده کار اونهاست اینکه خرجی نداره سلسله جبال البرز و زاگرس اول 5کیلیومتر تونل بعدا تاسیسات والا هرچه سختی کشیدیم با چندتا حمله منثورا میشه این چندمین باره که میزنن ما خودمونو به کوچه علی چپ میزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
حمله سایبری زیر کوه و بالای کوه نداره اقاجون.
به قول آقای کروبی : ننجونه من هم میدونه کار اسرائیله .چرا نمیگین؟
یک گاندویی ازش بسیازید، گاندوی 3 یا 4 یا هرچی که می شه!!!!
اخبار سوخته چه ارزشی دارد ؟
مرگ بر اسرائيل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
جالبه اسراییلی ها اینجا هم هستند
اطمینان به رسانه های داخلی و صداقت مسئولان در کامنتها موج میزنه !
قبل از دادستانی گاندو به موضوع ورود کند.
همون برادرانی که با وانت نیم تن اسناد سری را فروختند به اسراییل اطلاعات نطنز و شهرهای موشکی را هم فروختن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
خدا پدرت را بیامرزد. شیر مادر حلالت باشد. برادران هستند که اطلاعات را مفت می فروشند ولی مردم اینجا غریبه اند
داریوش فرهنگ و محمد گانگستر سریال گاندو را احضار کنید
اونایی که می گفتند امنیت داریم کجان الان دقیقا ؟!؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
بر علیه مردم بیچاره خوب گاندو دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
الانم امنیت دارن شما جرات داری برو یه اجر از ویلاهای باستی هیلز بردار ببین چکارت میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
خخخه امنیت را با خرابکاری یکی می کنی؟
دور واقعا باطل
البته برای گاندو سازان خبری جذابی است
چرا این حادثه دقیقا در روز هسته ای در تقویم ایران رخ داده ؟؟؟؟؟؟
اتفاقی نیست
حساب شده بوده
بعدا خواهیم دید
به عنوان یه مهندس کنترل قطعا نشت مواد رادیو اکتیو در منطقه هست . و اینکه میزان خرابی بیش از این مقدار ذکر شده است .
فناوری هسته ای در دنیا به سمت نسل سوم رفته و آن هم بر عکس روشهای گذشته که شکافت هسته و پرتوزایی و تولید زباله های هسته ای بود، جوش هسته است، همان اتفاقی که هر لحظه در خورشید اتفاق می افتد. کلی هزینه می دهیم که چرخ را مجدد اختراع کنیم!!!!....... امارات هم بدون دعوا و تحریم، نیروگاه هسته ای تولید برق خود را راه انداخت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
انگار نسل ما قبل بوق است!!!!
امارات ساخته!!!
کی ساخته؟!!
چه دانش بومی دارد؟!
اول فکر کنید بعد بنویسید
تا یه انفجار اتمی رخ نده ول کن نیستید
اینکه حادثه امروز موجب آلودگی گردیده است یا خیر، باید توسط کارشناسان آژانس مشخص شود، نه توسط جناب کمالوندی
فعلا نتیجه بررسی‌های قبلی رو اعلام کنید تا نوبت فعلی برسد
اختلال در شبکه برق تأسیسات غنی سازی می تواند خسارات بسیار سنگینی وارد کند. این گونه تأسیسات مثل یک کارخانه معمولی نیستند که با قطع برق خاموش شوند و بعد با وصل مجدد برق دوباره به کار بیفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
نکته اصلی دقیقا همین است که فرمودید
خبرنگار و فیلم بردار گجا قایم شدن؟مقصر همین دو تا هستن شک نکنید
من میدانم؛ کارِ یک آبدارچی معتاد است که چهار سال پیش هم اخراج شده بود.
سزای کسانی که به وطن پرستانی مثل ظریف تهمت می زنند همینه. اه مظلوم می گیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
وطن پرستی!!!
وطن پرستی با بتن ریزی در دانش کشور!
بابا دیگه قحطیِ مازیار ابراهیمی که نیست. یه کم بجنبین خیلی راحت می تونین عامل این خرابکاری ها رو دستگیر کنین.
سریال گاندو راباورکنیم پس این حمله سایبری چیه.ظریف گفت همش دروغه.
الان کسی که خبر رو منتشر کرده می گیرند!!!
با یک مشت آدم سهمیه ای و رانتی نمیتوانید جلوی این حملات تکنیکال را بگیرید
نفوذیهای واقعی را شناسایی کنید. آنهایی که انقلاب و ولایت از دهانشان نمیافتد و جای مهر روی پیشانیشان حک شده و غسالخانه اختصاصی برای علما تدارک دیده اند اما در واقع به جز ضربه به کشور، مردم و نظام هدف دیگری ندارند.
وقتی جوانان تحصیلکرده، نخبه وصادق را از خودتان میرانید یا آواره کشورهای دیگر میکنید، باید هم منتظر بدتر از اینها باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
خخخخه چه ربطی داشت؟
پس این که کار می کند از کره مریخ می سازند و اداره می کنند؟!
ما که تو اصفهانیم از آلودگی و خطر تششعات اتمی به دنبال حمله ای دیگر وحشت داریم. یا هسته ای نباشید یا اگه هستید امنیتش را حفظ کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
باشه اسرائیل را محو می کنیم تا دیگر این خرابکاری ها نباشد
اونقدر مردم رو از خود راندید که اسراییل راحت در داخل یارگیری می کنه
منتظر سریال نطنز 20 سال بعد از شبکه نتفلیکس باشید در ادامه سریال چرنوبیل به لطف نیاز به انرژی هسته ای
کشوری که ادعای قدرت دارد نباید اینقدر ضعیف عمل کند
بی تدبیری وهزینه های سرسام اور ازجیب ملت !!ا
پیاده نطام غرب بسیار فعال شدهاند عوانل نفوذ در دستگته های دولیتی خطرناک شده متاسفانه قوانین وایین نامه هاا به گونه ی نوشته شدهد.است که عوامل نفوذی وپاچه خواری وابسته به غرب روز به روز بر امورمسلط می شود ومتاسفانه مدیران ضعیف. وکوته فکر در دام این نفوذی ها هستند
آسیب ها به مراتب شدیدتر از چیزی است که ادعا می کنند
دست کم گرفتن دشمن نتیجه اش همینه.
فکر کنم شکاف ونفوذ در سیستم اطلاعاتی کشور زیاد شده .سازندگان سریال گاندو ۳ باید روی نطنز زوم کنند .
بایستی یک مجلس درست شود برای هسته ای و تصمیم بگیرد مانند کرونا تا مسئله حل شود و گرنه آخرش معلوم نیست این هسته ای چه می شود
بجای اینهمه هزینه برا تاسیسات هسته ای که علم ۷۰ سال پیشه اگه تو زمینه it سرمایه گذاری میشد الان خیلی جلوتر بودیم
الان وقتشه بگید تلافی میکنیم ،انتقام سخت میگیرم، حالشون رو میگیریم
کار طرفداران مخلف دولت است
آقا جان من اخلاق را در این کشور نهادینه کنید نه ریاکاری و ادعای توخالی را وگرنه در دل حساسترین مکانهای نظام برای مشتی پول خیانت میکنند. شهید همت ها و چمران ها و باکری ها را پرورش بدهید نه جاسوسان و نفوذیهای با نقاب اسلامی و انقلابی
منتظر ساخت پرقدرت سریال گاندو 4 هستیم
اولاحادثه نبوده انفجاربوده ثانیانتانیاهو باشجاعت وشهامت گردن گرفته واقعاناامیدکننده است
چرا از اقدام قاطع و پشیمان کننده خبری نیست ؟ همش حرف بود ؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی