بازدید 29008
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۲۷ اسفندماه

چرا سطح توقع مردم اینقدر بالا رفته؟! /وقتی دولت می‌خواهد ثابت کند همه چیز خوب است/بورس و اقتصاد در چشم انداز ۱۴۰۰

خودرو‌های انتحاری در قلب تهران، شکست جدید سعودی در یمن، هر هفته یک طرح ضدایرانی در ۵۶ روز اول بایدن، روحانی دولت را ۴۸ ساعت به قالیباف بدهد، افزایش نگرانی‌ها از اوج گیری سفر‌های نوروزی، پسر شهید فخری‌زاده داوطلب تزریق واکسن، تنظیم بازار مرغ با تهدید مرغداران از سوی وزیر! مراقب تبلیغات اغواگرایانه درباره رمز ارز‌ها باشید، نمایندگان مجلس چقدر حقوق می‌گیرند و شرایط روانی جامعه و رئیس‌جمهور ۱۴۰۰ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۱ 17 March 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه در حالی چاپ و منتشر شدند که اوج گیری بورس در روز‌های پایانی سال و تحلیل‌هایی از وضعیت اقتصاد ایران در سالی که گذشت و پیش بینی‌ها از اقتصاد ۱۴۰۰ در کنار گمانه زنی‌های انتخاباتی درباره کاندیدا‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و آخرین خبر‌ها از واکسن‌های ایرانی کرونا در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده اند.


سفر‌های نوروزی و نگرانی از اوج گیری شیوع کرونا در شهر‌های مختلف و جمع بندی دخل و خرج بودجه ۱۴۰۰ نیز دو محور دیگر مهم روزنامه‌های امروز است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


چرا سطح توقع مردم اینقدر بالا رفته؟!


مجید ابهری رفتارشناس طی یادداشتی با عنوان چرا سطح توقع مردم اینقدر بالا رفته؟! در شماره امروز آرمان ملی نوشت: چندی پیش یکی از کارشناسان محترم صداوسیما در ادامه روند صحبت‌های جنجالی کارشناسان قبلی، اعلام کردند که مردم سطح توقع‌شان را پایین‌تر بیاورند و گوشت و میوه نخورند. این خانم کارشناس که متاسفانه ماسک روی صورت‌شان مانع می‌شد که او را بشناسیم، معتقد بود فرزندان‌مان را نیز باید قانع بار بیاوریم که تقاضای گوشت و مرغ نداشته باشند؛ اما وزن بالای این کارشناس محترم نشان می‌داد که خودشان هیچوقت قانع نبوده و این صحبت‌ها فقط در رسانه ملی جای بحث دارد، نه در زندگی شخصی. با این اوصاف بد نیست نگاهی به وضعیت بازار اقلام خوراکی در آستانه نوروز بیندازیم تا بیشتر پی ببریم که چرا مردم اینقدر توقع‌شان بالا رفته! (البته از دید کارشناسان صداوسیما) که بر سر سفره شاید شاید گوشت و مرغ و میوه باشد؟! بر کسی پوشیده نیست که هجوم دلالان و واسطه‌ها به بازار کشور و القای قحطی کاذب مقدمه تخریب امید مردم به آینده است. اشاره و تاکیدی که مقام معظم رهبری بر گرانی آزاردهنده و فشار به اقشار کم‌درآمد داشتند، نشان از ضرورت توجه به کنترل قیمت‌ها و کوتاه نمودن دست دلالان و واسطه‌ها از میان تولیدکننده و مصرف‌کنندگان است. در حال حاضر حداقل هفت واسطه میان تولید و مصرف وجود دارد و در بازار میوه و تره‌بار، آثار این دلالی‌ها، آزار محسوسی را بر مردم وارد می‌نماید. هجوم برخی از افراد به مغازه‌ها در تهران و شهرستان‌ها، برای خرید روغن نباتی و برخی از اقلام ضروری، مقدمه‌ای ناخوشایندی بر قحطی‌سازی کاذب در بازار خرده‌فروشی است.

چرا سطح توقع مردم اینقدر بالا رفته؟! /وقتی دولت می‌خواهد ثابت کند همه چیز خوب است/بورس و اقتصاد در چشم انداز ۱۴۰۰

در این میان کسی صدای بازنشستگان و اقشار کم‌درآمد که روز‌های سخت و طاقت‌فرسایی را می‌گذرانند، می‌شنود که حقوق ماهیانه اکثر آن‌ها زیرخط فقر مطلق تعیین شده است؟ آیا بد نیست که صداوسیما به جای حضور این کارشناسان در برنامه‌های تلویزیونی و توهین به مردم که توقع خود را تا نان خشک و نسیه پایین بیاورید، بررسی نماید چرا میلیون‌ها جوجه یکروزه زنده دفن شدند و آیا این روز‌های که یک کیلو مرغ در بازار یافت نمی‌شود، چرا آن زمان با این متخلفان که قصدشان گرانی مرغ بود، برخورد نشد؟ آیا کسی می‌داند که کشتن آن همه جوجه یکروزه به گرانی و کمیاب شدن مرغ در بازار ارتباطی دارد؟ آیا کارشناسی در تلویزیون در این رابطه صحبت کرده است؟ از نگاه رفتارشناسی، احساس امنیت بیشتر از از خود امنیت گرانبهاتر و ضروری‌تر است و دیدن کشتی در آب امری طبیعی و قابل قبول بوده، اما اگر آب در کشتی دیده شود، موردی خطرناک و مصیبت‌ساز خواهد بود. ما این روز‌ها در شرایط دیدن آب در کشتی قرار داریم و برکسی پوشیده نیست که هیچ‌کسی در صورت وقوع آسیب به کشتی در حاشیه امنیت نخواهد بود. خدا را شکر در این روز‌ها و در آستانه نوروز ۱۴۰۰، شیوع کرونا دلیلی بر لغو دید و بازدید‌های نوروزی شده و گرنه تهیه اقلام پذیرایی عید نوروز، مصیبت بزرگ‌تری در کنار مصائب دیگر ایجاد می‌کرد، البته اگر از دید برخی خرید یک کیلو شیرینی و آجیل افزایش سطح توقع جامعه نباشد. اوضاع گفتمان‌های سیاسی نیز در سطوح مختلف اجرایی به شکل و جهتی حرکت می‌کند که انگار مردم در ایفای وظایف و نقش‌های خود قصور کرده و آن‌ها مسبب این همه آشفتگی در بازار و نظام سلامت کشور همزمان با شیوع کرونا هستند و باید مجازات شوند یا حداقل از مسئولان عذرخواهی کنند، اما خدا شاهد نوشتن این سطور است که از مردم به غیر از عشق و معرفت چیز دیگری ندیدیم و عشق آن‌ها به ارزش‌های عقیدتی و الهی ظرفیت تحمل‌شان را افزایش داده و صبرشان را همچنان رشد می‌دهد. پس خانم کارشناس صداوسیما، لیاقت این مردم بسیار بالاتر از این حرفاست.


وقتی دولت می‌خواهد ثابت کند همه چیز خوب است

امیر محمود حریرچی ‪ طی یادداشتی کوتاه در شماره امروز روزنامه آفتاب یزد نوشت: موضوعی که از اول ورود کرونا به کشور تا به همین الان مطرح بوده، بحث سفر رفتن است که متاسفانه با هر تعطیلی مردم راهی سفر شدند و وضعیت را خراب کردند. حالا به ایام نوروز نزدیک می‌شویم و در خصوص سفر رفتن یا نرفتن در این ایام شاهد بحث‌ها و اظهارات مختلفی بودیم تا اینکه با مشخص شدن رنگ‌بندی شهرها، معلوم شد مردم می‌توانند به سفر بروند و حتی با وجود قسم حضرت عباس (ع) وزیر بهداشت. اما این مشکل از آنجا شروع می‌شود که یک نوع کلافگی در میان مردم دیده می‌شود که یک نوع این کلافگی از این منظر است که مردم بابت در خانه ماندن خسته شدند و کلافگی دیگرشان از منظر زندگی و معیشتی است.

چرا سطح توقع مردم اینقدر بالا رفته؟! /وقتی دولت می‌خواهد ثابت کند همه چیز خوب است/بورس و اقتصاد در چشم انداز ۱۴۰۰

اگر یک تعامل درستی بین دولت و مردم بود و دولت متعهد به قوانین و محدودیت‌ها بود و از لحاظ معیشتی به مردم کمک می‌کرد متقابلا مردم هم با آن‌ها همراهی می‌کردند. اما متاسفانه اینگونه نیست. الان مردم ما موج چهارم کرونا را باور ندارند و درک درستی هم از آن ندارند به این دلیل که اطلاعاتی که در این مورد داده می‌شود دارای تناقض است. در صورتی که اگر اطلاعات درست را به مردم بدهند و آن‌ها اطمینان کنند قطعاً بسیاری از موارد را در هرزمینه‌ای رعایت می‌کنند، اما عملا اینطور نیست مثلاً می‌گویند امسال رونق اقتصادی داشتیم، اما چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. از طرفی وقتی اعتماد وجود نداشته باشد بسیاری از مسائل را مردم جدی نمی‌گیرند در حالی که بحث کرونا به‌خصوص ویروس جهش یافته آن جدی‌تر از این حرفهاست. فارغ از بحث اعتماد مسئله بسیار مهم دیگر آن است که ما مردمی خودخواه شده‌ایم و به دیگران توجه نداریم اگر در مورد کرونا بحث دیگر مراقبتی را مطرح می‌کردند، خودمراقبتی هم خواه یا ناخواه اتفاق می‌افتاد متاسفانه ما این دگر مراقبتی را در هیچ مسئله‌ای نداریم. از سوی دیگر دلیل آنکه مسئولان هم سفر رفتن را ممنوع نکردند این است که می‌خواهند شرایط را عادی جلوه دهند و بگویند همه چیز تحت کنترل است و ما توانسته‌ایم در خصوص کنترل کرونا خوب عمل کنیم.

بورس و اقتصاد در چشم انداز ۱۴۰۰

محمد یوسفی آرامش در سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان بورس و اقتصاد در چشم انداز ۱۴۰۰ نوشت: سال ۹۹ با همه چالش‌های بزرگ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود رو به پایان است؛ سالی که تا به مدت‌های طولانی به یاد همه ما خواهد ماند؛ اما آنچه که دردناک است آنجاست که سیاستگذاری‌های اقتصادی، تاثیرات تصمیمات غیرمنطقی برخی از مسئولین کشور و شرایط سختی که کرونا ایجاد کرد، قرار است به صورت جدی در سال ۱۴۰۰ نیز همراه ما باشد؛ به نوعی قرن جدید را با چالش‌هایی جدید شروع خواهیم کرد. یکی از پرسش‌های مهم این روز‌های مردم این سوال مهم است که چه چیزی پیش روی بورس و اقتصاد ایران است؟ در خصوص این پرسش مهم، باید با احتیاط بیشتری به مردم نگران کشورم پاسخ دهم. اقتصاد پیش روی ایران، جاده‌ای مه آلود و در هاله‌ای از ابهام است؛ نمی‌توان در خصوص آن با قطعیت کامل سخن گفت؛ چرا که ذات زندگی در دنیای مدرن همراه با عدم قطعیت‌های بسیاری است؛ اما می‌توان با چیدمان صحیح داده‌های محیطی، نتایجی احتمالی را پیش بینی کرد؛ واقعا چه چیزی پیش روی ماست؟

چرا سطح توقع مردم اینقدر بالا رفته؟! /وقتی دولت می‌خواهد ثابت کند همه چیز خوب است/بورس و اقتصاد در چشم انداز ۱۴۰۰
برای پاسخ به این پرسش، باید نگاهی به چند موضوع مهم داشته باشیم؛ برجام، FATF، نرخ ارز، رشد نقدینگی و انتظارات تورمی و اخبار سیاسی حاکمیت به مردم، از موارد اثرگذار بر اقتصاد پیش روی ایران هستند. در خصوص برجام، به نظر منطقی نمی‌رسد که سیاست‌ها و دخالت‌های حاکم حزبی در ایران و همچنین انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ماه‌های آینده، اجازه دهند که حداقل تا ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ شاهد بازگشت طرفین به برجام باشیم. حقیقت این است که آمدن بایدن یکی از حلقه‌های اقتصاد ایران است و به معنای گشایش کامل اقتصادی نیست. این خود یکی از سیگنال‌های مهم در خصوص وضعیت پر ابهام اقتصادی فصل اول سال پیش روست؛ در خصوص نرخ ارز و کرونا نیز مواردی، چون نیاز‌های جدید مردم، مثل سفر‌های خارجی با بازگشایی بیشتر مرز‌ها بعد از واکسیناسیون، بیشتر باید مورد توجه باشد؛ البته با قطعیت صحبت کردن در چنین موضوعی ممکن نیست و باید منتظر تصمیمات کلان دولت در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون برای مردم باشیم و تفاوت اجرایی جمهوری اسلامی با دیگر کشور‌ها را در نظر بگیریم. در این میان احتمال افزایش صادرات نفتی کشور را نباید نادیده گرفت که می‌تواند موجب ارز آوری بیشتر شود؛ البته این عدد قطعا کمتر از عدد پیش بینی شده در بودجه مجلس ایران است؛ چرا که بازگرداندن مشتریان از دست رفته، به همین راحتی که روی کاغذ مطرح شود نیست؛ مگر آنکه سرعت کنترل کرونا موجب بهبود وضعیت کسب و کار جهانی و نیاز گسترده‌تر کشور‌های جهان شود. از طرفی دیگر، سیاستگذاری‌های مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰، خبر از احتمال رشد تورم در سال پیش رو می‌دهند که بر دیگر نگرانی‌ها می‌افزاید و در برخی تحلیل‌ها تا ۳۰ درصد هم پیش بینی می‌شوند؛ کما این که درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده با وضعیت اسفناک کسب و کارها، خود یکی از چالش‌های جدی پیش روست. آنچه که نگران کننده است، اخبار در خصوص پیش گیری پول از شبه پول است؛ ترجمه روان و ساده این جمله آن است که نقدینگی به زودی باری دیگر در کشور خیز بر خواهد داشت و آنچه که به صورت مستقیم پس از آن انتظار می‌رود چیزی جز افزایش تورم نیست. سیاستگذاری‌ها در خصوص FATF هم از موارد مهم تسهیل کننده هستند که به صورت مستقیم بر قیمت‌ها اثرگذارند و متاسفانه همچنان در ابهام هستند.


درخصوص نگرانی‌های بسیاری از مردم عزیزمان در رابطه با بورس، از نگاه اقتصاد کلان باید مطرح کنم احتمالا با توجه به رشد دوباره نقدینگی و شرایط سیاسی و اقتصادی سال آینده و همچنین با پیش بینی رشد مثبت‌تر برای برخی صنایع در بازار‌های جهانی، احتمال خیز دوباره مثبت بورس ایران امری منطقی است؛ اما آنچه که وظیفه جدی خود می‌دانم تا به خواننده محترم تذکر دهم، این نکته مهم است که بورس ایران دیگر آن رشد پر سرعت پرشی را که نتیجه هیجان بیش از حد جامعه بود نخواهد دید؛ و انتظار رشد‌های اصولی‌تر و منطقی‌تر از بورس ایران می‌رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴۸
مردم دیگه چیزی را رد نمیکنند
جناب آقای ابهری رفتار شناس....نظر وتفکر افراد را میتوان به بحث وانتقاد گذاشت اما فیزیک وچهره ظاهری افراد که میتواند ژنتیک باشد والزاما نه به سواد ونه به ثروت وفقر وسایر عوامل اجتماعی مربوط است وامری ست خد ادادی قابل نقد نیست .این که بجای نقد علمی ومنصفانه . وزن خانم کارشناس را به عنوان نقطه ضعف او که ربطی به نظر ایشان ندارد .وارد بحث کنیم و نظرایشان را (جدا از درستی ویا نادرستی نظر) از این زاویه مورد نقد قرار دهیم فقط باعث تنزل نوشته نویسنده میشود.این نوع نگاه ونگارش حتی سطح ووزن نشریه شما را هم به شدت پایین میآورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
اضافه وزن با توصیه نخوردن به مردم رابطه مستقیم داره
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
یعنی شما میگی این خانم با مرغ و گوشت نخوردن و رژیم اینطور چاق شدن؟ اگر اینطور شدن نباید وضع خودشونو به مردمی که از صبح تا شب میرن کارگری سو چشماشون از گرسنگی میره تامیم بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
اضافه وزن داشته باشی باید بیشتر بخوری تا بدنت رو تامین کنی . اگه نخوری وزنت کم میشه . خیلی سادس
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
با ریاضت و گرسنگی وزنش بالارفته آیا
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
با درود واحترام به نظرات همه دوستان.من فقط گفتم که در نقد یک مطلب قیافه نویسنده مطلب ربطی به نوشته اش ندارد.ضمن اینکه این خانم مثل بسیاری از بانوان شاید ارزویش این باشد که ظاهری متناسب داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
حضرات طرفدار کارشناش چاق و بی ادب صدا و سیما!
اسم ایشون پریناز بنیسی هست، استاد دانشگاه امام جعفر و چندین واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد و مشاور دادگستری و کارشناس شبکه های صدا و سیما و چندین و چند عنوان شغلی دیگه! ضمنا ایشون بابت 30 تا 45 دقیقه مشاوره 300 هزار تومان از هر مریض دریافت میکنن! با یک حساب سرناگشتی عایدی ایشون در ماه چیزی بین 70 تا 100 میلیون تومان هست! ایشون مشکل خورد و خوراک ندارن و برای همینه که اضافه وزن دارن! ایشون گرسنگی نکشیده و حق نداره دیگران رو به گرسنگی کشیدن دعوت کنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
این خانم پریناز بنی سنی مالک نمایندگی بییمه وحید ایمن که بیمه جام جم را پشتیبانی می کنند هستند
سطح توقع مردم زمان دولت احمدی نژاد بالا رفت با شعار نفت سر سفره ها و کار نکنید و پول بدون زحمت بگیرید و بخورید آخه یکی هم باید تولید کند تا تو از او بخری و مصرف کنی نمی شود همه چیز را وارد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
سطح توقع مردم کجا بالارفت خدایی انصاف ندارید؟؟؟
ی خبر پیدا کن که خوشی توش باشه . واقعا که خوب مستضعفین رو دریافتید
سطح توقع مردم بالا نرفته .
مردم حقشان را می خواهند
چرا مسئولین در صف های مرغ و تخم مرغ و ....... دیده نمی شوند ؟؟؟؟؟
چرا هیچ آقازاده ای حاضر نیست مثل مردم عادی زندگی کنه ؟؟؟؟
چرا شعب ابی طالب فقط برای مردم خوب است ؟
چرا مردم ایران حق ندارند خودشان برای بهشت و جهنم رفتن تصمیم بگیرند ؟
چرا مردم ایران حق ندارند مثل خیلی از مردم جهان در صلح و نعمت زندگی کنند ؟؟؟؟
پاسخ ها
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
چرا چون به قول اقای ظریف خودمان انتخاب کردیم اینشکلی بدبختانه زندگی کنیمv
حق ندارید به انتظارات آنها از دولتهای فشل بگویید توقع بالا داشتن !!!!!

ضعیف ترین پول خاورمیانه و جهان
ضعیف ترین پاسپورت جهان
آخرین دریافت کننده واکسن
بدترین تحریم
ضعیف ترین مسئولین
....
...
..
توقع مردم بالا رفته است؟؟؟؟ واقعا؟؟؟ جوک زیبایی بود
چرا سطح توقع مردم اینقدر بالا رفته؟!
عزیزم این سطح توقع دولت از این مردم بیچارست که خیلی خیلی بالا رفته و دست از سر این کمر شکسته ها برنمی داره.
مهمترین وظیفه دولت رسیدگی به مردم هستش.حالا دولتهای ما تا اینجا چکار کردن ؟ بیشترین فشار و به ملت آوردن .
آقایون خودتون کلاهتونو قاضی کنید.
هیچ ملتی اینقدر پای عملکرد ضعیف دولتهاش نمونده به جز ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
ما هم نموندیم به زور نگهمون داشتن
چقدر حقیر و ضعیف اند آن مسئولین و کارشناسان و روزنامه نگارانی که بخاطر خودشیرینی و یا منافع حزبی شان از عملکرد ضعیف دولت آقای روحانی دفاع می کنند و می فرمایند که دولت تمام توانش را در این مدت گذاشته است . کدام توان ؟ کدام عملکرد ؟ آیا اینکه خود آقایان می فرمایند که مرغ به اندازه لازم وجود دارد و از این طرف صف های طولانی مردم را می بینیم و قیمتهای مختلف را ؛ این مربوط به تحریم است و باید آمریکا را لعنت کنیم و یا مربوط به عدم مدیریت و بیحالی و بیخیالی دولت محترم ؟؟؟
همدردی های مسئولین و صدا و سیما با مردم:
مردم لنگ بسته و مقاومت کنند ! آنهایی که نمی خواهند مقاومت کنند از ایران بروند. آنهایی که از ایران نرفتند، چیزی نخورند و قناعت کنند و به زودی خواهند گفت؛ آنهایی که نرفتند و نخوردند، بمیرند!!!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
درود بر شرفت با این نظر
مسئولین باید بخونن
اون زن کارشناس رو باید بگیریم ببریمش پیش یکی از ان هایی که نان قسطی می خرند تا چند وقت پیش اونا زندگی کنه و ببینه قناعت یعنی چی وقتی گوشت و چربی های تنش کاملاً اب شد بیاد سیمای میلی ببینیم نظرش در مورد قناعت چیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
اینکه باید بره چند وقت با اونطور افراد زندگی کنه درسته اما قاطی کردن ظاهر افراد در اظهارنظرتون کار درستی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
۹:۰۷
در شهری هر سال شهردار را وزن میکردند اگه اضافه شده بود برکنار میشد . کسی که خودش خوب میخورد حق ندارد توصیه نخوردن کند . رطب خورده کِی منع رطب کند
مردم را به خاک سیاه نشوندید. فرزندان تحصیل کرده بیکار . بدون اینده . بدون ارامش و...خودشان به هزار مشقت زندگی میکنند. و می فرمایید چرا سطح توقع مردم بالا رفته . عجبا؟!!!
هیچ کارشناس اقتصادی به گزارش دیروز همتی واکنش نشان نداده و سخنان عجیب تر رییس جمهور در مجمع بانک مرکزی؟؟؟؟؟
من عادی که کف جامعه زندگی میکنم باور نمی کنم گزارش همتی را ان وقت اقتصاد دانها کجاهستند و باور میکنند و چاپ پول بدون پشتوانه بانک مرکزی را برای تامین اعتبار پروژه های نمایشی و تلویزیونی !!!که صدای مهندس طهماسب مظاهری رییس سابق بانک مرکزی را هم دراورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دیگر باید چه میشده تا ونزوئلا نشویم الله اعلم و در ثانی باید متر مقایسه مان ونزوئلا باشد ؟؟؟؟؟خودشان میدانند که می ایند با انجا مقایسه مان میکنند و سال ۹۶ برای انتخابات دور دوم ریاست جمهوری اقای روحانی میفرمودند سوییس نمیشویم ولی قطعا ونزوئلا نخواهیم شد!!!!!
ونزوئلا و زیبمابوه بورسی دارند عالییییییییییییییییییی
وضعيت زندان رفتن آقاي طبري هم مثل آقاي سعيد مرتضوي مشخصه ولي آيا گناه آقاي طبري كمتر از سلطان سكه بود؟
مشکل مردم تنها معیشت نیست

بی عالتی و تبعیض و اعمال تبعیض آمیز قانون است

وگرنه اگر مثل مرد جلوی همه دنیا هم وایستیم، وای میستیم

اما همه با هم جور بکشیم، نه اینکه مردم بیچاره جان بکنند و در فضای مجازی شاهد زندگی اشرافی فرزندان مسوولین و سفرهای خارجی و خریدهای لاکچری شان باشند. مردم از دیدن این صحنه ها روانی شده اند
سطحج توقع مردم بالا نرفته است بلکه خیلی هم پایین آمده است اما سطح توقع مسئولین برای زندگی خودشان خیلی بالا رفته است کدامشان بدون محافظ رفت و آمد می کنند؟ کدامشان همانند مسئولان اروپایی شهامت دارند مثل مردم عادی در کوچه و خیابان ظاهر شوند؟ کدامنشان در بین مردم زندگی می کنند؟ کدامشان بچهها هایشان در خارج زندگی نمی کنند یا به خارج رفته و آمد ندارند؟
یکی از کارشناسان محترم صداوسیما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چقدر محترم هستن که به مردم میگه فقط برنج بخورید، خورشت و میوه نخورید!!!!!!!! آنوقت خودشون 1000 تا شغل دارن و جای اشتغال 999 جوان رو گرفته
بخدا قسم بعضی از روانشناسان هیچ احساسی ندارن، فقط یک مدرک گرفتن و مشغول کسب درآمد از مردم هستن، یک سال پیش قبل از کرونا، رفته بودم پیش یک روانشناس که دفتری در یک خیابان گران قیمت تهران داشت، درباره این حرف زدم که علاقه ای به ازدواج ندارم چون شرایط مالی ام اجازه نمیده..... برای 50 دقیقه، 200 هزار تومان پول گرفت، و 10 بار در طول صحبت بهم گفت تو در کودکی آزار جنسی دیدی!! گفتم من بهترین دوران زندگی ام کودکی ام بوده و هیچ وقت آزار جنسی ندیدم. اصرار عجیب داشت که نه تو آزار دیدی و خودت نمیدونی. آخرش یک تست بهم داد به قیمت 100 تومان گفت این برگ رو پر کن تا بهتر تشخیص بدم. دیگه نرفتم و همونجا فهمیدم دکترا گرفتن لزوما باعث سواد و قدرت تشخیص نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
حتما سهمیه اقازاده داشته
وقتی دولت می خواهد ثابت کند همه چیز خوب است شروع می کند در تلویزیون اخبار کارکرد خود را می دهد که چقدر از خروج ارز جلوگیری کرده به خاطر تولید داخلی، شرکت های دانش بنیان، احداث کارخانجات و طرح های مختلف کشاورزی و سپس آمار و ارقام را به رخ مردم می کشد و شاد بودن مردم را و اینکه دولت همیشه در فکر مردم است و بعد صدا و سیما نشان می دهد که مردم خود مقصرند نه دولت، در وضعیت کرونایی بیرون می آیند، احتکار می کنند، دلال بازی زیاد شده، کالاهای دولتی را آزاد می فروشند و .... الی ماشااله.
راستی این دولت کارش چیست؟ مظلوم نمایی و نشان دادن اینکه همه چیز خوب است و مردم و عده ای چوب لای چرخ کارهای خوب دولت می گذارند؟ وضعیت سفره ی مردم و دارایی آنها و .... همه نشانگر کارکرد دولت و مسئولین سه قوه می باشد. علی برکت الله ها را فراموش نمی کنیم. علی برکت الله.
بازم بدون هیچ دلیل ومنطقی بادکنک بورس را دارند باد میکنن و یک هفته ایه که هرروز دوسه درصد دارن میبرنش بالا
بازهم چندماه دیگه عده بیشماردیگه ای به خاک سیاه خواهندنشست !!!
تاریخ تکرارمیشود
بر کسی پوشیده نیست که هجوم دلالان و واسطه‌ها به بازار کشور و القای قحطی کاذب مقدمه تخریب امید مردم به آینده است .دلالها ما مثل دلالهای سایر کشورها هستند به سیاست کاری ندارند و فقط به فکر منافع مادی خود هستند این مدیریت کلان کشور است که باعث رشد یا ضعف آنها می شود.
نتيجه بيش 4 دهه عملکرد دولت ...: کاهش 30 برابري قدرت خريد مردم مسبت به اوايل انقلاب و فقرتر شدن قشرهاي متوسط رو به بالا مثل دبيران و استادان و کارمندان و کارشناسان و مديران.
حالا اين حرفهاي بي ربط را بگوييد توقعات مردم بالا رفته.
آنچه دولت روحــانی انجام داد نهایت مدیریت یک دولت بی تـدبـیر و امــید به آمریکا در اداره کشور بود.
خانم کارشناس توجه نکردند که ایرانیان انقلاب کردند و پس از آن ۸ سال جنگیدند تا بهتر زندگی کنند اگر میخواستیم سطح توقع هایمان را پایین بیاوریم داشتیم زندگیمان را میکردیم آن همه خون دادن الکی نبود
بقیه اقلام زندگی را چکار کنن ؟ اونوقت سوئ مدیریت را اینجوری جبران میکنن. حجاب چی ؟ بهشت رفتن مردم چی ؟ اختلاس چی ؟ بی عدالتی اقتصادی چی ؟ حقوق پایین معلم ها چی ؟ ووووو خان کارشناس نما برو یه فکری به حال فقر فرهنگی خودت بکن ....
وقتی مردم درفاه کامل هستند انهم اکثریت جامعه همه چیز ارزان بدون استرس مسولین درخدمت مردم چرا باید توقع مردم بالا نباشد
اتفاقاً اگر اعتماد مد نظر باشد خود دولت در درجه اول قرار دارد که برای تامین بودجه خود هر دقیقه و ساعت قیمتها را بالا می برد چرا بدون کار کارشناسی و لحاظ وضعیت معیشت مردم قیمت بنزین که تاثیر مستقیم یا بهانه ای است بر گرانی سایر کالا را یک شبه سه برابر می کند ، چرا دلار را که باز بهانه و دلیل گرانی سایر کالاهاست را هر روز بالا می برد که وضعیت معیشت مردم با مشکل مواجه گردد اگر اعتماد از بین رفته باید این بی اعتمادی را در مسئولین کشور جستجو کرد نه در خارج از مرزها fgrffr
قرار بود ایران در ۱۴۰۰ کشور اول منطقه باشد خودتان قضاوت کنید این در برنامه چشم انداز ۲۰ ساله پیش بینی شده بود
خب راهکار مسئولین کشور همینه دیگه، غذا نخورید دور میوه خط بکشید مسکن نخرید سوار خودرو استاندارد نشید از دولت شغل نخواهید مسافرت خارج نرید مطالبه گری نکنید و کم کم میخوان بگن نفس نکشید
چشم انداز توسعه نیاز به وضع قانون های سفت و سخت داره که تعدی از آن اعدام باید داشته باشه اگه کسی هم بخواد کنکور قبول بشه باید یک سال همه فکر و ذکر و تلاشش 100 درصد رو درس خوندن باشه تا مزدش رو بگیره اینا فقط تو کار برنامه ریزی حرف اول رو می زنن گلی تو کار اجرا صفر هستند
ادامه تعریف و تقدیر روحانی از عملکرد ۸ ساله اش : سه تا گل زدیم یکی هم خوردیم !!!!
خدایا به عظمت خودت قسم زودتر مرداد ۱۴۰۰ رابرسان طاقتمان بسرامد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
بعد از مرداد 1400 هم قرار نیست هیچ چیزی تغییر کنه مگر اینکه بدتر بشه
مثل سنوات گذشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
خخخخخ!
بنظرم مخصوصا همچین آدمایی رو به عنوان کارشناس میارن تو برنامه که شرایط رو واسه مردم عادی کنن صدا و سیما دیگه خیلی وقته ملی نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر