بازدید 22572
دو هزار و چهارصد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

ایمانی: رای احمدی‌نژاد به سبد یک کاندیدای خاص نمی‌ریزد / قوامی: کاندیداتوری رئیسی به مصلحت او نیست / فعال اصلاح‌طلب: امثال کرباسچی مردم را به بازی گرفته‌اند

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند سبحانی‌نیا: اصلاح‌طلبان ظریف و حسن خمینی را به جهانگیری ترجیح می‌دهند / حقیقت پور: مرکل با آنکه مسلمان نیست، اما بعد از ۱۵ سال حتی لباس هایش هم تغییری نکرد / رونمایی از کاندیدای نهایی حزب کارگزاران برای انتخابات ۱۴۰۰ و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ 15 March 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شمخانی به اظهارات واعظی پاسخ داد: مصوبات شورای امنیت ملی با تایید رهبری اجرا می‌شود

علی شمخانی: نکته اول اینکه متاسفانه برخی در کشور ما عادت دارند همه مسائل را با عینک سیاسی و جناحی ببینند و ارزیابی کنند. این گروه حتی موضوعات امنیت ملی را ـ که طبیعتا باید ورود و اظهار نظر در مورد آنها در چارچوب تامین منافع ملی و نه منافع باندی و جناحی باشد ـ هم از این دایره مستثنی نمی کنند. قطعا نگاه از دریچه تنگ جناحی و سیاسی به موضوعات امنیت ملی، نمی تواند قضاوت درست و جامعی را در اختیار ما قرار بدهد. ضمن اینکه اظهار نظر در مورد مسائل امنیت ملی و اقداماتی که از سوی نهاد امنیت ملی انجام می شود در صلاحیت افراد غیر مرتبط با این حوزه نیست. بسیاری در کشور ما حتی برخی مسئولینی که اساسا باید اطلاعات کامل تری نسبت به افراد عادی داشته باشند، فکر می کنند چون رئیس جمهور، همزمان رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز هست، بنابر این نهاد امنیت ملی بخشی از دولت محسوب می شود و طبیعتا همه اصولی که بر شیوه و چارچوب های کاری وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی حاکم است، باید در نهاد امنیت ملی نیز جاری و ساری باشد. این نگاه به هیچ وجه صحیح نیست. نهاد امنیت ملی بر اساس قانون، ساختاری فراقوه ای و حاکمیتی با اختیاراتی است که در قانون اساسی برای آن تعیین شده است. بر اساس قانون، کلیه مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تایید از سوی مقام معظم رهبری قابلیت اجرایی پیدا می کند. عمده فعالیت های دبیرخانه شورای عالی هم بر اساس پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات انجام می شود.

واکنش فدراسیون بیلیارد به بازی ملی‌پوش ایران با اسرائیل

شب گذشته مسابقات WST Pro Series ۲۰۲۱ برگزار شد و سهیل واحدی در گروه E این مسابقات به مصاف حریفان خود رفت. واحدی در شروع این رقابت‌ها نتایج خوبی را کسب کرد و در دو بازی اول به پیروزی رسید. او در بازی سوم مقابل مارک سلبی مرد شماره چهار جهان قرار گرفت و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با نتیجه دو بر صفر حریف قدرتمند خود را شکست داد. او در ادامه لوکاس کلکرز را شکست داد، اما نتیجه را به دنیل ومرسلی واگذار کرد. در بازی بعد باید ملی پوش اسنوکر ایران به مصاف ادن شاراو نماینده رژیم صهیونیستی رفت. واحدی به دلیل اینکه شانس خود را برای صعود به مرحله بعد افزایش دهد مقابل نماینده رژیم صهیونیستی به میدان رفت و موفق شد او را شکست دهد تا در یک قدمی صعود از گروه خود قرار بگیرد، اما با شکست مقابل استوارت کارینگتون از صعود بازماند و از گردونه رقابت ها حذف شد. فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در خصوص بازی نماینده ایران با رژیم صهیونیستی اطلاعیه‌ای را صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است: " سهیل واحدی به مدت ۴ سال است که از ایران خارج شده و با ویزای کار در کشور انگلستان زندگی می‌کند. شرایط عضویت در تور حرفه‌ای‌ها بدین صورت است که افراد به صورت آزاد در آن شرکت می‌کنند و شرکت در تور حرفه‌ای‌ها به منزله خروج از رنکینگ کشوری فدراسیون های ملی است. در پی آخرین مسابقه واحدی رهنمودهای لازم در ماه های اخیر به او داده شده اما او بنا بر تصمیمات شخصی در این مسابقات حضور پیدا کرده است. لذا حاضر شدن واحدی در مقابل حریف خود در مسابقات کشور انگلستان ارتباطی با فدراسیون نداشته و با تصمیم شخصی وی بوده است.

واکنش رئیس پلیس تهران به خبر انتقال سرباز سیلی خورده راهور به خشکشویی: صحت ندارد

رئیس پلیس تهران بزرگ ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور گفت: مطالب منتشر شده مبنی بر انتقال این سرباز به خشکشویی پلیس شایعه است. سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای دو طرح "اقتدار و ظفر" در ستاد فاتب در جمع خبرنگاران درباره مطالب منتشر شده مبنی بر انتقال سرباز راهور به خشکشویی پلیس که توسط نماینده مجلس کلید خورده بود، اظهار کرد: این سرباز نیروی قسمت عملیات پلیس راهور تهران بزرگ است و در همان قسمت عملیات فعالیت دارد. رئیس پلیس تهران بزرگ مطالب مطرح، مبنی بر انتقال این سرباز که خشکشویی پلیس را شایعه دانست و گفت: از همان نخست گفتیم که مسیرمان در این پرونده مسیر قانونی است و شکایت‌مان را به صورت رسمی به قوه قضائیه و مجلس اعلام کردیم. وی خاطرنشان کرد: همچنین فیلم این ماجرا را به مجلس ارائه دادیم و هم تخلف به وجود آمده را به آنها اعلام کردیم و امیدواریم مجلس رسیدگی لازم را انجام دهد؛ هرچند از مبادی قانونی نیز در حال پیگیری پرونده هستیم.

ادعایی درباره تخلفات سعید محمد

رسانه دیده بان ایران مدعی است سعید محمد کاندیدای احتمالی انتخابات 1400 بر اساس آمار رسانه های جبهه پایداری سو استفاده مالی کرده است. این رسانه خبری در این رابطه نوشته است: بر اساس گزارشی که اخیراً در برخی کانال های نزدیک به جبهه پایداری منتشر شده است "سعید محمد در ۱۱۰شهر اقدام به تاسیس ستاد انتخاباتی کرده و از امکانات پیمانکاران قرارگاه خاتم به عنوان پشتیبان مالی و لجستیکی، سوءاستفاده کرده است."در ادامه این رسانه خبری می نویسد مشخصاً درباره این تخلف انتخاباتی نمی تواند مطلبی را تایید و یا تکذیب کند.

نظر نقوی حسینی درباره فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد

سیدحسین نقوی حسینی درباره فعالیت های انتخاباتی احمدی نژاد و انتشار تصاویری از تجمع مردم جلوی درب منزل او گفت: اگر آقای احمدی نژاد بیاید مورد استقبال مردم قرار می گیرد، یعنی ما بعد از جنگ تحمیلی رئیس جمهوری نداشتیم که بعد از پایان مسئولیت وقتی در جمع مردم حضور پیدا می کند مردم التماس کنند حتما دوباره کاندیدا شود و به ریاست جمهوری برگردد.این فعال اصولگرا افزود: اگر احمدی نژاد بیاید با رأی بسیار بالا و فاصله بسیار زیاد از سایر کاندیداها پیروز انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد. منتها آقای احمدی نژاد براساس مواضع و مقابله هایی که داشته و گفتمانی که مطرح کرده، همه کسانی که اشکالی و ایرادی در کارشان است، قطعا نگران می شوند چون مطمئنا اگر احمدی نژاد بیاید به سادگی از آنها نمی گذرد.

باهنر: حدادعادل درباره احمدی نژاد حرف عجیب و غریبی نزد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به جنجال صحبت های حداد عادل و احمدی نژاد تصریح کرد حداد عادل در مورد احمدی نژاد حرف عجیب و غریبی نزده است.باهنر در مورد حاشیه میان حداد عادل و احمدی نژاد گفت: در مجلسی از آقای حداد سوال کرده اند که آیا آقای احمدی نژاد می آید یا نه و ایشان اظهارنظر کرده و گفته اند بنا بر مسائل و تجربیاتی شاید شورای نگهبان ایشان را تایید صلاحیت نکند و این حرف آقای احمدی نژاد را عصبانی کرد و حرف هایی در فضای مجازی و در محافل زده شد که واقعا خوب نبود. البته شاید اگر آقای حداد هم کمی با تامل صحبت می کرد این موضوع پیش نمی آمد. اینکه ما پیش بینی کنیم شورای نگهبان چه کسی را رد صلاحیت و چه کسی را تایید صلاحیت می کند، مساله ای است که حتی خود اعضای شورای نگهبان هم امروز این حق را ندارند و معمولا این کار را نمی‌کنند. البته اقای حداد هم بر اساس تجربه گذشته حرف زده است و حرف عجیب و غریبی نزده است ولی این جور حرفها چون گویندگان از مشاهیر هستند در فضای مجازی به سرعت می گردد و پررنگ می شود. در انتخابات مجلس از این موارد زیاد پیش می آید و در شهرستان ها این بر علیه ان و آن بر علیه این حرف می زنند و باید دقت، رعایت و نصیحت کنیم تا از دایره اخلاق خارج نشویم.گفتنی است چندی پیش حداد عادل در جلسه ای در پاسخ به احتمال ورود احمدی نژاد در عرصه انتخابات گفته بود که وی رد صلاحیت می شود این اظهارنظر با واکنش احمدی نژاد مواجه شد.

رونمایی از کاندیدای نهایی حزب کارگزاران برای انتخابات 1400

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم کاندیدای نهایی حزب کارگزاران آقای محسن هاشمی است و من پیشنهاد می کنم که آقای حسن خمینی کاندیدا نشود.علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت وگو با تسنیم، درباره حمایت برخی رسانه های اصلاح طلبان از کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات 1400 به نمایندگی از جریان اصلاحات گفت: حداقل در حزب کارگزاران و مجمع نمایندگان ادوار که بنده در آنها حضور دارم، تاکنون بحثی درباره اینکه مثلا بحران های پیش روی کشور این چند مساله است و برای برون رفت از این بحران ها آقای سید حسن خمینی می تواند بهترین گزینه باشد، نشده است.

انتقاد عطریانفر از اظهارات بادامچیان: به اصلاح‌طلبان توهین کرد

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به اظهارات بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه مبنی براینکه اصلاح‌طلبان در درون خود دچار درگیری و اختلاف است و می‌بینیم در این نهاد کسی به ریاست می‌رسد که فرسوده شده است و با عصا راه می‌رود، عنوان کرد: در مجموع آقای بادامچیان فرد معقولی به نظر می‌رسد و معمولا معقول سخن می‌گوید اما اگر چنین سخنانی از ایشان صادرشده باشد نامعقول و نسنجیده سخن ‌گفته است. اینکه آقای بهزاد نبوی مورد اجماع اعضای نهاد اجماع ساز هستند یا خیر. مگر می‌شود کسی مورد توافق اعضا نباشد و رئیس شود؟! بنابراین کافی است از اعضاء استفسار شود و حاصل اش اینکه فرمایشات آقای بادامچیان ابطال و رد می شود.محمد عطریانفر ادامه داد: خم بودن پشت یک فرد و عصا به دست گرفتن، ارتباطی به مغز و فکر ندارد. مرحوم آقای عسگر اولادی پیرمردی ۸۰ ساله، مغز و فکرش در دوره حیات بی تردید از آقای بادامچیان بهتر کار می‌کرد و در عین حال فهم بهتری داشت! بنابراین الزاما ارتباطی بین سلامتی جسم و سلامتی مغز وجود ندارد. کهنسالانی داریم که در ۸۰ سالگی از جوانان هم بهتر می اندیشیدند و اثربخش تر بوده اند. امام خمینی کهنسال ما، بهتر از جوانان مبارز همسو و حتی از آیت الله خمینی ۵۰ساله هم فکر می‌کرد و هم تدبیر واقع بینانه داشت. این اظهارات توهین آمیزی است بنابراین فکر می کنم دوستان رقیب، اخلاق را در سیاست و اظهارات خود بیشتر مراعات کنند و از دخالت غیرمجاز در کار دیگران خود را بازدارند. اگر روزگاری ما در حوزه اصلاح‌طلبی، نشستیم و گفتیم موتلفه اشتباه کرده که آقای بادامچیان را به عنوان دبیرکل خود انتخاب کرده، آن زمان ایشان هم اجازه دارد چنین اظهاراتی را بفرماید.

ادعای فائزه هاشمی درباره نقشه کرباسچی برای انتخابات 1400

دختر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ای درباره حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی در انتخابات 1400 معتقد است که جریان چپ از این موضوع حمایت نمی کند و تنها حامی این موضوع کرباسچی می باشد.فائزه هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ای ائتلاف عمل را بد نمی داند و معتقد است که ائتلاف زمانی می‌تواند موفق باشد که در تعیین سهم به توافق برسند و این ضمانت وجود داشته باشد که قدرت تقسیم شود.او درباره امکان ائتلاف لاریجانی با اصلاح طلبان گفت: احتمال ائتلاف با آقای لاریجانی را در بین اصلاح‌طلبان نمی‌بینم. تا جایی که می‌دانم فقط آقای کرباسچی از این ایده حمایت می‌کنند. اینکه در شرایط فعلی یک اصولگرای عاقل و مدیر از یک اصلاح‌طلب مؤثرتر است، جای بحث دارد. از سال 96 به این طرف با پیروزی‌های متعدد اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های مجلس، شورای شهر و ریاست‌جمهوری عمده جریان مدیریت کشور در دست اصلاح‌طلبان بود ولی در مسیر اصلاح‌طلبی حرکت نکردند، بیشتر دنبال این بودند که چگونه بعد از پایان این دوره‌ها جایگاهشان را میان اصولگرایان حفظ کنند. اما برخی از اصولگرایان ازجمله آقای لاریجانی که رئیس مجلس بود، با شهامت بیشتری با جریان اصلاحات رابطه برقرار کرد، چون اصولگرا بود، نگران موقعیتش نبود. شاید یک اصلاح‌طلب با چنین شرایطی از یک اصولگرای معتدل بی‌اثرتر باشد.

کنایه سنگین زیدآبادی به ضرغامی

عزت‌الله ضرغامی به ایسنا گفته است: «پارسال یک عده آمدند و شعار دادند "اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا" من گفتم این شعار من است.»احمد زیدآبادی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی اش در واکنش به مصاحبه عزت الله ضرغامی با خبرگزاری ایسنا واکنش نشان داد و نوشت: چه جالب! آن بندگان خدایی که این شعار را دادند، تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند و بعضاً دستگیر و زندانی و محکوم و از هر حیث اذیت شدند. خب، اگر شعار آنان همان شعار آقای ضرغامی به عنوان رئیس سابق سازمان صدا و سیما و عضو کنونی شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است، به چه دلیلی مجازات شدند؟پاسخ این پرسش در درجۀ نخست به عهدۀ نهادهای امنیتی و قضایی است و در درجۀ بعد به عهدۀ آقای ضرغامی که چرا با تعقیب کیفری آنها مخالفتی نکرده است!

فعال اصلاح‌طلب: امثال کرباسچی مردم را به بازی گرفته‌اند

هدایت‌الله آقایی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مرز میان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی مشخص است و به هر حال در تمام این‌ سال‌ها در شیوه مدیریت و تفکر سیاسی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تفاوت وجود داشته است. اگر قرار باشد این شاخص‌ها نادیده گرفته شود و مثلا فردی که کاملا اصولگراست مانند آقای لاریجانی نامزد اصلاح‌طلبان شود، مردم می‌پرسند پس تفاوت‌های اصولگرایان و اصلاح‌طلبان چیست؟ و چرا این همه سال به ما گفتید که میان این دو جریان فرق است؟ عملکرد آقای لاریجانی خاصه در صداوسیما از یادها نرفته است و چه‌طور می‌شود کل جریان اصلاحات از چنین فردی حمایت کند؟»او ادامه داد: «اشکالی ندارد افراد تغییر کنند اما در عالم سیاست این چرخش‌های ناگهانی پذیرفتنی نیست. به هر حال هرکسی کارنامه‌ای دارد و مردم او را با آن کارنامه می‌شناسند و نمی‌شود ناگهان به مردم گفت که از این به بعد این فرد مورد حمایت اصلاح‌طلبان است».این فعال سیاسی درباره اینکه حمایت کرباسچی از لاریجانی چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد، بیان کرد: «کسانی مانند آقای کرباسچی که خواهان حمایت از آقای لاریجانی هستند یا دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا را یکی می‌دانند که اگر این‌طور فکر می‌کنند به نوعی مردم را به بازی گرفته‌اند، زیرا همین‌ها سال‌ها دم از تفاوت میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان زده‌اند یا آنکه استدلال انتخاب میان بد و بدتر را مطرح می‌کنند و می‌گویند، در شرایطی که نمی‌شود یک نامزد کاملا اصلاح‌طلب داشت باید از نامزد اصلاح‌طلب حمایت کنیم که این هم توجیه بدتر از گناه است زیرا قرار است چه چیزی بدتر شود؟ قرار است مثلا شرایط بدتر از زمان دولت روحانی شود؟ آیا روحانی که نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان بود و از قضا نیرویی ائتلافی به شمار می‌آمد وضعیت را بهبود بخشید؟ من تصور می‌کنم که حمایت از لاریجانی و از بین بردن مرزهای اصولگرایی و اصلاح‌طلبی آب در هاون کوبیدن است».او در پاسخ به این پرسش که حمایت از لاریجانی از سوی برخی اعضای کارگزاران مانند کرباسچی با چه هدفی دنبال می‌شود، اظهار کرد: «حق مردم نیست که بازیچه قرار داده شوند. برخی به دلیل موضوعات شخصی یا تعهداتی که به برخی داده‌اند، پیشنهادهایی به مردم می‌دهند که واقعا در شأن مردم نیست. من همیشه گفته‌ام که حمایت از لاریجانی نوعی خودزنی برای کارگزاران است و بر بی‌اعتمادی گسترده مردم به اصلاح‌طلبان دامن می‌زند. به هر حال در مناسبات آقای کرباسچی و آقای لاریجانی توقعات شخصی و تعهداتی وجود دارد که باعث می‌شود تمایل به حمایت از لاریجانی مطرح شود یا آنکه رفاقت‌هایی وجود دارد که باعث ایجاد چنین موضوعی می‌شود؛ درصورتی که واقعا صحیح نیست که سرنوشت مردم به رفاقت‌های شخصی برخی با برخی دیگر گره زده شود».آقایی در پایان درباره احتمال انشعاب گسترده میان اصلاح‌طلبان گفت: «اکنون هم به صورت نانوشته انشعاب رخ داده است و احتمال می‌رود در آینده انشعاب علنی شود و در قالب اعلامیه‌ها و بیانیه‌ها انشعاب به صورت رسمی اعلام شود».

حقیقت پور: مرکل با آنکه مسلمان نیست اما بعد از ۱۵ سال حتی لباس هایش هم تغییری نکرد

وی یادآور شد: خانم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، با آنکه مسلمان نیست اما اخیرا بعد از ۱۵ سال اعلام خداحافظی از قدرت کرد و با احترام قابل تأمل مردم مواجه شد. این فرد همان خانه ای را دارد که ۱۵ سال پیش داشته و حتی لباس هایش تفاوت چندانی نسبت به قبل نکرده است. متأسفانه برخی، افراد ساخته شده ای نیستند چون اگر خودساخته بودند به جای اینکه بخواهند سوار اتوبوس نامزدی انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس شوند، از این اتوبوس پیاده می شدند نه اینکه با دعوا بخواهند دیگران را از اتوبوس بیرون بیندازند تا خودشان بالا بیایند.

قدیری‌ابیانه: امیدوارم دولت بعدی مذاکره بلد باشد

سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت بعدی مذاکره بلد باشد، گفت: در امضای برجام، دولت آقای روحانی، مصالح کشور برایش مهم نبود و تنها خود توافق برایش اهمیت داشت.قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک در همایش مردمی - دانشجویی "بن‌بستِ تَکرار" با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش روی گفت: امیدوارم دولت بعدی، مذاکره بلد باشد، این دولت که مذاکره بلد نبود. وی اظهار داشت: آقای ظریف می‌گوید که توانستیم تابوی مذاکره با آمریکا را بشکنیم! اما نتیجه این ماجرا چه شد؟ قدیری ابیانه یادآور شد: در زمان آقای ولایتی من در کمیته ۵۹۸ بودم. ایشان از همه زمینه‌ها کارشناس آورده بود که مبادا ضرری متوجه ملت ایران شود. اما در این دوره با حداقل تیم کارشناس مذاکره کردند که مبادا افتخار این مذاکره نصیب افراد دیگر شود‌. وی تاکید کرد: من آقای روحانی و ظریف را مرعوب و مجذوب غرب می‌دانم. وقتی در وسط مذاکرات می‌گویید که آب خوردن ما به برجام مرتبط است، مشخص است که طرف مقابل از مواضع‌شان کوتاه نمی‌آیند. قدیری ابیانه تصریح کرد: مشخص است برای کسی که دبیرستان را در آمریکا درس خوانده، راه رفتن با وزیر خارجه آمریکا افتخار است‌. ما باید بتوانیم دولتی بیاوریم که زبان دنیا را بفهمد‌. زبان دنیا را فهمیدن فقط انگلیسی صحبت کردن نیست.

حکم محکومیت اکبر طبری در دیوان عالی کشور تأیید شد

قضات دیوان عالی کشور رای بدوی پرونده اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه را تایید کردند.روابط عمومی دیوان عالی کشور اعلام کرد: با تصمیم گیری قضات دیوان عالی رای پرونده معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه نهایی شده است.گفتنی است رای بدوی این پرونده در شعبه اول دیوان عالی کشور تایید شده که ریاست آن برعهده رئیس دیوان عالی کشور است.

سبحانی‌نیا: اصلاح‌طلبان ظریف و حسن خمینی را به جهانگیری ترجیح می‌دهند

سبحانی نیا درباره شانس اسحاق جهانگیری برای انتخاب شدن به عنوان نامزد اصلاح طلبان تأکید کرد: اگر ظریف، سیدحسن خمینی یا گزینه کم حاشیه تر دیگری به صحنه بیاید، قطعا جهانگیری این دوره شانس زیادی ندارد و اصلاح طلبان به سراغ حمایت از گزینه با شانس بیشتر می روند.

ترقی از سعید محمد عذرخواهی کرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با رد هرگونه ادعایی درخصوص تحریف مصاحبه‌اش با ایسنا گفت: من براساس تحلیلی که از برخی رخدادهای خبری مشاهده کردم مثل تغییر مدیریت قرارگاه خاتم الانبیا و سپس استعفای جناب آقای سعید محمد، چنین برداشتی را مطرح کردم.حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در مصاحبه اخیرش با ایسنا هیچگونه تحریفی صورت نگرفته است، اظهار کرد: اما عناوینی که بعضی از خبرگزاری‌ها برای بازنشر این خبر استفاده کرده بودند با محتوای خبر ایسنا و اظهارات بنده کاملا مغایرت داشت.وی افزود: من براساس تحلیلی که از برخی رخدادهای خبری مشاهده کردم مثل تغییر مدیریت قرارگاه خاتم الانبیا و سپس استعفای جناب آقای سعید محمد، چنین برداشتی را مطرح کردم که خوشبختانه با توضیح ایشان مبنی بر اینکه دلیل تغییر صرفا استعفای ایشان بوده از این موضوع رفع ابهام شد.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه البته این مسائل در دوران رقابت‌های انتخاباتی یک مساله ساری و جاری است، ادامه داد: معمولا وقتی پای نامزدها به مناظرات تلویزیونی کشیده می‌شود این سوال و جواب‌ها و ابهامات را ممکن است مطرح کنند و طبیعتا قضاوت آن با مردم عزیز و هوشمند است.ترقی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز مبعث درخصوص حکمرانی مطلوب خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس این رهنمودها مردم ما به یک انتخاب شایسته برسند، در همین جا اگر دغدغه و نگرانی در ذهن آقای سعید محمد و طرفداران ایشان پدید آمده است پوزش می‌طلبم و امیدوارم در عرصه رقابت‌های انتخاباتی با توجه به اینکه شورای نگهبان همه مسائل را دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد مردم عزیزمان هیچ دغدغه‌ای از روند انتخابات نداشته باشند.

قوامی: کاندیداتوری رئیسی به مصلحت او نیست

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اما این رویکرد اصولگرایان را عاقلانه نمی‌داند. او در گفت‌وگو با «آزادی» گفت: « به نظر من این کار درستی نیست که برخی بخواهند رهبری را وادار به مداخله در این زمینه کنند. این کار قطعا تبعات داخلی و خارجی دارد. اگر عقلای اصولگرا درست فکر کند نباید این کار را کرده و دنبال ایجاد اجماع برای دعوت از ریسی بروند چرا که او همین الان هم از رهبری حکم داشته، رئیس یک قوه و صرفا پاسخگوی به رهبری است اما اگر رئیسی جمهور شود، فردا باید پاسخگو همه ملت ایران باشد».وی تاکید کرد: « اگر آقایان اصولگرا درست فکر کنند خواهند دید که کاندیداتوری رئیسی به خصوص در شرایط فعلی که دو نفر هم از سپاه آمده‌اند، اصلا به صلاح نیست». قوامی درباره شانس موفقیت رئیسی در صورت کاندیداتوری نیز گفت: «من و آقای رئیسی در ستاد اجرایی فرمان امام سال‌ها کار کردیم و همکار بودیم. در دستگاه قضایی نیز سال‌ها از نزدیک با هم رفاقت و دوستی داشتیم. به نظر من مصلحت نیست که او اکنون وارد انتخابات شود. او رئیس یک قوه که همه بگیر و ببندها را در دست دارد، است؛ پس چه ضرورتی دارد که بخواهد رئیس جمهور شود؛ آن هم وقتی که خیلی کار اجرایی نداشته است!» وی ادامه داد: «ضمن اینکه یک بار هم در انتخابات شکست خورده است. به نظر نمی‌رسد که او این بار هم شانس چندانی داشته باشد، مگر آنکه همه درب‌ها را بسته و کاندیداها را رد صلاحیت کنند و فقط چند نفر از جمله رئیسی بمانند. در این صورت شاید رای بیاورد».

جا داشت پاپ از حشدالشعبی تشکر می‌کرد

محمدتقی رهبر، امام جمعه اصفهان در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: « من نمی‌خواهم در واکنش به اظهارات آقای علم‌الهدی حرفی بزنم اما به نظرم حالا که این دیدار انجام شده و آقای پاپ هم آمد و رفت درست نیست که ما با خودمان کلنجار رفته و بگوییم که هدف و ماموریت چه بوده یا چه نبوده است».وی با تاکید بر اینکه «سخن گفتن درباره دیدار انجام شده بین پاپ فرانسیس و آیت الله سیستانی سخت است زیرا نه از محتوای دیدار و گفت‌وگوها باخبریم نه منویات آنان را می‌دانیم» گفت: « به صورت قطعی نمی‌توان سخن گفت اما حدس‌هایی زده می‌شود. مثلا آنچه آقای علم الهدی گفتند یکی از همین حدس‌هاست که نمی‌توان آن را تایید یا رد کرد».وی افزود: « به نظر من البته با توجه به اینکه اگر رزمندگان اسلام و حشدالشعبی نبود معلوم نبود که داعش چه بلاهایی سر مسیحیان عراق می‌آورد، جا داشت که آقای پاپ در سفر خود از این بابت از حشدالشعبی و عراق تشکر کند.»

ناصر ایمانی: رای احمدی‌نژاد به سبد یک کاندیدای خاص نمی‌ریزد

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: « یکی از واقعیت‌های موجود این است که آقای احمدی‌نژاد دارای یک پایگاه اجتماعی است و نظرسنجی‌ها نیز این را تایید می‌کند منتها مشخص نیست که این پایگاه در کدام طبقه جامعه قرار دارد. یعنی هیچ ارزیابی آماری و دقیقی صورت نگرفته که بدانیم این پایگاه متعلق به چه طبقاتی از جامعه است. برخی تصور می‌کنند که پایگاه رای احمدی‌نژاد از اقشار کم درآمد جامعه است اما من نمی‌توانم حرفی بزنم چون کار آماری نشده و همه آنچه در این باره گفته می‌شود، حدس و گمان است. لذا نمی‌توان گفت که این پایگاه از نظر سن، جنسیت، تحصیلات و درآمد چه ترکیبی دارد».وی افزود: «آنچه اکنون مشخص است این که آقای احمدی‌نژاد در جامعه یک پایگاه اجتماعی دارد و اتفاقا این پایگاه نسبت به پایگاه اجتماعی سایر کسانی که از آنان به عنوان کاندیدا نام برده می‌شود، قابل توجه‌تر است».ایمانی در پاسخ به اینکه اگر احمدی‌نژاد کاندیدا نباشد یا رد صلاحیت نشده و فرصت حضور در رقابت‌های انتخاباتی 1400 را نداشته باشد، این پایگاه اجتماعی به سبد کدام کاندیدا می‌رسد؟ گفت: « برای پاسخ به این پرسش، اول باید دید که چه کسانی کاندیدا شده و تایید صلاحیت می‌شوند. هنوز زود است و هیچ چیزی نمی‌دانیم. با وجود این تصور نمی‌کنم که همه پایگاه اجتماعی احمدی‌نژاد یا بخش قابل ملاحظه‌ای از آن مثلا بیش از 50 درصد، به سبد یک کاندیدای خاص بریزد.»

وی افزود: «به اعتقاد من اگر احمدی‌نژاد در این رقابت‌ها نباشد، بخش عمده‌ای از این پایگاه اجتماعی پراکنده خواهد شد. بخشی از آن نیز اساسا پای صندوق نخواهد آمد». این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه اگر یکی از کاندیداهای موجود شیوه احمدی‌نژاد را پیشه کرده و پایگاه اجتماعی او را هدف بگیرد، چقدر شانس تصاحب رای این بخش از جامعه را دارد؟ گفت: « من در بین کسانی که تا الان به عنوان کاندید مطرح شده‌اند، کسی را نمی‌بینم که بخواهد از روش احمدی‌نژاد که برای کسب رای استفاده کند. به نظر من حتی اگر فرض کنیم که آقای رئیسی هم کاندیدا باشد، به نظر نمی‌رسد که هیچ کدام از کاندیداهای احتمالی یعنی، نه رئیسی، نه قالیباف، نه محسن هاشمی، نه ظریف، نه ضرغامی و سعید محمد به سوی استفاده از روش‌های احمدی‌نژاد که ما نام آن را پوپولیستی می‌گذاشتیم، پیش برود و رای جمع کند. به خصوص که حداقل چند نفر از این افراد در انتخابات‌های پیشین حضور داشته‌اند و شیوه آنان را دیده‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۶
شمخانی : بر اساس قانون، کلیه مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تایید از سوی مقام معظم رهبری قابلیت اجرایی پیدا می کند. عمده فعالیت های دبیرخانه شورای عالی هم بر اساس پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات انجام می شود.) پس شما چرا بدون هیچ مصوبه و تاییدی از شورای امنیت ملی یا رهبری سرخود مصوبه خروج ایران از پروتکل الحاقی مجلس را تایید کردی ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
قوامی اصلاح طلب معلومه حسابی از حضور رییسی میترسه داره اداری خیرخواهی براش درمیاره
ریسی میخواد بیاد و شکست انتخابات قبلی رو جبران کنه
کاملا مشخص است یک فردی که می خواهد درست کار کند از الان تخریب کردن را علیه او شروع کردن
واقعا مطالب ازرش خواندن هم نداشت
رای بی رای

فرقی هم نمی کنه کی بیاد کی نیاد
دو گروه به محمود رای می‌دهند‌ یکی ادم‌های خوش باور دوم انهایی که دنبال فروپاشی هستند.
تا انتخابات ریاست جمهوری مثل اینکه تحریم ها لغو شدنی نیست ، بایدن دنبال مدیریت انتخابات کشور هست ، همانطور که ایران انتخابات آمریکا رو مدیریت کرد؟؟؟؟؟؟!!!!!
آینده از آن احمدی نژاد است ، بدون شک او در چهار سال دوم مقتدرترین رییس جمهور بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اره بابا داشت جهان را مدیریت می کرد
mahdijn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
خوشم نمیاد توی گذشته زندگی کنم
بهتر از احمدی نژاد کم نداریم
ساده زیست تر
ولایی تر
پرکار تر
آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه هشت سال احمدی نژاد را دیدیم و یاد ما نرفته آخر هشت سال دعا می کردیم زودتر دوره اش تمام بشه و از روی احساس به هست کلید رأی دادیم ما فراموشکار هستیم که باز به احمدی نژاد پناه می برند مگه قحط الرجال است اگر می خواست معجزه کنه دوره قبلی معجزه می کرد باز می خوان برگرده چهار سال یا هشت سال افسوس بخورند ولی فایده ندارد اینهمه سال از قافله جهان عقب افتادیم....بیدار شید از روی احساس حرف و کاری انجام ندیم
نماینده مجلس فقط به یکطرف صورت سرباز راهوار سیلی زده است واین عادلانه نیست.
عدالت حکم میکند که سرباز راهوار بار دیگر در مقابل نماینده مذکور قرار گیرد و نماینده به طرف دیگر صورت او هم سیلی بزند تا عدالت برقرار شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
من اگر تا روز انتخابات موفق شدم واکسن کرونا بزنم دز انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنم ولی اگر واکسن نزدم در خانه می مانم .
حفظ جان واجب است .
به اندازه کفایت مردم شرکت می کنند .
اول واکسن .
اول واکسن
اول واکسن
طلیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
من که چه واکسن بزنم یا نزنم رای نمی دهم
رای بی رای
احمدی نژاد رییس جمهور خواهد شد چه بخواهند چه نخواهند اگر هم رد صلاحیت بشود اوضاع مملکت بهم میریزد چون بالای بیست میلیون رای دارد از الان.
ببین هرچه زور بزنید کسی پای صندوق رای نخواهد رفت
رای بی رای .
بنظر من کسانی که وارد نامزدی ریاست جمهوری می شوند باید دارای دو ویژگی باشند اول اینکه دارای برنامه باشند که بطور مستند ارائه شود و این برنامه باید خارج از فضای جناحی و سیاسی با توجه به سوگندنامه نمایندگان در صحن مجلس و احتمالا شورای نگهبان و یا رسانه ها مورد بررسی قرار گیرد و بطور مستدل بگویند که آیا اهداف ارائه شده با قوانین و سیاست های جاری و کلی نظام در تضاد است یا خیر؟ و تا چند درصد در تضاد است؟ دوم اینکه قدرت چینش و هماهنگی رئیس جمهور باید قوی باشد و این موضوع را باید رسانه ها فراهم کنند و آنها را در یک چالش قرار دهند که بفهمند که چقدر قدرت هماهنگی و صبر و ایده و خلاقیت دارند و چقدر به حرف دیگران گوش و آنها را درک می کنند و یا اینکه فقط منتقد و پرحرف و پرچانه هستند. ما مردم باید بفهمیم که فردی که قدرت ارتباطی قوی دارد به همان اندازه که حرف می زند چند برابر آن حرف دیگران را گوش و توجه می کند و تحلیل و پاسخ منطقی می دهد و فرا افکنی نمی کند
غالباً نهادهایی که نظارت بالایی ندارند و خود ناظر عالیه هستند باید شفاف و دقیق و با استدلال محکم قانونی نسبت به مسائلی از قبیل رد صلاحیت ها برخورد کنند چون اولا مرجع بالایی ندارند که از آنها شکایت شود و ثانیا متهم به سیاسی کاری می شوند که وجهه خوبی برای کلیت نظام ندارد.
حکم طبری چی بود بلخره؟
حتما 200 هزار تومن جریمش کردن!
اقای رئیسی به عنوان رییس قوه قضاییه در جایگاه تخصصی خود قرار گرفته است و فعالیت های خیلی خوبی هم دارد چرا باید او را وادار به ورود به جایی کنیم که تخصص و برنامه ندارد و صرفا به منظور رای جمع کنی اصولگرایان باشد. اگر رییسی قبول کند من اعتقادم را به او از دست می دهم. بعد اقا که خدد اورا حفظ کند .
آنقدرمثل بچه هایاهم دعوانکنیدبه خداکسی اصلا درانتخابات شماشرکت نمیکنه ودرنتیجه رای هم به سبدکسی ریخته نخواهدشد!
دکتر احمدی دژاد از همه بهتر است وخدمتگزار مردم است از اوذغافل نشوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بله بله‌حتما همینطور است. پیش به سوی مدیریت جهانی
هر روز صبح تا شب در مورد کاندیداهای مختلف مینویسید . آیا نظر مردم را هم در موردشان میدانید و هیچی نمیگید یا اهمیتی نداره
احمدی پاک مرد عمل است یار مردم است در دل مردم است خدا کند که بیاید امید مردم است نه چپ است نه راست مرد خداست یار مظلوم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
پاک؟؟؟؟ عجب!
وسط کرونا و گیر نیامدن روغن و گرانی و.. اصولگرایان بساط انتخابات پهن کرده اند!
مدیران از هر دو جناح بشدت در حال بحث و جدل و کشتی گرفتن برای نشستن بر صندلی ۱۴۰۰ هستند
و در مقابل اکثریت مردم که بشدت در گیر اوضاع اسفبار و فلاکت بار فعلی کشور و اقتصاد هستند
اکثریت بالای ۸۰ درصد هیچ توجهی به این دعواهای زرگری و جنگ قدرت بین دو جناح حاکم ندارند
واقعا اینها که از دو جناح حاکم بر کشور بودند
با چه آمار و دستاورد و عملکرد و کارنامه مثبت
، رویشان میشود تا خود را باز هم نامزد کنند ،؟؟؟
نتیجه مذاکرات قطعنامه 598 چی شد؟ پول خسارت چی شد؟ استاد مذاکره جناب سفیر پیشین ایران !!
درود
مگر که مردم ایران حافظه ماهی داشته باشند که به احمدی نژاد رای بیاره
احتمالا اگر هم احمدی نژاد کاندید بشه حکم بذاره را پیدا می کنه تا مردم را بکشانند سمت بده...حالا هرکس
اما با این اقتصاد نابود شده بهتره
مثل من عمل کنید
رای بی رای
عمده خبرها انتخاباتی و چیزی است که مردم کوچکترین اهمیتی نخواهند داد
رای فقط احمدی نجات
اگه رد صلاحیتش کنن رای بی رای
اگر اصلاح طلبان را بتوان سیاستمدارن ورشکسته توصبف کرد اصولگربان را باید سیاسی کاران اویزان به قدرت توصیف کرد
شتر مرغهای از فرنگ برگشته اصطلاح آل احمد برای کسانی است که در دانشگاههای لیبرالیسم درس خوانده اند و نسخه هایی که می پیچند حسن نیت و اعتماد به غرب است
هدیه دانشگاههای غرب به ما بعد از انقلاب امثال روحانی است که رفع همه مشکلات را در اعتماد و دادن امتیاز به غرب میدانند
ما گرفتار دوستی خاله خرسه شدیم
روحانی اشتباه تاریخی بزرگ یک ملت بود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار