بازدید 4455

نخست وزیر سابق اسپانیا به فساد مالی متهم شد

یک خزانه دار سابق حزب مردم اسپانیا ماریانو راخوی را به دریافت غیرقانونی پاداش پیش از انتصاب به راس دولت در سال ۲۰۱۱ متهم کرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ 09 March 2021

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از مادرید، یک خزانه دار سابق حزب مردم اسپانیا روز دوشنبه ماریانو راخوی، نخست وزیر سابق اسپانیا را از همین حزب، به دریافت غیرقانونی پاداش پیش از انتصاب به راس دولت در سال ۲۰۱۱ متهم کرد.

لوئیس بارسناس، مدیر حزب مردم از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۸ و سپس خزانه دار این حزب تا سال ۲۰۰۹, این اتهام را در جریان رسیدگی به تامین مالی غیرقانونی حزب مردم علیه ماریانو راخوی وارد کرد.

لوئیس بارسناس در این پرونده فساد موسوم به ”صندوق بی“ که از نام یک صندوق سیاهی اخذ شده است که در مدت ۲۰ سال از تجار کمک‌های مالی دریافت می‌کرد، شخصیتی کلیدی است. این صندوق به ویژه برای پرداخت پاداش به رهبران و همکاران این حزب به کار می‌رفت.

وی روز دوشنبه به دادستان که در یک دادگاه ویژه رسیدگی به این نوع پرونده‌ها از وی بازجویی می‌کرد، گفت ”من پاکتی را با پول هنگام بازگشت به آن‌ها می‌دادم“.

وی تایید کرد در میان کسانی که از این پرداخت‌ها بهره مند می‌شدند، علاوه بر ماریانو راخوی هفت شخصیت دیگر نیز وجود داشتند که سمت‌های مهمی را در حزب مردم یا سمت‌های وزارتی ابتدا در دولت خوزه ماریا آزنار (۱۹۹۶-۲۰۰۴) و سپس در دولت راخوی (۲۰۱۱-۲۰۱۸) عهده دار بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر