بازدید 8857

پورمحمدی: در خانه خانم ها از آقایان جلوتر هستند

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: امروز فلسفه معاصر زن را تابلوی تمدن خود قرار داده و اگر ما بخواهیم دنیا را عوض کنیم زن ها باید پیشران تحول بزرگ تمدن اسلامی شوند.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 26 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در همایش «بانوان جبهه انقلاب»، که با عنوان بانوان در آیینه انتخابات ۱۴۰۰ صبح امروز جمعه برگزار شد، بیان کرد: خوشحالم که در جمع بانوان فرهیخته و صاحب نظر و دلسوز در سرنوشت جامعه حضور پیدا کردم و خوشحالم که اولین نشست شورای وحدت اصولگرایان در این فضای جدید در آستانه انتخابات بزرگ چهارگانه با بانوان برگزار شد. این نشانی از نوع رویکرد و نگاه جامعه روحانیت و شورای وحدت اصولگرایان به جایگاه زنان در جامعه ما است.

وی در ادامه با بیان اینکه به وجود بانوان فرهیخته و دانشمند و با فضیلت افتخار می کنیم که با نگاه خوب و تحلیل مناسب به دنبال حل مشکلات هستند، اظهار کرد: دکتر قوی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان انتخاب شدند. از دکتر متکی به عنوان عضو شورای عالی وحدت نیز تشکر می کنم که تلاش زیادی دارند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در ادامه تصریح کرد: امروز فلسفه دنیا در یک عبارت کوتاه جمع شده است. نگاه امروز دنیا نگاه سود و لذت است. حرف از دین و دیانت و اخلاق و کرامت، حقوق افراد زیاد گفته می شود اما فلسفه حاکم نگاه لذت طلبانه و سود پرستی است.

وی تاکید کرد: امروز نگرانی دنیا از غلبه این نگاه بر زندگی بشر است. انسان در این نگاه تحقیر و کوچک شده است نه فقط زنان و سیاه پوستان بلکه همه انسان ها تحت تاثیر این نگاه قرار گرفته اند. قصه بالاتر از دوگانه زن و مردی است که ساخته اند. درد ما این نگاه و رویکرد ما حقیر و پست شده است. دنیا را در سود و شهوت می بینیم و ارزش می دهیم. امروز نه مرد جایگاهی دارد و نه زن جایگاهی دارد. درحالی که اساس اسلام این است که انسان را برگرداند به جایگاه اصلی خودش.

پورمحمدی افزود: خدا بستر را فراهم کرده و درها را برای همه انسان ها گشوده تا آمرزیده شده و به اجر عظیمی دست یابند. ما یک جایگاه واقعی داریم و یک جایگاه حقوقی و ثبوتی داریم. این ها باید از هم تفکیک شوند. ما یک شان واقعی داریم که همه ما در آن مشترکیم. جایگاه ما انسانیت است که حتی بانوان مقداری در آن از مردان نیز جلوتر هستند. در خانه که اصلی ترین کانون اجتماع است خانم ها از آقایان جلوتر هستند و در آخر نیز بهشت زیرپای خانم ها هست. نقش بانوان همواره برجسته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما نباید جایگاه ها را با هم قاطی کنیم. اگر زن یک کارکرد دارد و مرد یک کارکرد دیگر، می گوییم مرد جلوتر است که این اشتباه است. اشتباه ما این است که فهم ما از دنیا غلط است. امروز فلسفه معاصر، زن را تابلوی تمدن خود قرار داده و اگر ما بخواهیم دنیا را عوض کنیم زن باید پیشران تحول بزرگ تمدن اسلامی شود. من معتقدم پرچم تحول تمدن اسلامی باید در دست بانوان قرار گرفته و این اتفاق باید توسط خانم ها بیفتد. در برابر هجوم گسترده تمدن ضد انسانی غرب باید از همان جبهه ورود کنیم. زنان فرهیخته، مومن و مسلم باید پرچمدار باشند. اگر خانم ها میدان دار تحول اجتماعی شوند ما موفق خواهیم شد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در ادامه تصریح کرد:خانم ها باید انسانیت را از قهقهرا نجات دهند. امام خوب فهمید. مرد فرا تاریخ بود. امام به خوبی جامعه زنان را شناخت و دعوت به حضور کرد و برای آنان نقش آفرینی کرد. زنان ما پایه ثبات و استقامت شدند. امیدواریم با نقش آفرینی و تحرک بانوان تلاش کنیم تا اتفاقی که باید بیفتد رخ دهد.

وی افزود: خانم فاطمه رهبر به رحمت خدا رفتند، بنابراین ما یک نماینده برای تهران می خواهیم که تلاش می کنیم در جامعه روحانیت این سهم برای بانوان شده تا بتوانیم جایگاه زنان را در مجلس تقویت کنیم. از سویی شورای شهر که سبک زندگی در آن شکل می گیرد، جایگاه مهمی دارد و نقش خانم ها در این بخش بسیار برجسته است. در جاهایی که حضور فرهنگی و اجتماعی و سیاسی نقش بانوان بسیار اساسی است باید بستر آن را فراهم کنیم. در شورای وحدت اصولگرایان نقش زنان را در انتخابات شورای شهر برجسته تر خواهیم کرد.

پورمحمدی گفت: ما در جامعه روحانیت نه به عنوان یک کنشگر سیاسی بلکه به عنوان اینکه نقش هدایتی و مشورتی و دستگیری داشته باشیم وارد این عرصه شدیم و دعوت کردیم به وحدت نیروها و خردجمعی و عقلانیت و اخلاق و رویکرد علم مدارانه و تخصصی. چند دوره تلاش کردیم اما دیدیم دوستان در خردجمعی کوتاهی می کنند. نباید اجازه دهیم جامعه تکه تکه شود. در این جهت تلاش شده و خواهد شد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پایان تصریح کرد: شورای وحدت اصولگرایان تشکیل شد تا همه دور هم جمع شویم. آرایش سیاسی ما باید از وضع آشفته خارج شود. هم در خصوص سبک زندگی و هم در بحث جایگاه زنان نیازمند مطالعات بیشتری هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل