بازدید 6054

یورش مسلحانه حامیان ارتش میانمار به معترضان کودتا

گروهی از حامیان ارتش میانمار مسلح به سلاح سرد با حمله به سوی معترضان به کودتای نظامی یکم فوریه چندین نفر را مورد اصابت چاقو قرار دادند.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ 26 February 2021

یورش مسلحانه حامیان ارتش میانمار به معترضان کودتا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از فرانس ۲۴، در پی برگزاری اعتراض‌ها به برکناری رهبر غیررسمی میانمار و برپایی شورای نظامی در این کشور گروهی از حامیان ارتش مسلح به سلاح سرد، به سوی معترضان علیه کودتای نظامی حمله ور شده و با چاقو و چماق آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پیش از شروع تظاهرات مخالفان کودتا، حدود یکهزار تن از حامیان ارتش میانمار در مرکز شهر یانگون، بزرگترین شهر این کشور، حضور یافتند. حامیان ارتش میانمار عکاسان خبری و خبرنگاران رسانه‌ها را تهدید کردند و درگیریها در برخی نقاط شهر به سرعت بالا گرفت.

در این درگیری‌ها، دست کم دو تن از معترضان مورد اصابت چاقو قرار گرفتند.

در یک رویداد جداگانه، چندین مرد مسلح به سلاح سرد به مردی در بیرون یک هتل در مرکز شهر حمله ور شدند که فرد مصدوم توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

گفتنی است که در پی برکناری «آنگ سان سو چی» رهبر غیررسمی میانمار توسط ارتش این کشور در یکم فوریه ۲۰۲۱، اعتراض‌ها و اعتصاب‌های روزانه در این کشور آسیایی تاکنون به مدت سه هفته متوالی ادامه داشته و دانشجویان روز پنج شنبه در اعتراض به این کودتا برگزاری یک گردهمایی اعتراضی را در یانگون، قطب تجاری میانمار، برنامه ریزی کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر