بازدید 6676
۱

چهار مورد جدید ویروس کرونای انگلیسی در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: چهار مورد جدید ویروس کرونای انگلیسی در استان مرکزی شناسایی شد و تعداد افراد آلوده به این ویروس به پنج نفر رسید.
کد خبر: ۱۰۳۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 25 February 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر سید «محمد جمالیان» چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: سه مورد از موارد جدید در شهر اراک شناسایی شده که این افراد از نزدیکان فردی هستند که روز گذشته کرونای انگلیسی وی محرز شده بود.

وی بیان کرد: یک مورد جدید دیگر نیز که امروز شناسایی شد، مربوطه به شهرستان تفرش است که چند روز گذشته در یک آیین عروسی در تهران شرکت کرده بود.

دکتر جمالیان عنوان کرد: با وجود تاکیدهای زیاد مبنی بر شرکت نکردن افراد در آیین های مختلف عروسی و عزا، اما جای تأسف دارد که شمار زیادی از مردم در این مجالس شرکت می‌کنند و به توصیه‌های بهداشتی توجه ندارند.

وی اظهار داشت: توجه نکردن مردم به توصیه‌های بهداشتی و ساده انگاری این ویروس وحشی سبب شیوع نوع جهش یافته آن خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: نوع جهش یافته کرونا موسوم به انگلیسی با میزان سرایت بالاتر و کمون کمتر و میزان مرگ و میر بالاتر همراه است و تا زمانی که جامعه واکسینه نشود، این ویروس دچار جهش می‌شود.

دکتر جمالیان گفت: تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا، رعایت دقیق‌تر پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور پیدا نکردن در تجمعات و دورهمی ها است.

وی تصریح کرد: اگر شرایط به همین منوال باشد روزهای سخت و نفس گیری در پیش است بنابر این انتظار است مردم در روزهای پایانی سال به هیچ عنوان در شلوغی بازارها حضور پیدا نکنند و نوروز پیش رو را به عزا مبدل نکنند.

اولین فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان مرکزی روز گذشته (سه‌شنبه) شناسایی و مشخص شد این فرد سابقه سفر به استان خوزستان را داشته است.

نخستین مورد ویروس کرونا در استان مرکزی، اول اسفندماه پارسال در اراک به ثبت رسید.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۸۷۵ نفر تا ششم اسفند ۹۹ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و تعداد جان باختگان این بیماری نیز به ۵۹ هزار و ۷۳۶ نفر رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شوتی ها ویروس رو راحت پراکنده میکنن هیچ نگران نباش ویروس جون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار